Nie jesteś zalogowany.

[ NINEBOT ONE E+ ] zasięg i eksploatacja

2018/12/22 13:49 2018/12/22 13:59 przez Demon123. Powód: brak literek Y
Demon123
Senior forum
Senior forum
Posty: 129
Oklaski: 1
Więcej
Autor
[ NINEBOT ONE E+ ] zasięg i eksploatacja #4153
Witam. Brakuje tamatu omawiajacego podstawowe sprawy związane z eksploatacją modelu E+. Różne sugestie i porady.

Pierwsze to sprawa zasięgu .

Moj kupowałem używane po przejechaniu 340km. To zaledwie kilkadziesiąt ładowań baterii....

Zasięg przy temp 0 do +4 stopni wynosi dokładnie 11km. Ostatnie 500m pokonuje sie już przy czestym pikaniu koła ,a prędkość nie moze przekraczać 10km/h Ważę ok 85kg . TO MAŁO.....



Po zainstalowaniu aplikacji i naładowaniu baterii świecą się wszystkie zielone diody na obudowie a zasieg w aplikacji to 22,1km-
Gdy zaś jadac wyczerpię akumulator tak ze miga tylko czerwona dioda to w aplikacji jest informacja ze można przejechać jeszcze 10,7km- a jechać się już nie da. Nie wiem czy u innych urzytkowników jest tak samo.

Na jednym filmie widziałem ze E+ na minus 25 stopniach przejechało 14km... i to mnie dziwi bo gdzie nie pytam zasięgi innych E+ są podobne do mojego czyli 11km i nikt mi jeszcze nie napisał ze przejechał np 18km.... Jak to jest u was?


APLIKACJA

Wadą aplikacji w E+ jest to ze kiedy połaczymy się z kołem i zaczneimy jechać patrzac np na max predkośc itp to w miejscu gdzie musimy przenieśc koło przez np ulice-schodzimy i właczamy koło przyciskiem a nastepnie uruchamiam chwilę potem. Niestety nie mamy już połaczenia z aplikacją ...jest to b duza wada ze ponownie musimy klikać w telefonie zeby się połaczyć z ninebotem co w ochraniaczach czy rekawiczkach jest mocno utrudnione.. Wiec praktycznie nie korzystam z aplikacji tylko zasieg oceniam po diodach na obudowie, lub ewentualnie patrze na max dystans przebyty przez pojazd-przed wjazdem i jego zapamiętuję by ocenić ile max mogę przejechać na baterii .


RĄCZKA

ninebot jest wposażony w rączkę do przenoszenia. Było by to rozwiązanie idealne gdyby nie fakt ze rączka się czesto łamie.Dlatego wiele użwanych modeli C C+ E i E+ ma raczkę załamana. Nie chodzi tu tylko o słaby stop z jakiego jest wkonana i duzą wagę koła- czy też o niekorzystne wyginanie raczki na osi gdzie rozkłądają się siły przy podnoszeniu.- To sytuacje kiedy łamiemy rączkę podnosząć koło.
Problem jest jeszcze taki ze jadac z otworzoną-czyli uniesioną ok 10cm nad obudowę rączką w chwili wywrotki koło przewraca sie robiąc dzwignie i łamiąc raczkę. Nawet zamknięta potrafi się otworzyć przy upadku koła i w ten łatwy sposób moze być załamana.
Tak wiec ani lepszy stop ani jazda z zamkniętą raczką nie uchroni nas raczej przed jej złamaniem podczas wywrotki koła.

Sam ją naprawiłem i załamała się w identyczny sposób- dlatego widze tylko jedno możliwe rozwiązanie.

Zastosowałem nylonową rączkę od spadochronu zapasowego. Jest z materiału wiec nie moze się złamać a kilka jego warstw powoduje ze jest sztwna i łatwa do złapania. Zaś w mocowanie rączki -gdzie jest metalowa ośka wkręciłem obejmę regulowaną śubokrętem- do dostania w każdym metalowym sklepie. Drugie mocowanie dla rączki zrobiłem wiercąc po rozebraniu koła przez obudowę na wylot i wstawiajac tam zwykła śrubę i nakrecajac nakretkę z drugiej strony dodatkowo uszczelniajac klejem. Miedzy zas tymi punktami mocowań zainstalowałem rączkę z materiału- rozwiazanie wydaje się trwałe i latwe do demontażu w celu wyprania.

WODOODPORNOŚC

E+ jest raczej dzurawy jak sito, i mimo ze podczas deszczu do srodka nie powinna dostać się woda bo akurat spływa omijajac duże otwory w obudowie przy nachyleniu w czasie jazdy ,to podczas wywrotki bokiem do kałuży wleje się do srodka obficie.
Obie osłony na nogi(te kwadratowe obszyte materiałem skóropodobnym) wokoło maja szczelinę - pod jedną jest akumulator a pod drugą elektronika. Polecam zapamiętać co jest po ktorej stronie.
Po zdjęciu osłony okazuje sie ze kable wchodzą do srodka przez spory ok 1x4cm otwór- jeśli wiec koło wpadnie bokiem do kałuży to woda dostanie się wokoło osłon nogi a nastepnie przez ten otwór do środka.
Jednak nawet jesli woda się tam dostanie elektronika i akumulator powinny to znieść. Należy potem to wszystko rozebrać i wysuszyć.
Warto też co jakiś czas otworzyć te osłony i wyczyscić pył dostajacy się przez szczelinę wokoło zwłaszcza ze osiada na elektronice i teoretycznie może być przyczyną jakiegoś zwarcia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/12/22 15:42
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 508
Oklaski: 7
Więcej
[ NINEBOT ONE E+ ] zasięg i eksploatacja #4154
Wyszła Ci z tego mała recenzja :) Pamiętam czasy, gdy zastanawiałem się czy wziąć Airwheel'a, czy właśnie Ninebot'a E+ :) Wygrał Airwheel ze względu na cenę, ale Ninebot był wtedy jednym z najlepszych monocykli. Patrząc na twój post widać jak bardzo zmieniły się monocykle przez to kilka lat. E+ to taka "pierwsza generacja" kółek stworzona w czasach, gdy na komunię królowały hoverboardy :D

Wszystkie wady o których piszesz zostały już poprawione w nowszych modelach (większy zasięg, wbudowane rączki, przyciski do podnoszenia kółka bez konieczności wyłączania, wodoodporność), a podejrzewam, że do listy można dorzucić jeszcze nisko nisko umiejscowione pedały (bolączka pierwszych kółek) np. w KS-16B - promień skrętu o 180 stopni bez przycierania pedałami o podłoże był porównywalny do TIR'a z naczepą ;) Oczywiście trochę przesadzam, ale zwrócenie na ścieżce rowerowej bez przycierki było niemożliwe.

Z tym zasięgiem 14km przy minus 25 - może zmienił baterię po drodze? W E+ po drobnym modzie to dość proste.

Ninebot E+ to moim zdaniem nadal fajne do nauki ze względu na niską cenę i dużą dostępność na rynku wtórnym, więc po okresie nauki można sprzedać z niedużą stratą i rozejrzeć się za czymś bardziej współczesnym i dopasowanym do potrzeb użytkującego - ze światłami, rączką, bardziej odpornego na warunki atmosferyczne i innymi udogodnieniami.

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7500km+) -> 03.2019 InMotion V10F (7100km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/12/22 18:36
ctx
Senior forum
Senior forum
Posty: 178
Oklaski: 3
Więcej
[ NINEBOT ONE E+ ] zasięg i eksploatacja #4155
Hmm, zaintrygowało mnie gdzie można kupić rączkę do spadochronu na dodatek zapasowego :)
Może coś innego by się nadało, jakbyś wrzucił zdjęcie jak to finalnie wygląda.
Fakt ta rączka im się zupełnie nie udała ale się zrehabilitowali w S1 i S2, bo tej nowej rączki to nikt moim zdaniem do teraz nie pobił, nie trzeba tam nic przyciskać nawet.
Rączka wysuwając się deaktywuje obroty koła. I pewniej to działa niż z tego co widziałem tam gdzie są czujniki podniesienia (np KS 18L).
Co do baterii to tak jak już pisałem Ci na shoutboxie, nie wiesz jaka jest jej historia, jak była traktowana i czy faktycznie jest od tego koła, może ktoś włożył starszą.
Natomiast chyba nie ma co się nad tym rozwodzić, tak jak pisał juz GexN, to jest koło starego typu, fajne do nauki a potem trzeba się przesiąść na coś nowej generacji. Chyba, że ktoś sporadycznie używa kółka w ogóle.

Pozdrawiam! Piotrek, Kraków
Ninebot One S2 (>400km) -> Inmotion V8 (>3000km) -> Inmotion V10F(>2500km)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/12/22 22:54 2018/12/22 22:56 przez Demon123. Powód: brak zdjec
Demon123
Senior forum
Senior forum
Posty: 129
Oklaski: 1
Więcej
Autor
[ NINEBOT ONE E+ ] zasięg i eksploatacja #4156
Ale tego modelu wciaż bedą używac ludzie własnie do nauki i jako pierwsze koło wiec warto się wymianiac informacjami jak poradzić sobie z pewnymi wadami tego koła.

Raczkę od zapasu wziołem po prostu z szafy, , szukałem czegoś co jest dobre do trzymania, myslałem coś uszyć ale trafiłem na coś gotowego i idealnego- oczwiście można kupić taką rączkę w sklepach czy u producentów spadochronów zapasowych ,systemów ratowniczych.

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.



Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.



Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.



Rączkę nieco przerabiałem ,usunąłem rzep i dodałem plecakowe zapięcie by można kiedyś rączkę zdemontować do wyprania.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/12/22 23:26
ctx
Senior forum
Senior forum
Posty: 178
Oklaski: 3
Więcej
[ NINEBOT ONE E+ ] zasięg i eksploatacja #4161
Oczywiście, że warto się wymieniać tego typu informacjami, dlatego sugerowałem żebyś wrzucił zdjęcie. Fajny pomysł i faktycznie na dłuższą metę rozwiązuje problem.
No i widać, że spokojnie można zaadaptować też po prostu jakieś inne paski skórzane czy nylonowe, chociaż oczywiście taka rączka jak użyłeś bardzo dobrze się sprawdzi.
Natomiast biorąc pod uwagę estetykę tego koła praniem tej rączki to bym się nie przejmował :lol:

Pozdrawiam! Piotrek, Kraków
Ninebot One S2 (>400km) -> Inmotion V8 (>3000km) -> Inmotion V10F(>2500km)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/12/22 23:51 2018/12/23 00:16 przez Hippvs.
Hippvs
Senior forum
Senior forum
Posty: 131
Więcej
[ NINEBOT ONE E+ ] zasięg i eksploatacja #4162
To i ja się podziele raportem z dzisiejszej jazdy.
Miejsce garaz podziemny, temperatura 13 stopni.
Ważę 100kg z ubraniem pewnie było max 105.
Bateria start - 100%, końcowy stan 31% i był cut off.
Przejechałem 13.66 km. (zeszło się prawie dwie godziny) :/
Średnia predkość około 9-10km/h max pewnie cos koło 18 km/h
Dokładnie nie wiem, bo jak koło sie wylącza i trace połaczenie z apki,
to juz nie moge zmienić strony w aplikacji ... lipa.
a jeszcze ciśnienie w oponie, było 45psi, (napompowane przed jazdą, wiec pewne)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/12/23 12:34 2018/12/23 12:47 przez Demon123. Powód: brak literki Y
Demon123
Senior forum
Senior forum
Posty: 129
Oklaski: 1
Więcej
Autor
[ NINEBOT ONE E+ ] zasięg i eksploatacja #4169
Heh wiem Piotrek ze zle wglada tak obklejone i brudne ale jest do ciorania i nauki.Nie jezdrzę jeszcze po miescie .

Ja dziś w kolejnym teście - temp PLUS 2 stopnie. Jazda w Parku
Koło naładowane na max., Łączny przebieg koła 403,1km
Możliwy dystans do przejechania coś ok 26,3km...mniej więcej
Po przejechaniu równch 5km swieci się u mnie 6 diod na obudowie.

Po zaswieceniu się 2 czerwonych diodek odczekałem 10min i jechałem jeszcze ok 2km ale z mniejsza predkoscią 10-13km/h az pedały już się przechylał do tyłu i koło pikało praktycznie uniemozliwiajac jazdę( no moze jeszcze 200m by przejechało)

Po przyjechaniu do domu sprawdziłem w aplikacji:

Stan baterii 19%.
Łączny przebieg koła 414,1 - CZYLI PRZEJECHAŁEM ZNOWU RÓWNE 11KM !!!!
Dystans do przejechania 7,6km - Co zupełnie nie zgadza się z stanem zacznajacym się od 26km i schodzące do 7,6 bo nie jest to 11km.... ....czyli na te dane nie warto patrzeć.

Ja patrze tylko na dystanś przebyty a po wyłaczeniu koła gdy zajdzie taka konieczność juz tylko na CAŁKOWITY PRZEBIEG .
Jestem mile zaskoczony ze baterie w tych temp pozwalają mi na przejechanie dokładnie takiego samego dystansu- 11km i to z dokładnością dosłownie 100m a czesto jezdrzę w okolic 18-20km/h.(chociaż srednia była 14,9)


Dodam jeszcze tylko dziwną sytuacje gdy jezdząc z tel w reku i powoli osiągając predk max raz osiągnąłem 23,9km/h.... i sam zwolniłem...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/01/30 17:55
molikk
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 37
Więcej
[ NINEBOT ONE E+ ] zasięg i eksploatacja #4566
Hej,

po przeczytaniu o problemach z zasięgiem, postanowiłem dzisiaj przetestować swoje kółko Ninebot One E+.
Temperatura: -1
Bateria naładowana na 100%
Przewidywany zasięg: 26.4km
Waga: jakieś 90kg.
Przebieg kółka ok 550km.
Ciśnienie w oponie (chyba trochę za małe, bo 2 razy na krawężniku dobiłem dętkę do felgi)
Planowana trasa: 17km (2x8.5)
W teorii powinienem bez problemu to przejechać.

Rezultat:
Pierwsze 6km przejazd z pełną prędkością jednostajny (ok 5 zatrzymań, żeby przejechać spokojnie przez ulicę)
kolejne 2.5km po chodniku z licznymi hamowaniami ze względu na dziury i podjazdy
10min przerwy na zakupy (przed startem zasięg 16km, średnia prędkość ok 17km/h)
2.5km po chodniku
0.5km z pełną prędkością i skończyła się szybka jazda (komputer pokładowy pokazywał zasięg 10km, temp urządzenia ok 37C)
2.0km z prędkością max 12km.h (temp spadła do 32C)
ok 500m z max prędkością i znowu slow mode(zasięg 6km)
3km z prędkością max 12km/h (temp ok 34C)
200m z pełnym pikaniem koła (zasięg ok 0,1km).
Ostatnie 200m musiałem nieść kółko, bo strach było jechać - zawsze mogło się wyłączyć a wtedy upadek byłby epicko bolesny ;)

Niby jest to lepiej niż Twoje 11km, ale nadal dalekie od 26, które kółko prognozuje do przejechania (inna sprawa, że po ok 10km, to nie była już jazda, a turlanie się na kółku).
Chyba czas pomyśleć o czymś większym i szybszym (może Z6, na gerabest jest teraz poniżej 3500, ale to nadal 3500zł :/ )

Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/01/31 05:07
Lukasz
Ekspert
Ekspert
Posty: 252
Oklaski: 7
Więcej
[ NINEBOT ONE E+ ] zasięg i eksploatacja #4567
Testowanie w zimie kółka które ma baterię 320Wh i jako konstrukcja ma 4 lata - w sytuacji kiedy obecne konstrukcje mają 1000-1600Wh kompletnie nie ma sensu.
Kochani użytkownicy E+ - weźcie proszę pod uwagę że sprawność akumulatorów Li-Ion w niskich temperaturach spada znacznie. To co widzicie jako temperature - to temperatura kontrolera a nie baterii.
E+ na czas swojej konstrukcji był dobrym kołkiem i w lecie pozwalał przejechać około 20-25 km , przejeździłem na 2 sztukach E+ ponad 4000 km, ale na dzisiejsze czasy to zabawka do nauki jazdy a nie sprzęt na zimę.

Ninebot ONE E+ 2000+ km ==> Ninebot ONE E+ z baterią 388wh 2000+ km ==> Kingsong KS16 2000+km ==> KS16S 6000+ km, ==> Z10 z modyfikacjami 5000+km, ==> Gotway MSX84V, MSX100V 3000+km, doświadczenie z Inmotion V8, Gotway 16" Gotway 18". Mody, światła itp. Jeżdżę również w złą...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/01/31 16:24
molikk
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 37
Więcej
[ NINEBOT ONE E+ ] zasięg i eksploatacja #4569
Testowanie jakiegokolwiek kółka w tych warunkach ma sens - kwestia tylko tego czego się oczekuje.
dla mnie te 17km zasięgu jest wynikiem przyzwoitym, gorzej, że po 12km to jest zwykłe kulanie się a nie jazda.
Jeśli inni mają zasięg tylko 11km no to jest już problem, bo kółko w teorii ma zasięg >25km.

E+ jak dla mnie nadal jest całkiem niezłym kółkiem - można kupić dużo gorsze kółko-zabawki (bo jeśli to jest do nauki, to te o gorszych parametrach to raczej zabawki - oczywiście zależy jeszcze od tego co się oczekuje od kółka).

No i należy nie zapominać, że te kółka z bateriami > 1000Wh niestety kosztują grubo ponad 5000zł :(

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.203 s.