Nie jesteś zalogowany.

Veteran Abrams

2021/10/22 00:00 2021/10/22 10:57 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
Autor
Veteran Abrams #11643

IgorRz napisał: Sherman 3200 wh... Abrams 2700 wh

wg. pojemności ogniw sherman ma 3105wh, resztę producent sobie "zaokrąglił" w górę :silly:
Nie wiem ile dokładnie ma Abrams, ale wg. serwisu Ecodrift nowsze pakiety Begode z ogniwami samsung mają 852.5wh a nie 900, czyli to co opisane jest jako 1800wh=1705wh, 2700wh=2557wh, 3600wh=3410wh. Niepotrzebnie producenci zakłamują marketingowo realne dane, potem tylko zamieszanie z tym.



ruszyła polska przedsprzedaż Abramsa, za tydzień-dwa ma być dostepny:
www.olx.pl/d/oferta/veteran-abrams-3500w...fBCj.html#34c61c4c02

cena 14.7tys. , troszkę taniej niż aktualnie kosztuje Sherman na aliex. ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/10/28 18:38
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
Autor
Veteran Abrams #11658
jak Wam się podoba?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/10/28 23:10
Kółkowiec
Ekspert
Ekspert
Posty: 318
Oklaski: 2
Więcej
Veteran Abrams #11659
Koło wygląda fajnie, ale światła mnie wkurzają. Przednie ma PWM o niskiej częstotliwości i będzie męczyć wzrok podczas jazdy, a tylne mruga w różnych bezsensownych układach rozpraszając jadących z tyłu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/10/29 20:07 2021/10/30 11:03 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
Autor
Veteran Abrams #11661

i rozkręcanie

na pewno się napracowali nad tą konstrukcją, sporo innowacji. Veteran ponownie wyznacza nowe trendy.
Modularna obudowa zbudowana się z kilku niezależnych części, metalowe obudowy płyty głównej + reflektora które przy okazji są radiatorami. Przemyślana konstrukcja relingu, duży czytelny ekran z podświetleniem. Duży ciężar poprawi stabilność na drodze, ale z wnoszeniem tego gdziekolwiek może być spory problem.
Przez dodanie sporej ilości metalu w konstrukcji sprzęt jest naprawdę ciężki (niektóre źródła podają 44kg), dodanie rurek ogranicza pojemność baterii, płyta główna nie jest podzielona na 2-3 osobne płytki jak robi Begode (silnik/oświetlenie/głośniki), Veteran dał to na jednej płytce. Konektory baterii nie są wodoodporne co jest o tyle ryzykowne, że obudowa nie jest uszczelniona od wewnętrznej strony i ma sporo otworów przez które swobodnie dostawać się będzie woda.

Ciekawe czy taki pomysł na koło spodoba się użytkownikom.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/11/02 17:30 2021/11/02 20:39 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
Autor
Veteran Abrams #11664


wg. testerów w porównaniu z shermanem - Abrams ma:
- lepsze przyspieszenie (co jest dość nietypowe, żeby większe koło przyspieszało lepiej od mniejszego),
- jeszcze lepsze światła (czyli prawdopodobnie najlepsze ze wszystkich monocykli)
- lepszy projekt i jakość wykonania
- łatwiej pokonuje nierówności na drodze (jak każde większe koło)
- wygodniej się siedzi (bo jest wyższy)
- wolniejsza (2.3A) ale wyższej klasy ładowarka w zestawie

filmik z jazdy na stojąco i siedząca, chyba pasuje tu siedzenie od shermana.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/11/05 11:41 2021/11/05 16:15 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
Autor
Veteran Abrams #11676
obudowa Abramsa od środka:

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


dziwne, że nie dali tutaj większej baterii, sporo pustego miejsca naokoło. Koło i tak jest ciężkie, dodatkowe 2kg nie zrobiłoby różnicy.
Z baterią 3600wh to mógłby być groźny konkurent dla M.Pro i Commandera.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/11/18 19:04 2021/11/18 19:19 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
Autor
Veteran Abrams #11702
testy zasięgu i podjazdów

hmmm, no cóż, są plusy i minusy tego modelu.
Na plus stabilność, solidna budowa, duża moc silnika, znakomity radiator. Bez problemu pokonuje wzniesienia na których sherman palil płyty i przy obciążeniu ma niską temp. pracy.
Na minus waga - 44kg i zasięg 100-120km. Trochę mało jak na cruisera, konkurencja w postaci monsterPro i Commander ważą mniej i potrafią zajechać sporo dalej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/11/19 13:35
cooler
Senior forum
Senior forum
Posty: 88
Więcej
Veteran Abrams #11708

tdm napisał: testy zasięgu i podjazdów


hmmm, no cóż, są plusy i minusy tego modelu.
Na plus stabilność, solidna budowa, duża moc silnika, znakomity radiator. Bez problemu pokonuje wzniesienia na których sherman palil płyty i przy obciążeniu ma niską temp. pracy.
Na minus waga - 44kg i zasięg 100-120km. Trochę mało jak na cruisera, konkurencja w postaci monsterPro i Commander ważą mniej i potrafią zajechać sporo dalej.

Kurcze, jaki minus? Waga 44kg to jest dyskwalifikacja! jak to włożyć do bagażnika i sobie gdzieś pojechać, pozwiedzać i pobawić się kołem? Jak spakować 3 takie koła do jednego bagażnika? Jak to włożyć w pociągu na półkę bagażową?
Może jeszcze nie dotarłem do tego momentu w życiu usera EUC, ale dla mnie to fajna rzecz żeby pojechać do sklepu, zabrać do pociągu, autobusu, wejść z tym na pocztę lub pośmigać po lesie, ale na Boga, nie jechać tym na wakacje!
Idzie to w całkiem dziwną stronę. Za chwilę rzeczywiście będzie się siedziało okrakiem na czymś w rodzaju małego czołgu. Pewnie to coś zużycie energii na 100km ma podobne do Tesli SR+ (12,2kWh przy 90km/h), szybciej nie pójdzie bo siedząca/stojąca osoba ma potworne opory aerodynamiczne (Cd = 1,28, Tesla model 3 0,23) więc za chwilę będzie palić tyle ile mały samochód jeżeli pojedzie więcej niż te 50-60km/h...
Proponuję dla tych co chcą tym jechać w dalekie trasy kupić sobie prawidłowego elektryka (samochód): lepsze zasięgi, większe prędkości, o niebo wyższe bezpieczeństwo, nie moknie się i nie marźnie :)
Nie mogłem się powstrzymać żeby nie skomentowac, bo ten wyścig idzie nie tam gdzie trzeba, zamiast zmniejszać wagę, zwiększać responsywność, przenośność, może składanie w mniejszy bagaż, to EUC stają się coraz większe, cięższe i mniej poręczne.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/11/19 15:54 2021/11/19 16:11 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
Autor
Veteran Abrams #11709
hihi, to samo można odnieść do samochodów.
Po co komu duża toyta Rav4 jak cinquecento też jeździ a jeszcze mniej pali, mniej kosztuje, ubezpieczenie tańsze, nie zajmuje tyle miejsca w garazu i znacznie łatwiej zaparkować. Same zalety. A w dalszą trasę to przecież wygodniej jechać autobusem rejsowym albo samolotem.

Cięższy pojazd jest stabilniejszy, lepiej trzyma się drogi, mniej podatny na utratę równowagi. Jesli masz windę albo mieszkasz w domku i nie musisz koła nosić po schodach to waga nie ma aż tak dużego znaczenia. Do PKP czy bagażnika przeciętny facet jest w stanie na chwilę unieść pojazd 40-kilowy. Z wagą 60kilo byłoby gorzej, ale 40 jeszcze do przeżycia.
Jak wchodzil veteran sherman (36kg) to dla wielu taka waga była szokiem, mówili że kloc, nieporęczny, za ciężki. A wbrew malkontentom okazał się wielkim sukcesem sprzedażowym i zmienił rynek euc.

cooler napisał: Z najmłodszym synem robimy rundki po Warszawie i okolicach, tak do 30km bo V8 więcej nie pojedzie, (...) dla tych co chcą jechać w dalekie trasy proponuję kupić sobie samochód

Co do wyjazdów na dystansie np. 100km, rozumiem że dla posiadacza v8 jeżdżącego od niedawna i głównie z dzieckiem jest to coś niewyobrażalnego. Ale na małych jeździkach do robienia kółek wokół osiedla świat się nie kończy. 6 lat temu faktycznie nie było innego wyboru, ale technika monocykli sporo poszła do przodu. Obecnie pojawia się coraz więcej modeli, dla których taki dystans to nic nadzyczajnego. A apetyt kierowcy... w miarę jeżdżenia zazwyczaj rośnie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/11/19 16:16
ctx
Ekspert
Ekspert
Posty: 235
Oklaski: 3
Więcej
Veteran Abrams #11711

tdm napisał: Jak wchodzil veteran sherman to wielu mówiło to samo, że kloc, nieporęczny, za ciężki. A wbrew malkontentom okazał się wielkim sukcesem sprzedażowym.


Skąd takie informacje ? Bo ja widziałem całkiem niedawno informację od Ryśka z eunicycles.eu, że sprzedaż Shermanów i tym podobnych "klocków" to jest jakiś promil w stosunku do np V10. Wiadomo, że takie koła są potrzebne, tak jak wspomniałeś na dalszą trasę lepiej jechać RAV4 niż cinquecento, ale realnie jest to jeszcze mniejsza nisza niż ogólnie EUC.

Pozdrawiam! Piotrek, Kraków
Ninebot One S2 (>400km) -> Inmotion V8 (>3500km) , Inmotion V10F(>6000km)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.199 s.