Nie jesteś zalogowany.

e-monocykl vs e-hulajnoga

2019/06/15 18:02
IgorRz
Moderator
Moderator
Posty: 875
Oklaski: 1
Więcej
e-monocykl vs e-hulajnoga #7042

tdm napisał: ok, czyli "problem" z przejściami dla pieszych nie jest taki straszny jak myślałem, nie pomyślałem o słupku. To faktycznie może być fajne rozwiązanie.

A z czym mieliście kłopot w początkach swojej jazdy na kole, podczas poruszania się po mieście czy w innych okolicznościach gddzie droga nie jest iodealnie równa, prosta i pusta? I jak udało się Wam rozwiązać te problemy?



Im większa średnica kola tym większy komfort i większość nierownosci sie nie odczuwa... 18-19 cali to optimum do poruszania sie kolem w kazdych warunkach

Grupa na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA
www.facebook.com/groups/MonocykleElektrycznePOLSKA/
Telegram:
t.me/EUCPOLSKA
Czat na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA:
m.me/join/AbbBttt4pO_asGIt
Grupa na Fb Ninebota Z :
www.facebook.com/groups/ninebotzseries/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/06/15 18:07
ctx
Ekspert
Ekspert
Posty: 253
Oklaski: 3
Więcej
e-monocykl vs e-hulajnoga #7043

tdm napisał: A z czym mieliście kłopot w początkach swojej jazdy na kole, podczas poruszania się po mieście czy w innych okolicznościach gddzie droga nie jest iodealnie równa, prosta i pusta? I jak udało się Wam rozwiązać te problemy?


Co do opanowania jazdy w "trudniejszym" terenie rozwiązanie jest jedno - jeździć ;)
To z czym ja na początku miałem największe problemy to właśnie ruszanie, o ile nie ma się gdzie podeprzeć aby nie schodzić z koła. Także to warto porządnie wytrenować.
Teraz nawet nie kombinuję z podpórką, bo wygodniej mi po prostu zejść nogą i dać odpocząć stopom.
Ważne jest też opanowanie awaryjnego hamowania, tu polecam metodę jakiej uczy kolega :

Takie hamowanie już nie raz uratowało mi tyłek lub kółko .
Kolejna sprawa to na początku możesz mieć sytuację, że kółko Ci ucieknie, bo np stracisz równowagę i spadniesz a ono pojedzie dalej i może to być całkiem daleko.
Skutki mogą być czasem bardzo przykre jak kogoś/coś uderzy lub wpadnie do pobliskiej rzeki itp ;)
Stąd na polecam używać jakiegoś rodzaju uwięzi, ja stosuję kawałek parakordu (linki spadochronowej) na karabińczyku dopinam do paska spodni

Pozdrawiam! Piotrek, Kraków
Ninebot One S2 (>400km) -> Inmotion V8 (>5000km) , Inmotion V10F(>8000km)
PODZIĘKOWANIE ml

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/06/19 07:24 2020/06/19 07:24 przez Demon123. Powód: brak literki
Demon123
Senior forum
Senior forum
Posty: 144
Oklaski: 1
Więcej
e-monocykl vs e-hulajnoga #10156
Przymierzam się do zrobienia filmu pokazujacego mozliwosci i wady każego z pojazdów.Jest hulajnoga ninebot maxi, koło E+ i bedzie tez trikke taka w mocnej wersji z silnikiem 350W. Po prostu pokaze na filmie co można a czego nie na każdym z pojazdów i każdy sobie zobaczy co jest dla niego z komentarzem jakie sa odczucia z jazdy i komfort jazdy na każdym z pojazdów . Nie bede oszukiwał:, bedzie i stanie w miejscu na pojezdzie ,chociazby te 10sek bez podpierania się.Jak i mamualna czynnosc podczas jazdy wymagajaca użycia 2 rąk.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/06/19 10:33
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 513
Oklaski: 7
Więcej
e-monocykl vs e-hulajnoga #10159
@Demon123 - Podrzucam filmik Monocykl vs Deskorolka dla inspiracji ;)

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7500km+) -> 03.2019 InMotion V10F (7100km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/06/19 12:11
IgorRz
Moderator
Moderator
Posty: 875
Oklaski: 1
Więcej
e-monocykl vs e-hulajnoga #10160

Demon123 napisał: Przymierzam się do zrobienia filmu pokazujacego mozliwosci i wady każego z pojazdów.Jest hulajnoga ninebot maxi, koło E+ i bedzie tez trikke taka w mocnej wersji z silnikiem 350W. Po prostu pokaze na filmie co można a czego nie na każdym z pojazdów i każdy sobie zobaczy co jest dla niego z komentarzem jakie sa odczucia z jazdy i komfort jazdy na każdym z pojazdów . Nie bede oszukiwał:, bedzie i stanie w miejscu na pojezdzie ,chociazby te 10sek bez podpierania się.Jak i mamualna czynnosc podczas jazdy wymagajaca użycia 2 rąk.



Tak się zastanawiam dla jakiej grupy docelowej będzie miał być ten twój test.
Technologia idzie do przodu, mamy koła i hulajki które mają ogromne moce przerobowe jak i aku, twój ninebot to koło już bardzo stare, słabe i wolne, jak i hulajka Ninebot MAX która jest też z najniższego pułapu osiągów, a trikkie? dla mnie to nie praktyczny kloc który z UTO nie za wiele ma wspólnego.

Grupa na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA
www.facebook.com/groups/MonocykleElektrycznePOLSKA/
Telegram:
t.me/EUCPOLSKA
Czat na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA:
m.me/join/AbbBttt4pO_asGIt
Grupa na Fb Ninebota Z :
www.facebook.com/groups/ninebotzseries/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/06/19 15:26 2020/06/19 17:15 przez tdm.
tdm
Złoty forowicz
Złoty forowicz
Posty: 1077
Więcej
Autor
e-monocykl vs e-hulajnoga #10162
faktycznie, przest ostatnie 5 lat One E+ mocno się zestarzał i jest mało reprezentatywnym przedstawicielem współczesnego świata monocykli.
Wygląd kół zmienił się niewiele, ale ich parametry urosły o kilka rzędów wiekości. Dziś silnik 500w, bateria 320wh, prędkość maksymalna i zasięg w okolicach 20km brzmią jak kiepski żart...
Lepsze współczesne koła oferują 4-5x więcej mocy, są 3x szybsze i mają 3-4x więcej zasięgu. Na tle pierwszych monocykli wypadają jak motocykl na tle rowera.

Ninebota Max trochę bym bronił, ma duże koła spotykane raczej w droższych hulajkach, i zasięg dwukrotnie większy od E+, po odblokowaniu jedzie 28-30km/h. Do tego choć ciężki jest solidnie zbudowany, co w hulajnogach jest raczej ważne bo szybko się psują.

W tym porównaniu moim zdaniem zabytkowy One E+ ma małe szanse.....ale gdyby zamiast niego wstawić jakieś współczesne koło ze średniej lub wyższej półki, z prędkościami powyżej 50km/h i zasięgiem ok. 100km to wynik testu się odwróci.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/06/19 18:10
lukaszwiecek
Senior forum
Senior forum
Posty: 160
Więcej
e-monocykl vs e-hulajnoga #10163

Demon123 napisał: Przymierzam się do zrobienia filmu pokazujacego mozliwosci i wady każego z pojazdów.Jest hulajnoga ninebot maxi, koło E+ i bedzie tez trikke taka w mocnej wersji z silnikiem 350W. Po prostu pokaze na filmie co można a czego nie na każdym z pojazdów i każdy sobie zobaczy co jest dla niego z komentarzem jakie sa odczucia z jazdy i komfort jazdy na każdym z pojazdów . Nie bede oszukiwał:, bedzie i stanie w miejscu na pojezdzie ,chociazby te 10sek bez podpierania się.Jak i mamualna czynnosc podczas jazdy wymagajaca użycia 2 rąk.


Jeżeli chcesz faktycznie zrobić rzetelny test, a nie tylko na siłę udowodnić że trikke jest fajne (bo założenia testu na razie właśnie wskazują na to, że chcesz właśnie to pokazać), to:
  • wybierz do testu jakieś współczesne koło
  • uwzględnij w teście wnoszenie sprzętu na czwarte piętro po wąskiej klatce schodowej
  • uwzględnij przewożenie sprzętu komunikacją miejską
  • uwzględnij transport autem (szczególnie, jeżeli chce się pojechać gdzieś na rodzinną wycieczkę i trzeba wsadzić do bagażnika 2-3 elektryki)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/06/27 23:19 2020/06/27 23:26 przez Demon123. Powód: brak literki
Demon123
Senior forum
Senior forum
Posty: 144
Oklaski: 1
Więcej
e-monocykl vs e-hulajnoga #10232
tdm.... JA Nie ROBIE WYSCIGÓW!!!.Nie porównuje predkosci pojazdów bo z gory je ustalam na max 25km/h .To ma byc test przydatnosci do urzytkowania, ergonomi.Wiem ze na tym forum jest mania prekosci ale rozmawiałem z ludzmi co kupuja koła i nie uczestnicza w dyskusjach tylko urzytkują. Rozumiem słowa sprzedajacego one s2 o wadze 11,9kg ze je sprzedaje bo producenci chyba nie biora pod uwage ze ktos to bedzie nosił na 4 pierto kamienicy i ta waga jest nie do przyjecia.Dla takich osób robie test . O predkosci nie ma co rozmawiać bo co innego jest jazda dla arenaliny a co innego bezpieczny transport i przemieszcanie się.Najnowsza hulajnoga ninebota co wchodzi niedługo na rynek ma nacisk na jak najmniejsza masę i gabaryty a zasieg i predkosc sa ponizej E+ !!!!!.


Nie tylko te co wymieniłeś. Np wjazd po schodach czescią dla wózków- tu monocykl bez problemu a trikke niestety trzeba przenieśc. Winda... itp. Nie faworzuję zadnego pojazdu ale też nie widze roznicy miedzy E+ a jakimś wspolczesnym kołem ,mi wyłączanie przy przenoszeniu nie przeszkazało,czy brak lampy do jazdy w nocy. Nawet zastanawiam sie nad zakupem drugiego E+ bo ma najłatwiejszy dostep o akumulaora by go wymieniać w trasie .. Powinny być w zasadzie 2 koła, małe 14 cali i duze typu MSX....Wszystkie uwagi mile widzane własnie bym o jakimś tescie nie zapomniał .

Winda, schody o gory,schody na dół (na ulicy). Wnoszenie na 4 pietro bloku. podjazd w miejscu dla wozków.Stanie na pojezdzie bez podpierania, rozmowa telefonem podczas jazdy lub inna czynnosc wmagajaca 2 rąk.Przejazd w autobusie.Przewóz w samochodzie lub na dachu.Wymijanie pieszych w tłoku. Jazda po nierównych chodnikach.Podjazd 10 stopni .Podjazd 20 stopni.Przewozenie plecaka i wiekszego łądunku typu szafka/pralka .Przewozenie drugiej osoby na duzym dystansie -np 5km.Prowadzenie pojazdu po wyczerpaniu baterii.,Czas wyjecia baterii .Promień skrętu bez dotykania nawierzchni czescia pojazdu.Noszenie w rece bez odpoczynku-jaki dystans.Powieszchnia miejsca do przechowywania.Komfort jazdy na kostce chodnikowej.Wskaznik naładowania akumulatora czy jest wbudowany.Jazda na przełaj przez trawnik.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/06/28 10:36
johnyz89
Świeżak
Świeżak
Posty: 19
Więcej
e-monocykl vs e-hulajnoga #10233
To pochwal się jakim modelem tego trikke jeździsz.

Ja to widze jako szersza i cieższą wersję hulajnogi, w ogóle mnie to nie przekonuje. W czasie jazdy zawala wiecej miejsca, ciężko tym zawrócić. Same problemy, nie wspominajac o małej przenośności tego.

Koło nie jest idealne, w stosunku do innych środków transportu bardzo długo trzeba sie na nim uczyć jeździć ale w kwestii zajmowanego przez nie miejsca nie ma równych - takiego mten3 to da się zmieścić wszędzie i nawet w plecaku nosić.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/06/28 11:40 2020/06/28 11:51 przez tdm.
tdm
Złoty forowicz
Złoty forowicz
Posty: 1077
Więcej
Autor
e-monocykl vs e-hulajnoga #10234
Trikke wygląda ciekawie, wydaje się zwrotna i stabilna, ale parametry już gorzej. Topowe modele kosztujące 10tys. mogą się pochwalić prędkościami 20km/h, (tryb "turbo" aż 25km/h :) ), zasięg teoretyczny 40km, realnie pewnie ze 25km..... Do tego ma maałe kółka, podobnie jak hulajnogi. Trudno się dziwić że to się nie przyjęło. To już zwykły e-bike przy podobnej cenie i prędkości ma 3x więcej zasięgu.

czy parametry mają znaczenie - oczywiście. Kto chce wywalić 8-12 tys. na zabawkę... E-pojazdy i tak mają słabe parametry w porównaniu ze zwykłym rowerem. Przeciętny rowerzysta spokojnie przejedzie 50km, większość lekkich e-pojazdów nie da rady pokonać nawet takiego dystansu, a co dopiero mówić o dystansach porównywalnych do kolarza amatora 100-150km.... Nie chodzi o ściganie się, ale możliwość wykorzystywania pojazdu nie tylko jako osiedlowe jeździdełko ale również rekreacyjnie na jakieś dalsze wyjazdy. Duża moc silnika to frajda z jazdy, przyspieszenie, i wcale nie trzeba tu jeździć szybko, a duży zasięg daje zupełnie nowe możliwości eksplorowania i wolność od ciągłego śledzenia stanu baterii.

Proponuję dodać "test" na dystansie 100km, jazdę offroad, podjeżdżanie pod krawężnik.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.215 s.