Nie jesteś zalogowany.
e-monocykl vs e-hulajnoga
tdm napisał: ok, czyli "problem" z przejściami dla pieszych nie jest taki straszny jak myślałem, nie pomyślałem o słupku. To faktycznie może być fajne rozwiązanie.
A z czym mieliście kłopot w początkach swojej jazdy na kole, podczas poruszania się po mieście czy w innych okolicznościach gddzie droga nie jest iodealnie równa, prosta i pusta? I jak udało się Wam rozwiązać te problemy?
Im większa średnica kola tym większy komfort i większość nierownosci sie nie odczuwa... 18-19 cali to optimum do poruszania sie kolem w kazdych warunkach
www.facebook.com/groups/MonocykleElektrycznePOLSKA/
Telegram:
t.me/EUCPOLSKA
Czat na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA:
m.me/join/AbbBttt4pO_asGIt
Grupa na Fb Ninebota Z :
www.facebook.com/groups/ninebotzseries/
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
tdm napisał: A z czym mieliście kłopot w początkach swojej jazdy na kole, podczas poruszania się po mieście czy w innych okolicznościach gddzie droga nie jest iodealnie równa, prosta i pusta? I jak udało się Wam rozwiązać te problemy?
Co do opanowania jazdy w "trudniejszym" terenie rozwiązanie jest jedno - jeździć

To z czym ja na początku miałem największe problemy to właśnie ruszanie, o ile nie ma się gdzie podeprzeć aby nie schodzić z koła. Także to warto porządnie wytrenować.
Teraz nawet nie kombinuję z podpórką, bo wygodniej mi po prostu zejść nogą i dać odpocząć stopom.
Ważne jest też opanowanie awaryjnego hamowania, tu polecam metodę jakiej uczy kolega :
Takie hamowanie już nie raz uratowało mi tyłek lub kółko .
Kolejna sprawa to na początku możesz mieć sytuację, że kółko Ci ucieknie, bo np stracisz równowagę i spadniesz a ono pojedzie dalej i może to być całkiem daleko.
Skutki mogą być czasem bardzo przykre jak kogoś/coś uderzy lub wpadnie do pobliskiej rzeki itp

Stąd na polecam używać jakiegoś rodzaju uwięzi, ja stosuję kawałek parakordu (linki spadochronowej) na karabińczyku dopinam do paska spodni
Ninebot One S2 (>400km) -> Inmotion V8 (>5000km) , Inmotion V10F(>8000km)
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Demon123 napisał: Przymierzam się do zrobienia filmu pokazujacego mozliwosci i wady każego z pojazdów.Jest hulajnoga ninebot maxi, koło E+ i bedzie tez trikke taka w mocnej wersji z silnikiem 350W. Po prostu pokaze na filmie co można a czego nie na każdym z pojazdów i każdy sobie zobaczy co jest dla niego z komentarzem jakie sa odczucia z jazdy i komfort jazdy na każdym z pojazdów . Nie bede oszukiwał:, bedzie i stanie w miejscu na pojezdzie ,chociazby te 10sek bez podpierania się.Jak i mamualna czynnosc podczas jazdy wymagajaca użycia 2 rąk.
Tak się zastanawiam dla jakiej grupy docelowej będzie miał być ten twój test.
Technologia idzie do przodu, mamy koła i hulajki które mają ogromne moce przerobowe jak i aku, twój ninebot to koło już bardzo stare, słabe i wolne, jak i hulajka Ninebot MAX która jest też z najniższego pułapu osiągów, a trikkie? dla mnie to nie praktyczny kloc który z UTO nie za wiele ma wspólnego.
www.facebook.com/groups/MonocykleElektrycznePOLSKA/
Telegram:
t.me/EUCPOLSKA
Czat na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA:
m.me/join/AbbBttt4pO_asGIt
Grupa na Fb Ninebota Z :
www.facebook.com/groups/ninebotzseries/
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Wygląd kół zmienił się niewiele, ale ich parametry urosły o kilka rzędów wiekości. Dziś silnik 500w, bateria 320wh, prędkość maksymalna i zasięg w okolicach 20km brzmią jak kiepski żart...
Lepsze współczesne koła oferują 4-5x więcej mocy, są 3x szybsze i mają 3-4x więcej zasięgu. Na tle pierwszych monocykli wypadają jak motocykl na tle rowera.
Ninebota Max trochę bym bronił, ma duże koła spotykane raczej w droższych hulajkach, i zasięg dwukrotnie większy od E+, po odblokowaniu jedzie 28-30km/h. Do tego choć ciężki jest solidnie zbudowany, co w hulajnogach jest raczej ważne bo szybko się psują.
W tym porównaniu moim zdaniem zabytkowy One E+ ma małe szanse.....ale gdyby zamiast niego wstawić jakieś współczesne koło ze średniej lub wyższej półki, z prędkościami powyżej 50km/h i zasięgiem ok. 100km to wynik testu się odwróci.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Demon123 napisał: Przymierzam się do zrobienia filmu pokazujacego mozliwosci i wady każego z pojazdów.Jest hulajnoga ninebot maxi, koło E+ i bedzie tez trikke taka w mocnej wersji z silnikiem 350W. Po prostu pokaze na filmie co można a czego nie na każdym z pojazdów i każdy sobie zobaczy co jest dla niego z komentarzem jakie sa odczucia z jazdy i komfort jazdy na każdym z pojazdów . Nie bede oszukiwał:, bedzie i stanie w miejscu na pojezdzie ,chociazby te 10sek bez podpierania się.Jak i mamualna czynnosc podczas jazdy wymagajaca użycia 2 rąk.
Jeżeli chcesz faktycznie zrobić rzetelny test, a nie tylko na siłę udowodnić że trikke jest fajne (bo założenia testu na razie właśnie wskazują na to, że chcesz właśnie to pokazać), to:
- wybierz do testu jakieś współczesne koło
- uwzględnij w teście wnoszenie sprzętu na czwarte piętro po wąskiej klatce schodowej
- uwzględnij przewożenie sprzętu komunikacją miejską
- uwzględnij transport autem (szczególnie, jeżeli chce się pojechać gdzieś na rodzinną wycieczkę i trzeba wsadzić do bagażnika 2-3 elektryki)
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Nie tylko te co wymieniłeś. Np wjazd po schodach czescią dla wózków- tu monocykl bez problemu a trikke niestety trzeba przenieśc. Winda... itp. Nie faworzuję zadnego pojazdu ale też nie widze roznicy miedzy E+ a jakimś wspolczesnym kołem ,mi wyłączanie przy przenoszeniu nie przeszkazało,czy brak lampy do jazdy w nocy. Nawet zastanawiam sie nad zakupem drugiego E+ bo ma najłatwiejszy dostep o akumulaora by go wymieniać w trasie .. Powinny być w zasadzie 2 koła, małe 14 cali i duze typu MSX....Wszystkie uwagi mile widzane własnie bym o jakimś tescie nie zapomniał .
Winda, schody o gory,schody na dół (na ulicy). Wnoszenie na 4 pietro bloku. podjazd w miejscu dla wozków.Stanie na pojezdzie bez podpierania, rozmowa telefonem podczas jazdy lub inna czynnosc wmagajaca 2 rąk.Przejazd w autobusie.Przewóz w samochodzie lub na dachu.Wymijanie pieszych w tłoku. Jazda po nierównych chodnikach.Podjazd 10 stopni .Podjazd 20 stopni.Przewozenie plecaka i wiekszego łądunku typu szafka/pralka .Przewozenie drugiej osoby na duzym dystansie -np 5km.Prowadzenie pojazdu po wyczerpaniu baterii.,Czas wyjecia baterii .Promień skrętu bez dotykania nawierzchni czescia pojazdu.Noszenie w rece bez odpoczynku-jaki dystans.Powieszchnia miejsca do przechowywania.Komfort jazdy na kostce chodnikowej.Wskaznik naładowania akumulatora czy jest wbudowany.Jazda na przełaj przez trawnik.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ja to widze jako szersza i cieższą wersję hulajnogi, w ogóle mnie to nie przekonuje. W czasie jazdy zawala wiecej miejsca, ciężko tym zawrócić. Same problemy, nie wspominajac o małej przenośności tego.
Koło nie jest idealne, w stosunku do innych środków transportu bardzo długo trzeba sie na nim uczyć jeździć ale w kwestii zajmowanego przez nie miejsca nie ma równych - takiego mten3 to da się zmieścić wszędzie i nawet w plecaku nosić.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

czy parametry mają znaczenie - oczywiście. Kto chce wywalić 8-12 tys. na zabawkę... E-pojazdy i tak mają słabe parametry w porównaniu ze zwykłym rowerem. Przeciętny rowerzysta spokojnie przejedzie 50km, większość lekkich e-pojazdów nie da rady pokonać nawet takiego dystansu, a co dopiero mówić o dystansach porównywalnych do kolarza amatora 100-150km.... Nie chodzi o ściganie się, ale możliwość wykorzystywania pojazdu nie tylko jako osiedlowe jeździdełko ale również rekreacyjnie na jakieś dalsze wyjazdy. Duża moc silnika to frajda z jazdy, przyspieszenie, i wcale nie trzeba tu jeździć szybko, a duży zasięg daje zupełnie nowe możliwości eksplorowania i wolność od ciągłego śledzenia stanu baterii.
Proponuję dodać "test" na dystansie 100km, jazdę offroad, podjeżdżanie pod krawężnik.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.