Nie jesteś zalogowany.

Kingsong KS-16S czy Inmotion V10F?

2018/05/16 09:40
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 513
Oklaski: 7
Więcej
Kingsong KS-16S czy Inmotion V10F? #1949

hal2000 napisał: wysoko umiejscowione pedały - fajnie, bo tam prześwitu też nigdy mało, ale jednocześnie słabo, bo bardzo przydatna i szybka "zawrotka na palcach" już chyba nie do wykonania (szczególnie w połączeniu z faktem, że V10 urósł).

Nie wiem jak V10, ale w V5 i V8 nie robi się zawrotki na palcach, gdyż nawet na wąskiej ścieżce rowerowej możesz zawrócić o 180 stopni bez przycierania pedałami. Wspomaganie się palcami nie są potrzebne. Jeździłem trochę KS-16C kumpla i tam był problem z promieniem skrętu przez nisko umiejscowione pedały i przycieranie nimi. Z dobrych wieści - w modelu S poprawili poprawili przycieranie, ale na S-ce jechałem tylko przez 5 min więc nie chcę się wypowiadać.

hal2000 napisał: Upgrade to przede wszystkim o 50% mocniejszy silnik, co wybitnie podnosi komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Patrząc od tej strony, V10F to 150% mocniejszy silnik.

A tak z praktycznego punktu widzenia - chyba najlepiej jak wpadniesz na zlot i porównasz różne aspekty kółek na żywo. V10 raczej nie będzie (a sam bym z chęcią sprawdził ;) ), ale myślę, że jakieś KS16S, V8/V5F i jakiś 20-kilogramowy GotWay (np. ACM 16) się znajdzie.

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7500km+) -> 03.2019 InMotion V10F (7100km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/05/17 14:36 2018/05/17 14:57 przez hal2000.
hal2000
Ekspert
Ekspert
Posty: 242
Oklaski: 3
Więcej
Kingsong KS-16S czy Inmotion V10F? #1980
Paweł R.: Być może ma tu znaczenie fakt, że kółko wozi masę < 70 kg więc ciężko nie ma :)

Przeoczyłem Twoją wagę. Jeden z naszych gdańskich przewodników - Marcin (mam nadzieję, że nie pomyliłem imienia) jest w Twojej kategorii wagowej i byłem zaskoczony jaki zasięg wyciąga z 16C z 680Wh (w porównaniu do moich doświadczeń - ja niestety wożę 30 kg masy więcej, tzn. właściwie to moje kółko wozi tyle więcej).

Paweł R.: Zastanawiam się w związku z tym, czy KS-16S w wersji 680Wh nie będzie dla mnie wystarczający. Dodatkowo w takiej wersji sprzęt jest znacząco lższejszy...

Lżejszy - na pewno; lżejszy odczuwalnie - nie jestem pewien ;) Zasięg przy tej samej baterii, a mocniejszym silniku na pewno trochę spadnie (nawet mimo Twojej mniejszej wagi). Koniec końców decydują Twoje potrzeby; jeśli nie potrzebujesz tych kilometrów to oczywiście nie ma co dźwigać tych kilogramów i wydawać tej kasy na mocniejszy akumulator.

Kalmar: Można dodać, że popularny na forum zagranicznym tester ;) Marty Backe wypowiedział się bardzo pozytywnie o V10F bo jest to jedyne jak na razie kółko które prawie wjechało na strome kalifornijskie wzniesienie

Ja bym jednak napisał, że jest to kolejne kółko, które nie wjechało. To "prawie" niewiele zmienia, w szczególności biorąc pod uwagę dalszy rozwój wydarzeń:

Kalmar: można uznać tą konstrukcję za naprawdę wartą uwagi, nawet jeśli w godzinę po ostatnim użyciu kółka przez Marty'ego wyłączyło się i nie chciało się włączyć.

Spójrzmy zatem na fakty: nie wjechało na górkę i się nie włącza = konstrukcja warta uwagi...

GexN: Nie wiem jak V10, ale w V5 i V8 nie robi się zawrotki na palcach, gdyż nawet na wąskiej ścieżce rowerowej możesz zawrócić o 180 stopni bez przycierania pedałami. Wspomaganie się palcami nie są potrzebne. Jeździłem trochę KS-16C kumpla i tam był problem z promieniem skrętu przez nisko umiejscowione pedały i przycieranie nimi. Z dobrych wieści - w modelu S poprawili poprawili przycieranie, ale na S-ce jechałem tylko przez 5 min więc nie chcę się wypowiadać.

"nie robi się" bo się nie da ;) a przynajmniej jest trudno lub niewygodnie ze względu na wysokość pedałów; GexN - nie zrozum mnie źle, ja nie twierdzę, że na IM się nie da zawrócić na wąskiej ścieżce, ja tylko mówię, że zawrotka na palcach jest dużo szybszym, wygodnym i przydatnym manewrem, bez którego pewnie da się żyć, lub nawet należy żyć jeżeli komuś porysowane od spodu pedały spędzają sen z powiek :) Z tą wysokością to złotego środka chyba nie ma i nie będzie, bo na Ks-16, przez to że są nisko, to zeskok z prawie każdego krawężnika, nawet niskiego, podczas jazdy wzdłuż niego, kończy się nieciekawie...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/05/17 14:48
Paweł R.
Ekspert
Ekspert
Posty: 298
Oklaski: 10
Więcej
Autor
Kingsong KS-16S czy Inmotion V10F? #1981
Decyzja w sumie zapadła, jedzie do mnie KS-16S. Zobaczymy czy i jaką zmianę odczuję przesiadając się z C.
Bardzo dziękuję za wszystkie porady i opinie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/05/17 15:01
hal2000
Ekspert
Ekspert
Posty: 242
Oklaski: 3
Więcej
Kingsong KS-16S czy Inmotion V10F? #1982
No to czekamy na raport :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/05/17 15:03
Paweł R.
Ekspert
Ekspert
Posty: 298
Oklaski: 10
Więcej
Autor
Kingsong KS-16S czy Inmotion V10F? #1983
O KS-16S napisano i powiedziano już chyba wszystko, więc to raczej był wybór typu "sprawdzona, uznana konstrukcja vs nie do końca sprawdzona nowość"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/05/17 15:10
hal2000
Ekspert
Ekspert
Posty: 242
Oklaski: 3
Więcej
Kingsong KS-16S czy Inmotion V10F? #1984
Oczywiście masz rację, że co miało zostać napisane to zostało. Pisząc o raporcie myślałem o tych osobistych i subiektywnych spostrzeżeniach po przesiadce.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/05/17 17:19 2018/05/17 17:21 przez Kalmar.
Kalmar
Moderator
Moderator
Posty: 698
Oklaski: 26
Więcej
Kingsong KS-16S czy Inmotion V10F? #1985
hal2000, dla mnie szklanka jest do połowy pełna :)

Nawet KS16S potrafi się nie włączyć. To tylko jeden egzemplarz i jeszcze przedprodukcyjny a chodziło o wydajność układu zasilania i silnik. Subiektywne, jak napisałeś do Pawła, odczucie Marty'ego jest takie, że kółko jest bardzo dobre. Wiesz, każda nowość niesie ze sobą ryzyko, że ktoś czegoś nie przewidział i problem "wyszedł" już po wprowadzeniu na rynek. Na rynku motoryzacyjnym jest dużo przykładów.

Pamiętam jak dyskutowaliśmy kiedyś na forum o praktycznie nieznanym producencie i kółkach V5F i V8, też było sporo wątpliwości. Mam nadzieję, że Inmotion produkuje jednak dobre urządzenia.

Pozdrawiam. Tomek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/05/17 20:09
hal2000
Ekspert
Ekspert
Posty: 242
Oklaski: 3
Więcej
Kingsong KS-16S czy Inmotion V10F? #1986
Kalmar: hal2000, dla mnie szklanka jest do połowy pełna :)

Dla mnie też. Jest konkurencja między producentami, jest społeczność, która obserwuje co się dzieje, jest fun.

Kalmar: Nawet KS16S potrafi się nie włączyć.

Ależ Wy tu nie macie poczucia humoru. Ja nie jestem jakimś KS-prorokiem ani KS-wyznawcą. Dzielę się tylko spostrzeżeniami.

Kalmar: Na rynku motoryzacyjnym jest dużo przykładów.

No to przecież pisałem (myśląc sobie właśnie o motoryzacji), że na tym etapie zakup V10F, który reklamowany jest jako coś zaprojektowanego prawie od podstaw to ryzyko zostania beta-testerem :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/05/17 22:01
Kalmar
Moderator
Moderator
Posty: 698
Oklaski: 26
Więcej
Kingsong KS-16S czy Inmotion V10F? #1988
hal, no musiałem nawiązać jakoś do tematu dlatego pojawił się KS16S :)

A ja bym napisał, że jesteś pesymistą bo tak jakoś zawsze znajdziesz jakąś dziurę w całym ;)
choć czasami i ja mam negatywne nastawienie.
No dobra dość marudzenia, może kiedyś na spotkaniu będzie V10F to zobaczymy co to :)

Pozdrawiam. Tomek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/05/17 22:30
hal2000
Ekspert
Ekspert
Posty: 242
Oklaski: 3
Więcej
Kingsong KS-16S czy Inmotion V10F? #1989
Niech Ci będzie. Masz ostatnie słowo ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.186 s.