Nie jesteś zalogowany.

NINEBOT ONE E+ / kontra / INMOTION V5F

2019/04/14 14:44 2019/04/14 14:56 przez Demon123. Powód: brak tesktu
Demon123
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 61
Oklaski: 1
Więcej
Autor
NINEBOT ONE E+ / kontra / INMOTION V5F #5578
Zmieniajac koło zawsze zastanawiamy się nad innym modelem, jakie są rożnice techniczne i różnice w jezdzie. Jako ze mam przejechane obecnie coś ponad 150km i ostatnio ok 35 km na inmotion V5F chciałbym moim okiem pokazać różnice obu modeli.

ZYROSKOPY:
W inmotion pracuja dobrze, nie ma różnic w ich pracy wraz ze spadkiem baterii.Miałem jednak dwie stuacje jakby na ułamek sek przestały działać..
W E+ pracują idealnie, koło nadaje się do trików,jazdy na 1 nodze itp , jednak poczatkujący zauwazaja gorszą pracę zyroskopów gdy bateria jest w połowie rozładowana lub jeszcze bardziej.


ROZBIERANIE KOŁA -wymiana opon.

Koło E+ rozbiera się łatwo, wmaga odkrecenia nie pamiętam ilu ale ok 30 szt srubek, jest to w miare przejrzyscie zrobione i nie powinno być trudne. Nie pamiętam już czasu takiej naprawy ale nie przekroczy ona napewno godziny,

Inmotion V5F rozebranie koła to tragedia- wymaga odkrecenia 46 srubek , odklejenia naklejek trzmajacych kable i listwy led, kable ida w rożnych wcięciach i musimy je potem identycznie umieścić.Przydaje się ponownie tasma izolacjna. Całość wymiany zajeła mi 2 godz i 5 min... przy czym łatwo o jakies przyciśnięcie kabli podczas składania, grubsze naklejenie tasmy moze spowodowac problem z dotykaniem włącznika na płytce przez włacznik w obudowie, musimy zwracać uwagę na wiele szczegółow.Koło nie jest dobrze zaprojektowane pod kontem jego servisowania . Ten problem z uwagi na budowę dotyka każdego zapewne modelu ale w E+ jest to o wiele lepiej przemyslane i czas naprawy bedzie krótszy bez szeregu komplikacji.


APLIKACJA:
Do E+ nie bło problemu z jej pobraniemna pc i zainstalowaniem na smartfonie z androidem 6.0
do Inmotion nie udało mi się pobrać bo nie uzywam internetu w telefonie a na pc nie znalazłem jak pobrać .Aplikacja jednak umozliwia odblokowanie koła z czego nie moglem skorzystać.


Średnica skrętu: Nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi:

Ninebot bez ocierania pedałami o ziemie potrafi robić pełne koło o srednic ok 2m. W przypadku Inmotion pedały są wyzej i pochylone do góry co zwieksza mozliwosc przechylenia koła. zrobim nim wiec koło o srednicy ok 1,4m bez ocierania pedałami.
W praktyce jednak w ninebocie wstarczy lekko wstawić palce nogi w bok i dotknąć palcami buta drogi by skecić w promieniu ok 0,5m... na inmotion jest to znacznie trudniejsze do wykonania z uwagi na wyzsze pedały.


Komfort jazdy:
Z uwagi na wiekszą srednicę koła dla mnie osobiscie jazda E+ jest stabilniejsza i prosto jak po szynach, a zakręty płynne. W przypadku V5F koło lekko sie kołysze i nie idzie takim prostym torem zapewne z uwagi na wyzej połozone pedał i mniejszej srednicy felgę. Zwlaszcza przy zakretach i wiekszym pochleniu czuc jakby opona miała już przesadnie mały styk z drogą i wczuwa się bak stabilnosci na takim łuku.

Komfort przenoszenia.,schody, wejscia do sklepów.
Z uwagi na rączkę inmotion rewelacjnie się prowadzi na zroskopach, nie czuć wagi koła, mozna isc pełną predkoscią ,wrecz biec przy prowadzonym kole. Wejsca do sklepów typu castorama sa komfortowe. Raczka się szybko składa jedynie sa na niej zbt duze luzy na etapie produkcji ale nie jest to problem. W E+ raczka do podnoszenia jaka by nie bła umozliwia tylko niesienie, co jest b niepraktyczne przy tej wadze koła. Niestety nie mam dokupionej wysuwanej telskopowo raczki by porównać.

PRZENOSZENIE W POWIETRZU.
Z uwagi na wagę 12 kg inmotion mozna nieśc nieco dalej, niz E+ , te 2 kg to dosc spora róznica.

URUCHAMIANIE:

E+ to jeden przcisk i świecace się na obudowie ledy informujące o stanie bateri.
V5F to jeden przycisk i panel z widocznym akumulatorem i stanem kresek informujacm o stopniu naładowania. Oba rozwiązania sa dobre ale w V5F jest to b estetyczne i b nowoczesne.


WSIADANIE NA KOŁO:
W E+ jest łatwe, do opanowania w godzinę dla poczatkujacego, stopę mozna w trakcie jazdy przesunać gdy ja niewłasciwie ustawilismy wskakując bez utraty równowagi.
V5F- z uwagi na wyzej umieszczone padały jest trudniejsze do nauki , wskakiwanie jest trudniejsze i gdy zle ustawimy stopę trudno jest ja poprawić, łatwiej jest sie zatrzymać i ponownie prawidłowo wskoczyć.


JAZDA W TERENIE

Teoretycznie b wystająca opona z inmotion i błotnik z tyłu ,oraz znacznie wyzej pedały powinny zaowocowac wiekszą doskonałością w terenie do pokonywania korzeni, spadków, kamieni itp na sieżkach leśnych. W E+ pedały są nisko,a koło b obudowane, mogące wciągać między koło a obudowę drobne gałęzie czy liście.
Tyle w teorii:
Na trasie 10km z pewną ilością scieżek, z kameiniami, dziurami od kretów, kamieniami, i korzeniami inmotion wcale nie wypadł lepiej. Teoretycznie zapewnia lepszą doskonałosc w terenie z uwagi na budowę ale z uwagi na mniejsza stabilność nie mozna jej w pełni wkorzystać. Oba koła pokonają z tym samym kierującm takie same przeszkody ,jednak na inmotion bedzie to niezbyt stabilna jazda na tych ekstremalnych odcinakch a w E+ jazda z dużą uwagą by prowadzić koło tak by o nic nie zachaczyć pedałem przy zwrotach i korzeniach jednak wieksza stabilność to wynagradza. Po prostu na kazdym kole jedzie sie w terenie inaczej.
Ciekawostką jest zurzycie baterii:
O ile na mięscie inmotion potrafił dobić do 20km , o tyle w terenie na dstansie 10km oba koła wróciły na rezerwie. jest to zapewne spowodowane tym ze przy mniejszej srednicy,pokonwanie wzniesień i trudnegp terenu wymaga znacznie wiecej pradu niż w przypadku koła 16 cali.
E+ w terenie miał zasieg niemal identyczny jak po drodze. natomiast Inmotion w terenie pononał znacznie mniej niż na mieście.

Wnioski końcowe:

Oba koła sa dobre do jazdy w przeciętnch miejskich warunkach, najwiekszym plusem V5F to rączka do prowadzenia i lepsza bateria o wiekszym zasiegu i mniejsza waga.Swiatło przednie to tez przydatna rzecz.Wyzej umieszczone pedały nie są ani plusem ani minusem i musimy się kierować własnymi odczuciami co nam bardziej odpowiada.
Natomiast mocnymi stronami E+ to ogromna stabilnośc i płynność jazdy.Jest to koło mniej praktyczne w codziennym urzytkowaniu ,juz dosc przestarzałe ,cięzsze,o gorszych rozwiązaniach lub ich braku ale lepiej się prowadzące i nadające się do tricków.Nisko umieszczone pedały czesto stykają się z podłozem jednak ich grubosc i twałośc pozostawia na nich jedynie rysy lub zdarcie materiału czasem o wiele mm.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/14 19:04
Kółkowiec
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 44
Oklaski: 1
Więcej
NINEBOT ONE E+ / kontra / INMOTION V5F #5581
Dzięki Demon za dokładny opis twoich wrażeń. To jest ciekawe i przeczytałem z uwagą, zwłaszcza że miałem V5F.
Wiesz co zrobiłbym na twoim miejscu? Sprzedałbym obydwa koła i kupił jedno, ale lepsze. Średnica koła i jego masa mają duży wpływ na łatwość prowadzenia i komfort jazdy. Pojemniejszy akumulator dałby ci większy zasięg i szybkość. Mówisz, że 2 kg różnicy w wadze jest istotne przy noszeniu? Osobiście nie sądzę, ale też nie mam potrzeby noszenia koła na większe odległości, jeśli mogę je prowadzić. Obecnie prawie wszystkie lepsze koła mają rączki do prowadzenia, więc noszenie koła jest uzasadnione tylko na schodach, a większa waga nie jest jakąś istotną wadą, skoro w zamian dostajesz stabilność i komfort.
Już wcześniej radzono ci tu na forum, żebyś przesiadł się na lepsze, nowocześniejsze koło, aby poczuć różnicę i radość z jazdy. Czas to zrobić ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/14 21:38
wodzuu
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Więcej
NINEBOT ONE E+ / kontra / INMOTION V5F #5585
A ile ważysz, jeśli można spytać?
Przy moich 85kg mój V5F dał radę 17km (głównie płasko, po ścieżkach, z jednym, większym wiaduktem) i zostało mu 6% wg DarknessBot i 13% wg Inmotion app (niezły rozrzut).

Zgadzam się z kolegą Kółkowcem, choć uważam V5F za super kółko i świetny zakup, to jednak już czuję potrzebę czegoś mocniejszego ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/14 21:56 2019/04/14 22:09 przez Demon123.
Demon123
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 61
Oklaski: 1
Więcej
Autor
NINEBOT ONE E+ / kontra / INMOTION V5F #5586
W ubraniu ważę 85kg. Ja idę w kierunku wagi koła ok 12 kg i jak najmniejszych gabarytów bo czesto je transportuję ,czasem do kogos auta oprócz wielu bagaży. I nie ma miejsca na wieksze rzeczy. Najchętniej nabył bym coś w stylu S2 z raczką do prowadzenia z inmotion V5F.Myslę ze taka kombinacja by mnie zadowoliła w 100% .Im nizej pedały tym lepiej gdy wsiada się z plecakiem 10-15kg. Używam tylko do skracania czasu na mieście miedzy miejscami jakie mam odwiedzić, sklepy,paczkomat,firmy znajomych oraz w innych miastach gdzie jest to moj jedyny srodek transportu gdy nie jadę własnym autem i jestem tam tylko zostawiony. Z 10 raczej mi się nie przyda mimo sporego zasięgu w terenie bo do celu nie dojadę a na plecach na strome zbocza nie wytargam. Potrzebuję od dawna mechanicznego psa lub konia w stylu BOSTONDYNAMIC ale chyba nie prędko pojawią się podróbki na rynku .Ale dziękuje za sugestie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/14 22:12
Ryszarrd1
Senior forum
Senior forum
Posty: 97
Oklaski: 6
Więcej
NINEBOT ONE E+ / kontra / INMOTION V5F #5587
Tak się składa, że mam S2 z dorobioną rączką na którym jeździła moja córka. Teraz ma V8 a ja wykorzystałem S2-ójkę do zbudowania na jej bazie podestu w charakterze onewheel'a. Wszystko opisałem w wątku ,, onewheel". Teraz mogę go już sprzedać - kupiony był lipcu zeszłego roku, więc jest jeszcze na gwarancji do lipca 2020. Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/14 23:27
wodzuu
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Więcej
NINEBOT ONE E+ / kontra / INMOTION V5F #5589
Widziałem na jakimś portalu Ninebota z przyczepioną trytkami rączką od Inmotion :)
Może najlepiej to nie wyglądało, ale na pewno było wygodne :) Niedawno poszła na alledrogo nowa rączka za 12.1 zł (+20 przesyłka).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/15 07:51
Ryszarrd1
Senior forum
Senior forum
Posty: 97
Oklaski: 6
Więcej
NINEBOT ONE E+ / kontra / INMOTION V5F #5591
Jeśli chodzi o rączkę w S2, to też chciałem zastosować od V5, ale w przypadku S2 nie byłby to dobry pomyśl, bo rączka do której byłaby przykręcona, jest ruchoma z wyłącznikiem napędu. Dlatego zrobiłem rączkę wysuwaną własnej konstrukcji - z plastikowych rurek. Nawet jestem zaskoczony, jak dobrze się ona spisuje mimo prostej budowy. Zdjęcia doślę później, na razie to:

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/15 10:46
Ryszarrd1
Senior forum
Senior forum
Posty: 97
Oklaski: 6
Więcej
NINEBOT ONE E+ / kontra / INMOTION V5F #5594
Zdjęcia rączki w S2:

This message has attachments images.
Please log in or register to see it.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/17 17:51
wodzuu
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Więcej
NINEBOT ONE E+ / kontra / INMOTION V5F #5621
Demon, a myślałeś o Mten3? Lekki, bardzo przenośny, lecz bez rączki. Zasięg przybliżony do V5F, ale za to prędkość wypaśnioniejsza ;)
Kwestia jeszcze komfortu, bo to malutkie koło.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.594 s.