Nie jesteś zalogowany.
Customowy monocykl oparty na kontrolerze Vesc - UniVesc
2023/03/26 22:28
Autor
Customowy monocykl oparty na kontrolerze Vesc - UniVesc #12531
Cześć
Zaprojektowałem i zbudowałem customowy monocykl, projekt będzie open source jak doszlifuje szczegóły.
Jest zbudowany w oparciu o silnik Kingsonga 18XL, zawieszek do pedałów oraz pedałów. Cała reszta czyli obudowa, bateria i wyświetlacz została zaprojektowana i zrobiona przeze mnie.
Jedyny problem jaki mam to teraz doszlifowanie parametrów VESCa, żeby to chodziło podobnie jak fabryczne EUCe. Tylko... że nie umiem jeździć na jednokołowcach
Więc poszukuje kogoś z okolic Mysłowic (koło katowic) kto byłby chętny obejrzeć maszynę i sprawdzić jak się zachowuje i pomógł doszlifować parametry
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Tak wygląda prototyp (działający)
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Tak wyglądały moje pierwsze próby:
Zaprojektowałem i zbudowałem customowy monocykl, projekt będzie open source jak doszlifuje szczegóły.
Jest zbudowany w oparciu o silnik Kingsonga 18XL, zawieszek do pedałów oraz pedałów. Cała reszta czyli obudowa, bateria i wyświetlacz została zaprojektowana i zrobiona przeze mnie.
Jedyny problem jaki mam to teraz doszlifowanie parametrów VESCa, żeby to chodziło podobnie jak fabryczne EUCe. Tylko... że nie umiem jeździć na jednokołowcach

Więc poszukuje kogoś z okolic Mysłowic (koło katowic) kto byłby chętny obejrzeć maszynę i sprawdzić jak się zachowuje i pomógł doszlifować parametry

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Tak wygląda prototyp (działający)
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Tak wyglądały moje pierwsze próby:
PODZIĘKOWANIE IgorRz
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/03/26 22:40
Customowy monocykl oparty na kontrolerze Vesc - UniVesc #12532
Gratulacje. Podziwiam. Podaj proszę jakieś szczegóły na temat akumulatora i płyty sterującej. Mieszkam daleko, więc nie pomogę, ale na pewno ktoś się zgłosi.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/03/26 22:47
2023/03/26 22:52 przez Kaminaris.
Autor
Customowy monocykl oparty na kontrolerze Vesc - UniVesc #12533
Bateria jest zrobiona na 80 akumulatorach 21700 Samsung 40T, rozdzielona na 2 strony, konfiguracja 20s4p (84V), teoretyczna ciągła wydajność 140A, podłączenie do każdej strony 2 kable 12awg (w sumie 8mm2 przekrój na każdy biegun)
wygląda mniej więcej tak:
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Tak wygląda w praktyce:
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Sterownik to VESC, Spintend Ubox 100V/100A
spintend.com/products/single-ubox-100v-1...roller-based-on-vesc
Ma nałożony na sobie radiator od starego athlona.
Jest tam też smart BMS od JBD:
jiabaidabms.com/products/jbd-smart-bms-1...84%E5%89%AF%E6%9C%AC
Ale jego wyjście zostało pominięte przy podłączeniu do kontrolera, służy jako static balancer i charge balancer. No i jako monitor baterii.
wygląda mniej więcej tak:
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Tak wygląda w praktyce:
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Sterownik to VESC, Spintend Ubox 100V/100A
spintend.com/products/single-ubox-100v-1...roller-based-on-vesc
Ma nałożony na sobie radiator od starego athlona.
Jest tam też smart BMS od JBD:
jiabaidabms.com/products/jbd-smart-bms-1...84%E5%89%AF%E6%9C%AC
Ale jego wyjście zostało pominięte przy podłączeniu do kontrolera, służy jako static balancer i charge balancer. No i jako monitor baterii.
PODZIĘKOWANIE Kółkowiec
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/03/27 15:05
2023/03/27 15:15 przez qba.
Customowy monocykl oparty na kontrolerze Vesc - UniVesc #12534
Naucz się, to godzinkę zajmie
Obklej klęcznikami ogrodniczymi albo obwiąż liną, żeby się nie porysował i próbuj 
Jestem twoim kibicem - mam starego MCM4 i może też go zreanimuję w ten sposób - płyta padnięta.
Skąd bierzesz firmware? Ja znalazłem po linkach ze strony:
github.com/JohnSpintend/bldc_fw5.03
Tego używasz?


Jestem twoim kibicem - mam starego MCM4 i może też go zreanimuję w ten sposób - płyta padnięta.
Skąd bierzesz firmware? Ja znalazłem po linkach ze strony:
github.com/JohnSpintend/bldc_fw5.03
Tego używasz?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/03/27 16:00
2023/03/27 16:59 przez tdm.
Customowy monocykl oparty na kontrolerze Vesc - UniVesc #12536
brawa za inwencję - wyszło naprawdę fajne kółko.
Może przybliżysz jakie ma parametry - poj. łączna baterii (wh), nominalna moc silnika, waga itp.
Kółko wygląda na spore, zmieści się tu chyba większa bateria niż w oryginalnym 18xl.
Na przód i tyl można dać jakiś reling podobny do commanderPro/inmotion v13 www.espritroue.fr/uploads/monthly_2023_0...8b6f6c388725857a.jpg , pasowałby tutaj. A na boki miękkie powerpady, na początek własnej roboty. Góra pasuje idealnie pod jakieś siodełko. Zmieniłbym tylko pedały bo te co masz wyglądają na za małe.
Ile mniej więcej kosztuje samodzielne wykonanie i części do takiego urządzenia?
Również zachęcam do nauki jazdy, godzinka-dwie i tester nie będzie w ogóle potrzebny.
Może przybliżysz jakie ma parametry - poj. łączna baterii (wh), nominalna moc silnika, waga itp.
Kółko wygląda na spore, zmieści się tu chyba większa bateria niż w oryginalnym 18xl.
Na przód i tyl można dać jakiś reling podobny do commanderPro/inmotion v13 www.espritroue.fr/uploads/monthly_2023_0...8b6f6c388725857a.jpg , pasowałby tutaj. A na boki miękkie powerpady, na początek własnej roboty. Góra pasuje idealnie pod jakieś siodełko. Zmieniłbym tylko pedały bo te co masz wyglądają na za małe.
Ile mniej więcej kosztuje samodzielne wykonanie i części do takiego urządzenia?
Również zachęcam do nauki jazdy, godzinka-dwie i tester nie będzie w ogóle potrzebny.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/03/27 17:47
Autor
Customowy monocykl oparty na kontrolerze Vesc - UniVesc #12537
> Również zachęcam do nauki jazdy, godzinka-dwie i tester nie będzie w ogóle potrzebny.
Jeżeli koło nie zachowuje się jak powinno to nauka na tym nie jest prosta. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę ale 5 godzin to zajęło mi ustawienie podstawowych parametrów, żeby koło jako tako się balansowało.
Firmware jakiego używam to oryginalny VESC: vesc-project.com/
w wersji 6.02, jest open source, apka do ustawień jest darmowa.
Pozwala na na prawdę sporo ustawień, wręcz przytłaczająca ilość parametrów począwszy od mikro ustawień silnika, przez parametry baterii, systemu sterownia aż po kontrolery PID balansujące. Dlatego szukam testera. Będzie mi bardzo ciężko ustawić koło nie mając pojęcia jak zachowują się fabryczne monocykle
1. Pojemność baterii 16Ah (4 cele po 4000mAh) więc teoretycznie mniej niż stock 18xl, w praktyce jednak vesc ma kontrolę FOC (field oriented control) która ponoć jest dużo wydajniejsza niż rozwiązania stosowane przez producentów kół, nie wiem jeszcze jak to będzie w praktyce. Zmieściła by się większa bateria ale nie chciałem kombinować zbytnio.
2. Całkowita waga 25kg. Ale pewnie zgrubnie o kilogram jak dodam parę akcesoriów
3. Nominalna moc silnika 2.2kW eunicycles.eu/en/spare-parts/103-ks-18l-motor-2000w.html
4. Opona to michelin city pro 80/90-14 intercars.pl/produkty/1832314-opona-skut...-wzmocniona-przodtyl
5. Koszt obecny projektu to około 1100 dolarów, nie liczę części które skopciłem. Można by sporo zaoszczędzić gdyby się zrobiło jakąś baterię z odzysku, ja kupiłem nówki eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/21700-207...0t3-4000mah-50a.html
Jeżeli koło nie zachowuje się jak powinno to nauka na tym nie jest prosta. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę ale 5 godzin to zajęło mi ustawienie podstawowych parametrów, żeby koło jako tako się balansowało.
Firmware jakiego używam to oryginalny VESC: vesc-project.com/
w wersji 6.02, jest open source, apka do ustawień jest darmowa.
Pozwala na na prawdę sporo ustawień, wręcz przytłaczająca ilość parametrów począwszy od mikro ustawień silnika, przez parametry baterii, systemu sterownia aż po kontrolery PID balansujące. Dlatego szukam testera. Będzie mi bardzo ciężko ustawić koło nie mając pojęcia jak zachowują się fabryczne monocykle

1. Pojemność baterii 16Ah (4 cele po 4000mAh) więc teoretycznie mniej niż stock 18xl, w praktyce jednak vesc ma kontrolę FOC (field oriented control) która ponoć jest dużo wydajniejsza niż rozwiązania stosowane przez producentów kół, nie wiem jeszcze jak to będzie w praktyce. Zmieściła by się większa bateria ale nie chciałem kombinować zbytnio.
2. Całkowita waga 25kg. Ale pewnie zgrubnie o kilogram jak dodam parę akcesoriów
3. Nominalna moc silnika 2.2kW eunicycles.eu/en/spare-parts/103-ks-18l-motor-2000w.html
4. Opona to michelin city pro 80/90-14 intercars.pl/produkty/1832314-opona-skut...-wzmocniona-przodtyl
5. Koszt obecny projektu to około 1100 dolarów, nie liczę części które skopciłem. Można by sporo zaoszczędzić gdyby się zrobiło jakąś baterię z odzysku, ja kupiłem nówki eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/21700-207...0t3-4000mah-50a.html
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/03/27 22:25
2023/03/27 22:42 przez qba.
Customowy monocykl oparty na kontrolerze Vesc - UniVesc #12538
Jeśli nie jest to dla Ciebie problemem finansowym, to dobrze było by zakupić używkę np. Gotway MSX czy Nikola, te monocykle się świetnie prowadzą i są doskonale responsywne, są podobne mocą. Nauczyć się na tym jeździć, w 2 tygodnie przejechać 1000 km, 1/3 po asfalcie, 2/3 w terenie, zbudować muskulaturę nóg, i już wszystko wiesz! Potem sprzedać, jeśli kasa potrzebna 
I tak to Cię czeka, więc po co zwlekać
W Krakowie są chłopaki, co robią polską wersję monocykla z własnymi rozwiązaniami amortyzacji. Może pomogą
Można się umówić i pogadać 
Co do responsywności twojego kółka - jest zbyt miękkie (z filmu wnoszę). Żadnego z moich kółek nie da się przechylić do przodu i utrzymać, może parę milimetrów. Zasada prosta, nie ważne jak się pochylisz, kółko ma być pod tobą w równowadze, reagować ma natychmiast.

I tak to Cię czeka, więc po co zwlekać

W Krakowie są chłopaki, co robią polską wersję monocykla z własnymi rozwiązaniami amortyzacji. Może pomogą


Co do responsywności twojego kółka - jest zbyt miękkie (z filmu wnoszę). Żadnego z moich kółek nie da się przechylić do przodu i utrzymać, może parę milimetrów. Zasada prosta, nie ważne jak się pochylisz, kółko ma być pod tobą w równowadze, reagować ma natychmiast.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/03/29 14:30
2023/03/29 14:31 przez aerosieah.
Customowy monocykl oparty na kontrolerze Vesc - UniVesc #12541
gratki za pomysł...
swoją drogą
www.youtube.com/@freedomcaller/videos
na tym kanale jest pare filmików jak ktoś konfiguruje VESC pod EUC,
prowadzi też kanał na telegramie t.me/joinchat/JP0KNxbguWM5KhHrT5_CYA
swoją drogą
www.youtube.com/@freedomcaller/videos
na tym kanale jest pare filmików jak ktoś konfiguruje VESC pod EUC,
prowadzi też kanał na telegramie t.me/joinchat/JP0KNxbguWM5KhHrT5_CYA
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/04/03 19:41
Customowy monocykl oparty na kontrolerze Vesc - UniVesc #12547
Uważam, że testem rekrutacyjnym dla programistów powinno być napisanie oprogramowania sterującego monocyklem i przejechanie na nim 100m. To zalicza test.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/04/08 19:08
Customowy monocykl oparty na kontrolerze Vesc - UniVesc #12551
Te dwa akumulatory masz spięte szeregowo i do tego podłączony jeden bms tak?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Czas generowania strony: 0.227 s.