Nie jesteś zalogowany.

wybór monocykla - pod kątem niezawodności

2022/02/20 10:46 2022/06/14 19:09 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 912
Więcej
Autor
wybór monocykla - pod kątem niezawodności #11992
nowy temat - jaki monocykl kupić, ale w odróżnieniu od innych poradników wybór NIE pod kątem osiągów, bajerów czy innych nowinek, a głównie pod katem długiej żywotności sprzętu, niezawodności.
Ten temat ostatnio często pojawia się w innych wątkach, dobrze byłoby zebrać te informacje w jednym miejscu.

Na początek film serwisanta monocykli poświęcony dokładnie temu tematowi, omówił po kolei wszystkie marki wskazując najrzadziej psujące się modele z jakimi miał do czynienia, materiał dotyczy głównie starszych modeli ale to zawsze coś.


Nie ma się jednak co czarować, NIE ma modeli idealnych pod każdym względem.
Jak to zwykle bywa z pojazdami dużo zależy od obciążenia sprzętu (np. skoki, schody, znaczna waga kierowcy czy strome podjazdy) od sposobu użytkowania, np. ostre przyspieszania i jazda na krawędzi możliwości danego urządzenia przyspiesza degradację baterii i może wywołać różne awarie, dotyczy to zwłaszcza mniejszych baterii, gdzie bateria nie nadąża za zapotrzebowaniem silnika. Dla najsłabszych modeli jazdą na krawędzi możliwości może być już 30km/h, dlatego warto zadbać żeby sprzęt miał większe możliwości i dzięki temu utrzymywał zawsze zapas mocy. Im większa, grubsza opona tym mniejsza szansa na uszkodzenie dętki/felgi, przy okazji zwiększa sie tez komfort.
W ostatnim filmie Wrongwaya dostało się wszystkim producentom monocykli, wymienia sporo wad i różnych rzeczy do poprawki:


Przy omawianiu żywotności sprzętu warto też wspomnieć o regularnych przeglądach - większość ludzi totalnie zaniedbuje tą sprawę, nie serwisuje niczego. Sprzęt trafia do fachowca dopiero jak się zupełnie popsuje, podczas gdy wielu awariom możnaby zapobiec wcześniej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/02/20 11:00 2022/06/14 19:44 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 912
Więcej
Autor
wybór monocykla - pod kątem niezawodności #11993
opinie innych użytkowników o poszczególnych modelach:

Z doświadczeń wielu użytkowników wiemy, że konstrukcja silników z osią (wszystkich marek) znacznie rzadziej cierpiały na awarie łożysk, nawet przy bardzo długich dystansach rzadko kiedy coś tam się psuło. Silnik elektr. sam w sobie jest prosty i mało awaryjny. Tego typu konstrukcje były stosowane w nieco starszych modelach. Ja jakiś rok temu od serwisanta Begode słyszałem opinię, że najmniej problemów miał z modelami Monster i Msx.
Przykłady nowszych monocykli z silnikiem z osią:
Inmotion v8f/s, v10/f, v12/ht,
Kingsong 16x/xs, 18L/xl,
Begode/Extremebull: Tesla2, Nikola, Msx, MsP, Monster 2 i 3, Commander,
Veteran: Sherman (tylko wersja 3200wh).

Następnie wszyscy producenci zaczęli wprowadzać silniki hollow motor - mocniejsze, ale z większymi łożyskami, które znacznie częściej sprawiały problemy zwłaszcza przy jeździe w morych warunkach.
Pierwszy zastosował je Begode, od jesieni 2020 do lata 2021 była seria kół z silnikami "hollow motor" i bardzo dużymi, delikatnymi a przy tym bardzo drogimi łożyskami 61824 2rs, które raczej są odradzane. Ta seria nie jest już kontynuowana. Podobne rozwiązanie zastosowano w InMotion v11.
Od połowy 2021r. Begode sukcesywnie zmieniał konstrukcję wszystkich modeli, przebudowano silniki hollow motor i zastosowano tam mniejsze łożyska 6012RS. Te łożyska są bardziej zwarte i odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne, są też tanie, łatwo dostępne, ewentualna wymiana jest sporo tańsza.

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.



Kółkowiec napisał: Mam MSX w ostatniej produkcyjnej wersji Gotway (bodajże F, musiałbym sprawdzić na pudle). Sprzęt jest całkowicie bezawaryjny i bezobsługowy. Wystarczy dopompować oponę raz na kwartał i można jeździć ile się chce. MSX-y w zasadzie się nie psują, jeśli nie zrobi się czegoś głupiego. Tak samo jest z KS 18XL. Zaletą tych kół jest to, że nie są one tak ciężkie jak obecne i dobrze się nimi manewruje jak na 18-stki. Jeśli kupować MSX to najlepiej z drugiej połowy 2019 r., bo wtedy były już dopracowane i firmware jest OK.

V10 miałem i też było fajne, ale już nie tak bezobsługowe, bo trzeba było często dokręcać część rączki (śruby się luzowały), pękł plastikowy zaczep rączki, a i podnóżki stopniowo się obniżały (miękki stop) i wkrótce trzeba by było pomyśleć o ich podniesieniu.

PODZIĘKOWANIE IgorRz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/02/21 01:26 2022/02/21 01:30 przez cooler.
cooler
Senior forum
Senior forum
Posty: 91
Więcej
wybór monocykla - pod kątem niezawodności #12000

tdm napisał: nowy temat - jaki monocykl kupić, ale w odróżnieniu od innych poradników wybór NIE pod kątem osiągów, bajerów czy innych nowinek, a głównie pod katem długiej żywotności sprzętu i niezawodności.

Przy omawianiu żywotności sprzętu warto też wspomnieć o regularnych przeglądach - większość ludzi totalnie zaniedbuje tą sprawę, nie serwisuje niczego. Sprzęt trafia do fachowca dopiero jak się zupełnie popsuje, podczas gdy wielu awariom możnaby zapobiec wcześniej.

Po pierwsze: gratuluję tematu, świetny pomysł, sam już zaczęłam drążyć w tym temacie. Na grzyba mi super koło którego nie mam bo albo zepsute albo w serwisie...
Poprosiłbym abyś napisał więcej w temacie serwisowania, bo rzeczywiście jeżdżę i tylko po jeździe zwracam uwagę na zabrudzenia koła czyli np odtajanie ze śniegu w brodziku a potem umycie koła delikatnie aby bród się nie rozlazł. To samo po błocie.
Dodatkowo staram się ładować baterie do 80-85% a podladowuje na więcej tu przd jazda.
Kontrola ciśnienia w oponie to oczywiście podstawa. Jestem ciężki więc ok 3-3.2 atm najbardziej mi pasuje, nie lubię prostować felgi co chwila.
Na co jeszcze byś zwrócił uwagę co można zrobić samemu, a co i gdzie robić u serwisanta i jak często?

Co do niezawodności sprzętu, mam już 4 koła, i dwa pierwsze to był strzał w dziesiątkę: najnowszy batch V10 (bez F) z lepszymi pedałami i większą baterią 750Wh. Bardzo żywe, responsywne, lekkie i zwrotne, nie boi się podjazdów i na razie totalnie bezawaryjne. Drugi zakup to był leżak sklepowy Airwheel X3 dla 5 letniej córki, która wyprawia z nim cuda, jeździ w terenie, na pump tracku, na plac zabaw i uważam że nie ma lepszego koła dla dziecka na początek. Tak samo bezproblemowe. Sam jeździłem żeby sprawdzić czy mi się dziecko nie zabije i zadziwiająco fajnie się jeździ, bez ekscesów ale pod górki 15-20° ze mną wjeżdżało z dobrą technika. Prędkość do 18km/h w sam raz dla dziecka. Na pump tracku ledwo doganiam córkę.
Następne koło to kompletna porażka: V12 batch 2. Padło po miesiącu i 220km przebiegu. Wysiadło oświetlenie oraz łożyska.
Następne koło nauczony doświadczeniem takze kupilem ze starej sprawdzonej stajni na rodzinne wycieczki lub do wrzucenia do samochodu: Ninebot one S2. Słyszałem dobre opinie, napisze więcej po miesiacu - dwóch używania.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/03/28 16:23 2022/03/29 18:49 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 912
Więcej
Autor
wybór monocykla - pod kątem niezawodności #12051

cooler napisał: Poprosiłbym abyś napisał więcej w temacie serwisowania, bo rzeczywiście jeżdżę i tylko po jeździe zwracam uwagę na zabrudzenia koła czyli np odtajanie ze śniegu w brodziku, co i gdzie robić u serwisanta i jak często?

najlepiej jakby się tu wypowiedział jakiś serwis, może ktoś z EUnicycles albo innego serwisu zabrałby głos ??

z tego co wiem to np. Eucserwis zaleca kontrolę :
- raz na rok, jak nic złego się nie dzieje, kontrola powinna objąć koło + ładowarkę
- po każdym dużym upadku, poważnym zamoczeniu
- w razie problemów z prawidłową pracą urządzenia
- koniecznie w razie uszkodzenia baterii (co się objawia znacznym spadkiem pojemności o 3-4v, drobne odchylenia są normalne)

Przy okazji warto omówić temat baterii, które przez ostatnie półtora roku bardzo się zmieniły w monocyklach:
Ze względu na cięcie kosztów producenci zmienili dawniej używane mniejsze ogniwa 18650 na większe 21700, porzucono też drogie marki Sanyo/Panasonic na rzecz tanich LG.

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


Umożliwiło to produkcję baterii o tych samych gabarytach i pojemności ale tańszym kosztem - zużywając do tego mniej ogniw. Duża część ostatnich pożarów miała miejsce właśnie w kołach z baterią zbudowaną z małej ilości najtańszych ogniw LG m50t. Jednocześnie ze zmniejszeniem liczby ogniw ...... zwiększono moce silników :silly: , co dodatkowo pogłębia problem - co z tego że damy mocny silnik jak w komplecie jest bateria która nie jest w stanie nadążyć za jego zapotrzebowaniem. Nadmierne przeciążanie ogniw prowadzi do ich uszkodzenia.
Dlatego oprócz marki/modelu ogniwa ważna jest też liczba ogniw - im więcej ogniw tym mniejszym obciążeniom jest poddawane pojedyncze ogniwo podczas pracy, pobór prądu rozkłada się wtedy na więcej elementów i maleje ryzyko uszkodzenia pojedynczego ogniwa. Dla porównania baterie oparte na ogniwach 18650 - Msx/18xl - 120 ogniw w baterii, Monster 142-180 ogniw, a tymczasem nowsze konstrukcje (nierzadko z mocniejszym silnikiem) mają baterie 21700: s18 - 60 ogniw, v11 - 80, v12/Nikola+/Rs - 96. Wydajność prądowa obu typów ogniw jest podobna a nawet nowsze LGm50t były o 1/4 słabsze od starszych Sanyo GA..... Łatwo policzyć że dziś odpowiednikiem dawniejszej baterii 1800wh z ogniwami 18650 - przy zastosowaniu ogniw 21700 będzie dopiero bateria 2700wh..........
Z tego względu przy mocnym silniku i stosowanych dziś budżetowych ogniwach odpowiednio dużą liczbę ogniw zapewniają dopiero pakiety 2700-3600wh., szczególnie jak ktoś lubi dynamiczną jazdę, dużo waży lub jeździ po górkach itp.

Tutaj filmik analizujący przyczyny pożarów baterii, częściowo autor nawiązuje do tego co wyżej opisałem.

Producenci ostatnio porzucili najtańsze ogniwa LG m50t na rzecz odrobinkę lepszych LG m50lt które mają przynajmniej porównywalne parametry do dawniejszych Sanyo GA, w niektórych modelach Begode oferuje ostatnio (za dopłatą) wybór kilku typów ogniw o różnej sprawności prądowej. Ale nadal ogniw w baterii jest mniej niż w starszych kołach. Warto sprawdzić czym dokładnie zasilany jest nasz pojazd przed zakupem. Główna zasada pozostaje ta sama - im więcej ogniw w baterii tym mniejszy wysiłek podczas pracy dla pojedynczego ogniwa i trudniej je wówczas przeciążyć, rozładować do 0, uszkodzić.

Odnośnie ładowania do 80% to są różne opinie, przy pojedynczym ogniwie faktycznie przedłuża to żywotność, ale przy pakietach złożonych z wielu ogniw dochodzi ważniejszy problem - tj. niezbalansowanie ogniw, co może później skutkować uszkodzeniem jednego z ogniw w pakiecie. Z tego względu ciągłe niedoładowywanie baterii może przynieść znacznie więcej szkód niż korzyści.

W temacie ładowania warto też poczytać artykuł z bloga Seby: najednymkole.pl/ladowarki-jak-uzywac-ich-madrze-i-swiadomie/

Samodzielne czynności obsługowe to kontrola ciśnienia w oponach, ew. uszczelnienie obudowy czy sprawdzenie luzu na śrubach, obserwacja czy coś źle nie zaczyna działać i kontakt choćby telefoniczny z serwisem. W elektronice jak ktoś się nie zna bezpieczniej nie grzebać i nie modyfikować koła poza jakimiś drobiazgami typu wymiana wentylatora. Samodzielna troska o koło to przede wszystkim unikanie upadków i przeciążania układu - duża waga kierowcy, ekstremalne przyspieszenia, skoki i jazda po schodach, wyścigi na granicy prędkości max czy bardzo strome podjazdy nie służą bezawaryjności.

Kupując koło warto wiedzieć, że na aliexpress oprócz oryginałów są dostepne także podróbki kół, tzn. przeróbki zawierające oryginalną obudową begode + nieoryginalną baterię samoróbkę zmontowaną w anonimowym chińskim garażu z nieznanej jakości części (np. wybrakowanych ogniw innej marki), nie przeznaczoną w ogóle do użytku w tym modelem. Można je czasem rozpoznać po zastosowaniu baterii o innej pojemności niż oficjalna. Jeśli ktoś kupuje takie coś zamiast fabrycznego produktu, to jest wręcz proszenie się o problemy...


Ogólnie warto interesować się tematem urządzeń elektrycznych i zdobyć trochę wiedzy na temat funkcjonowania baterii, które mamy obecnie w większości sprzętów domowych.
PODZIĘKOWANIE cooler

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/03/28 17:56 2022/03/29 00:41 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 912
Więcej
Autor
wybór monocykla - pod kątem niezawodności #12052
Wypowiedź serwisanta odnośnie przyczyn różnych awarii euc, warto poczytać info zza kulis:
"Hello Riders,
Our laboratory has tested the causes of battery fires. Many hours of discussions with my engineers from EUCservice, Archee Jan Bloch from the USA, ICafe ReturDesign from Sweeeden allowed me to finally diagnose many cases of such ignitions.
We uncovered BMS design problems, lack of use of appropriate safety features, and engineering errors at the level of monocycle design. Inadequate matching of electronic components to power system requirements. Simple design errors. The power system is not designed correctly according to motor and mainboard needs.
The reason for future fires may be:
The lack of willingness to service wheels, batteries, and the lack of a service network. Lack of training of service technicians on batteries. The knowledge is very extensive and people are writing PhDs on the subject.
Another problem is the media. There is a lack of reliable information on the web. The less you know, the more you have to say - this is the domain of the stupid. An example is the WrongWay YT channel, a secondary school kid with no technical background who shows how to service wheels, acting as an expert.
He makes scary videos about battery fire but does not know the real reason for it. Does not give a resolution to the fire problem.
Making money on fear is the wrong way.
Media spread bad and good information, but there is a lack of specialists, they keep away from it.
I understand the need for community, the lack of service, and the desire to fix things yourself, but at what cost? The risk of fire is huge at any time. All it takes is a poorly laid power cable. Customers who can't change the battery in a remote control are servicing wheels with a dangerous high-powered battery.
China does not develop service because it is expensive. They prefer to put the responsibility on the dealers, and the dealers do not have the skilled knowledge and equipment. Some dealers can only do simple maintenance like replacements. The advice on battery charging problems requires more knowledge. Serious battery problems go unsolved due to a lack of knowledge and experience these cause the fires. Dealers offer harsh warranty terms or very unfavorable terms as the business becomes unprofitable. They do not put money into service development.
In the end, the customer is left alone with a problem in which no one knows how to help him.
The reason for this is also the customer, who wants to buy the latest equipment as cheaply as possible. Market expectations create a rush to build wheels. Chinese factories are competing to see which one can produce the product faster. It gets to the point where all it takes is a computer presentation to collect thousands of orders, and then the high demands have to be met.
They fail due to a lack of experience and speed of development. Factories produce wheels that are not properly tested. They send it to us. If it will burn down they will send you an official letter.
They learned it works and riders become happy, orders will continue. The real problem may never be fixed, no afterburn diagnosis.
Savings do not go hand in hand with safety. Shopping on Aliexpress does not develop services in your country, these do not introduce safety rules. You think that a fire will just pass you by. The wheel is not an anvil, each wheel should be serviced, especially knowing the condition of the battery is mandatory, do not wait until it is completely dead and stops charging or until it starts to sizzle while charging with a Chinese charger that has never been checked.
Probably 90% of riders keep the wheels at home, how many have done a wheel inspection before this season? Has anyone ever serviced a battery, or considered replacing it after high mileage? Probably the wheel has a mileage of several thousand, stay at home in the hallway, and you know nothing about it.
We all Love the wheels and it's a pity because it's hard to live without these feelings and this sport.
"
www.facebook.com/groups/EUCservice/posts/1907402282788873/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/03/31 14:04 2022/03/31 14:09 przez kotu.
kotu
Ekspert
Ekspert
Posty: 472
Więcej
wybór monocykla - pod kątem niezawodności #12056
Cześć TDM trochę pomieszałeś, ale jakiś sens tam jest nie będę cię poprawiał, Może tylko w jednym, że Sanyo GA mają 3500mA i 10A ciągły prąd rozładowania, a 21700 stosuje się w kołach o pojemności od 4800-5000mAh i również ciągły prąd rozładowania 10A. Jak zauważyłeś cell jest mniej i były one łączone po trzy w rzędzie co daje w 18650 Sanyo GA 3x 10A = 30A ciągły prąd rozładowania dla jednej baterii przykład 84V 800Wh akumulator Begode. Obecnie stosuje się akumulatory, które mają dwa rzędy cell czyli dla 21700 i wysokich pojemności ogniw jest to 2 x 10A = 20A ciągłego rozładowania. Oczywiście projekt i zapotrzebowanie energetyczne akumulatora powinno być zaplanowane z zapasem dla całego układu, poprzez zmianę silników na mocniejsze ( potrzeby riderów aby mieć moc i zasięg) firmy zdecydowały się na zmianę płyty i zamocowanie mocniejszych silników. Zasilanie zostało to samo no i tu doszło do niedoboru energetycznego i tzw voltage sag, czyli spadków napięcia na przeciążonych celach. Nie da się dołożyć więcej ze względu na ograniczenia wielkości monocykla. Teraz kwestia używania, wiele osób używa go zgodnie z zaleceniami producenta, który pisze w instrukcji jakie jest nachylenie i nie powinno się go przekraczać. W związku z tym co pokazują media sprzęt jest na tyle wytrzymały, że radzi sobie z dużo większymi podjazdami jazdą terenową itd. Takie filmy zachęcają do ostrej jazdy, która nie jest przewidziana dla zainstalowanej tam baterii. Co możemy z tym zrobić ? Najlepiej było by zamówić akumulator o mniejszej pojemności, a większym prądzie ciągłego rozładowania czyli 35A - 45A na celę, co dawało by w sumie 70A - 90A ciągłego rozładowania. Pamiętajmy jedno, że jak coś tuningujemy i to wytrzyma, to coś innego może polecieć. Każdy z nas jest w stanie zabić monocykl jazdą pod ostre wzniesienie, jeśli nie odpuścimy a silnik przestanie się kręcić i dojdzie do wybuchu akumulatora ( słabszej wersji 10A) lub spalenia płyty, czy silnika. Pozostaje jazda z rozsądkiem. Sprzęt tuningowany można nabyć u nas i możemy przygotować go do ekstremalnej jazdy. Co do fabrycznych modeli i ich niezawodności polecam:

Współpracuję tylko z Sherman i Begode bo lubię moc i bezpieczeństwo (wyższe parametry w stosunku do konkurencji)

Seria MSS RS Sport EXN Sport i Monster Sport te wzmocnione wersje dodatkowo ulepszamy przez wymianę łożysk na FAG lub SKF. Rozszerzamy akumulatory, zwiększamy wodoodporność.

Te koła są mało awaryjne, Kolejność przypadkowa:
1. Monster V3 (Niezawodność brak awarii przebiegi po 20k+ km)
2. Sherman 3200 Wh 100v (duża niezawodność i bezpieczeństwo baterii przebiegi po 20k km bez awarii)
3. Nikola 1800Wh (brak awarii przez 17000km u mojego serwisanta po czym padła jedna bateria)
4.MSP HS i HT ( Słabsze od wersji RS, ale bardziej niezawodne, słabszy shell)
5. EX.N v3 2700Wh 100V (możliwa awaria łożysk po 10k km)
6.RS 1800Wh 100V HS i HT ( to samo co z EXN możliwa awaria łożysk po 10k km)
7. EXtreme Bull X-man i Commander ( wersje z małymi łożyskami silniki od MSP teraz robią od RSA, płyta od EX.N koło daje radę)

Możemy tu pisać godzinę o każdym modelu. Ważny jest dobór sprzętu pod klienta, wtedy możemy mówić o bezpieczeńśtwie.

1.waga
2. wzrost
3. oczekiwany zasięg
4. rodzaj terenu
5. planowany przebieg roczny
6. Czy jest kierowcą sportowym, czy raczej preferuje spokojną jazda.


Po tym mogę już dobrać sprzęt jak krawiec garnitur. Najcęściej dobiera się na przyszłe podszeby.

Co do bezpieczeństwa i serwisu. Jak koło spadło ze skały z 2m na asfalt jest ostre uderzenie w L-kę roztrzaskana obudowa to obowiązkowy natychmiastowy przegląd.
Przegląd Raz w roku dla nowych kółek, do przebiegu 3k, to zależy od modelu. Przegląd przed sezonem ze sprawdzeniem akumulatora po zimie.
Potem trzeba częściej przeglądać, ze względu na stan akumulatora, który może się zmieniać. W razie braku ładowania się do 100% odesłać od razu do serwisu.
Nie jeździć i nie próbować ładować ponownie to jest sytuacja krytyczna, która może doprowadzić do pożaru. Powód pożaru monocykli to właśnie ta przypadłość i lekceważenie, kontynuacja jazdy. Kolejna przyczyna to grzebanie w kole, próba napraw przytrzaśnięcie kabli ładowanie przez wyjście BMS'a. W niektórych kołach mamy do czynienia z akumulatorem, który jest zdolny zasilić płytę indukcyjną 4 palniki na Maxa + piekarnik razem. Jeśli wyobrazić sobie zgromadzoną tam energie i laika próbującego coś wymienić, to każda nieudana próba kończy się błyskiem plazmą i zespawaniem się kabli. Spaleniem płyty co kończy się poparzeniami i traumą.
Jeśli zespawa kable, to dojdzie do pożaru. To tylko tak niewinnie wygląda. Sprzęt 126V 134V tutaj już mają zastosowanie przepisy bezpieczeństwa.

Może jakie koła odradzić teraz, jako wysoce awaryjne i niebezpieczne:

Inmotion V12 ( błędy projektowe)
KS S18 ( pomimo małej mocy przy 3P akumulator jest zbyt mały do tego monocykla ostatnie Pożary) Zawieszenie, potrzeba regulacji, dodatkowych napraw zużycie elementów ruchomych
KS S20 oraz Master i podobne rozwiązanie- tu nie podoba mi się obudowa akumulatora zbyt mały boks, brak zaworu na wypadek wydostania się gazów co za skutkowało 3m płomieniami. Zawieszenie jw.

Generalnie koła z zawieszeniem, Hollow motor wymagający częstszych zmian łożysk,
Jeśli chcemy niezawodnie idźmy w proste rozwiązania, nie skomplikowane układy.

pozdrawiam,
Daniel

EUCservice, miejsce gdzie znajdziesz wiele informacji na temat najnowszych produktów UTO.
Możesz zamówić lub serwisować sprzęt na naszej stronie www.eucservice.com
PODZIĘKOWANIE tdm, Elas Pinkman, cooler

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/04/09 08:10 2022/04/10 10:44 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 912
Więcej
Autor
wybór monocykla - pod kątem niezawodności #12080
sporo informacji z pierwszej ręki o nowych modelach, problemach technicznych i serwisowych itp.

kotu napisał: my wiemy, że z Veteranem jest bardzo trudna współpraca, a wy pewnie nie. Firma ta potrafi odmówić swojemu dealerowi naprawy gwarancyjnej, ponieważ nie ma czasu lub nie podobasz jej się i cię nie obsłuży. Wątpię, żeby ktokolwiek dostał od chińczyka części gwarancyjne.

Denis też do tego nawiązywał, problem był na tyle duży, że całkowicie zrezygnowali ze współpracy z tą marką

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/06/12 12:06
arq1
Świeżak
Świeżak
Posty: 4
Więcej
wybór monocykla - pod kątem niezawodności #12185
stwierdziłem, że nie będę już zakładał nowego tematu tak więc dołączę się z pytaniem tutaj, poszukuję koła z dużym zasięgiem, najlepiej od 19 cali w górę, potrzebuję czegoś niezawodnego i na pewno nie hollow motor, spodobało mi się Begode Monster V3, może macie jeszcze jakieś sprawdzone propozycje?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/06/12 22:14 2022/07/13 11:54 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 912
Więcej
Autor
wybór monocykla - pod kątem niezawodności #12186

arq1 napisał: poszukuję koła z dużym zasięgiem, najlepiej od 19 cali w górę, niezawodnego i na pewno nie hollow motor

z modeli bez hollow motor - największy zasięg (i cenę) ma Commander 3410wh, potem stary Sherman 3106wh, Monster v3 1845wh, MsP 1705wh, KS18xl + Msx 1550wh. Zależnie od założonej opony Monster ma średnicę 22.2-23" (wygodniejsze w długiej trasie), 18.5" (18xl) i 19.5-20" (pozostałe). Orientacyjny zasięg dla lekkiego kierowcy, spokojnej jazdy i dobrej pogody: Msx/Msp/KS18xl: 70-90km, Monster v3: 90-100km, sherman: 130-140km a commander: 160+. Zasięg dla swojej wagi i stylu jazdy trzeba sprawdzic osobiscie.

W długie trasy przekraczające 80% teoretycznego zasięgu ładowarkę i tak warto wrzucić do plecaka na wszelki wypadek.
Dokupienie szybkiej ładowarki podróżnej 8-10A pozwala 2-3x zwiększyć podstawowy zasięg monocykla.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/06/26 23:45
arq1
Świeżak
Świeżak
Posty: 4
Więcej
wybór monocykla - pod kątem niezawodności #12204
niektóre modele widzę, że nie są już produkowane :( ma ktoś jakieś doświadczenia z silnikami hollow motor, na prawdę tak często padają te łożyska? bo z ośką chyba za bardzo nie ma już za dużego wyboru w polskich dystrybucjach euc, czy jazda na mniejszych kołach 16 a 18 cali robi dużą różnicę? bo podejrzewam że miedzy Monsterem jest przepaść. Główne trasy jakie aktualnie pokonuję na hulajnodze elektrycznej to asfalt oraz szutry (czasami miasto) tak więc w przypadku koła byłoby podobnie, co do zasięgu to 100km i przelotowe 25-40kmh w zupełności by wystarczyło. Aktualnie maksymalną kwotę jaką mógłbym przeznaczyć na koło to 10-12tys i nie chciałbym co kilka tys km. dokładać po 2-3k np. w serwis łożysk, pomijając oczywiście kwestię wymiany akumulatora itp.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.208 s.