Nie jesteś zalogowany.

nowoczesne polskie e-bike - 2020r.

2020/01/18 08:59 2020/01/18 09:12 przez Hemi.
Hemi
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Więcej
nowoczesne polskie e-bike - 2020r. #8915
Widelce Unibike i Kross mają identyczne to SR SUNTOUR XCR34 BOOST; to amortyzator powietrzny skonstruowany typowo pod elektryczne cięższe rowery MTB. Nota bene bardzo chwalony i udany produkt.

Odnośnie silnika poczytaj tu

www.rowerymerida.pl/aktualnosci/shimano-...na-trasie-video.html

Tu

www.shimano-steps.com/e-bikes/poland/pl/...nformation/mtb/e7000

Tu

magazynbike.pl/2019/02/15/elektryczna-ja...shimano-steps-e7000/

Jest bardzo dużo porównań na obcojęzycznych forach; wszystkie ze wskazaniem na E7000

E7000 i E8000 to silniki skonstruowane typowo pod MTB, wiec nie ma co ich porównywać do innych serii skierowanych do rowerów turystycznych.

Odnośnie malowania to zgadzam się - niestety nie jest najładniejsze, ale jest to model 2019. Może model 2020 będzie ładniejszy ?!?
Odnośnie specyfikacji to zarówno model zeszłoroczny i tegoroczny są takie same.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/01/18 11:16 2020/01/18 11:26 przez tdm.
tdm
Senior forum
Senior forum
Posty: 203
Więcej
Autor
nowoczesne polskie e-bike - 2020r. #8916
jeśli specyfikacja Atoma nie ulega zmianie to chyba najkorzystniej kupić na wyprzedaży z 2019r., widziałem go już od 8300zł.

Pochwal się jak zakupisz, albo będziesz miał jakieś nowe informacje w temacie innych wartych zakupu e-bike. Czy zanim wybrałeś Atoma w grę wchodziły jeszcze jakieś inne modele?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/01/18 16:19
Seba
Senior forum
Senior forum
Posty: 208
Oklaski: 13
Więcej
nowoczesne polskie e-bike - 2020r. #8917

tdm napisał: Tak na marginecie silniki e7000 (mtb) i e6100 (touring) mają tą samą moc - 60Nm, ale ten drugi jest znacznie oszczędniejszy w kwestii prądu. Shimano podaje max zasięg silnika mtb jako 50/75/100km, a silnika touringowego jako 93/130/185. Ze względu na zasięg zastanawiam się jednak czy nie lepszy byłby touring (np. kross Trans Hybrid 5 - 2020), 45% więcej zasięgu to dużo.


Te różnice w zasięgu wynikają nie z oszczędności silnika (bo wszystkie mają praktycznie taką samą sprawność), ale z metodologii jaką przyjęto do oceny zasięgu. Po prostu w przypadku touringu przyjmuje się większy udział wysiłku rowerzysty oraz łagodniejszy charakter trasy. W przypadku eMTB typowym zastosowaniem silnika jest możliwie szybki wjazd na górkę. Tu się prądu nie oszczędza, bo jak jedziesz na miejscówkę to chcesz jak najszybciej dotrzeć na górę by zjechać już tradycyjnie, "bez prądu". Natomiast w przypadku touringów jest zupełnie odwrotnie - z prądu korzysta się oszczędnie, bo musi go wystarczyć na całą, długą trasę która często zaczyna się rano i kończy wieczorem.

Miłego dnia!
Sebastian

Wszystko o elektrycznych monocyklach - najednymkole.pl - www.facebook.com/NaJednymKole

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/01/18 18:12 2020/01/18 18:34 przez tdm.
tdm
Senior forum
Senior forum
Posty: 203
Więcej
Autor
nowoczesne polskie e-bike - 2020r. #8919
hmm, możliwe. Ciężko o rzetelną informację w tym temacie, mało kto podaje takie dane.

Znalazłem wypowiedź pewnego właściciela e-bike a'la mtb ale z silnikiem touringowym Shimano e6000, pan jeździ turystycznie po płaskim, na oko waży z 80kg. Podaje on swoje realne zasięgi na baterii 418Wh: 70/85/100km , czyli przy większej baterii 504Wh realny zasięg tego silnika wyniósłby - 84/102/120. Producent w przypadku tego silnika podawał teoretyczny zasięg na baterii 504Wh - 70/100/150 - wynik na średnim wspomaganiu jest zgodny a na max wspomaganiu nawet lepszy :)

Skoro tak, to nowy, sprawniejszy o 20% silnik e6100 powinien realnie pokonać w tych samych warunkach: 100/122/144 km. Producent podaje tu 93/130/185km, na wspomaganiu max i średnim wyniki są dość podobne, a więc chyba można im wierzyć.
W końcu mamy jakiś konkret.


Czy ktoś z Was zna jakieś wypowiedzi użytkowników fabrycznych e-bików, zwłaszcza z silnikami shimano e8000 i e7000 którzy podają realne zasięgi przy jeździe turystycznej, nie w górach?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/16 12:41
Hemi
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Więcej
nowoczesne polskie e-bike - 2020r. #9241
Przymierzałem się do Kellys Tygon 70, bo takiego kupił mój kolega. On kupił spontanicznie; przyszedł do sklepu po hulajnogę dla dziecka, a wyszedł z rowerem :) Był wtedy w sklepie wystawiony do jazd testowych i jak się przejechał to banan nie schodził mu z twarzy. Tylko że on akurat na brak gotówki nie może narzekać :) (Kellys kosztuje prawie drugie tyle, bo 14 tys) Ja przeanalizowałem wszystko na rynku i Atom ma zdecydowanie najlepszy stosunek jakości do ceny. To co dostajesz w Unibike za niecałe 9 tys - u innych producentów musisz wydać minimum 15 tys ! W tym aspekcie Atom jest bezkonkurencyjny; dlatego też dalej nie szukam.
Z tego co widzę w specyfikacji na 2020 rok niczym się nie różni od 2019; nawet malowanie zostało to samo.
Dam znać jak kupię ; kasa odłożona tylko muszę się przymierzyć do ramy. Jakbyś wiedział gdzie są dostępne fizycznie to będę wdzięczny za namiary, bo muszę sprawdzić ; 17 czy 19 cali.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/16 13:23
tdm
Senior forum
Senior forum
Posty: 203
Więcej
Autor
nowoczesne polskie e-bike - 2020r. #9242
mi się bardzo podobał Kellys Tygon 30 - jeden z niewielu mtb z grubymi oponami (komfort jak w mtb) i touringowym silnikiem (lepszy zasięg niż silnik mtb).
Ale..... niewyjmowana bateria w kellysach to porażka. Podładowanie tego w trasie gdzieś w restauracji czy na kempingu prawie niewykonalne, wnoszenie roweru do domu na ładowanie to absurd.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.165 s.