Nie jesteś zalogowany.
Zapłon pakietów litowo-jonowych
2022/09/18 23:00
Zapłon pakietów litowo-jonowych #12327
Fajny kanał. dzięki za wrzutke
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
9b1 E+ ~2200km -> KS-18L ~4500+Km -> V11 ~2500+km
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/09/04 23:04
2023/09/04 23:10 przez tdm.
Zapłon pakietów litowo-jonowych #12668
ciekawy materiał podsumowujący pożary Begode, Inmotion i Kingsong i reakcje tych firm na takie awarie
Mniej więcej to samo słyszałem od specjalistów. Wychodzi na to, że najbardziej ryzykowne są nie produkowane już modele MsP/Rs, Nikola (begode) oraz nadal dostepne w sprzedaży v11(Inmotion) , s18 (kingsong) - z bateriami opartymi na ogniwach LG m50T.
Starsze modele jeszcze z ogniwami 18650 i najnowsze oparte na samsungach 50e/40T/Molicell zdecydowanie bardziej bezpieczne.
Mniej więcej to samo słyszałem od specjalistów. Wychodzi na to, że najbardziej ryzykowne są nie produkowane już modele MsP/Rs, Nikola (begode) oraz nadal dostepne w sprzedaży v11(Inmotion) , s18 (kingsong) - z bateriami opartymi na ogniwach LG m50T.
Starsze modele jeszcze z ogniwami 18650 i najnowsze oparte na samsungach 50e/40T/Molicell zdecydowanie bardziej bezpieczne.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/09/18 18:03
Zapłon pakietów litowo-jonowych #12669
Sorry ale uważam to za bzdury.
Begode było jedyną firmą, która montowała płyty główne na boku, zaraz pod baterią, bez żadnej osłony wewnętrznej oraz nie stosowała bezpieczników.
Przyczyną pożarów było spalenie lub mocne nagrzanie się płyty. Ciepło lub płomień z płyty obejmował znajdującą się zaraz nad nią baterię i w ten sposób paliły się całe koła.
Begode od jakiegoś czasu zaczęło dodawać obudowę wewnętrzną osłaniającą płytę, teraz również montują płyty na górze i używają również bezpieczników.
Dlatego S18 czy V11 się nie palą bo mają płytę na górze. Proste
Begode było jedyną firmą, która montowała płyty główne na boku, zaraz pod baterią, bez żadnej osłony wewnętrznej oraz nie stosowała bezpieczników.
Przyczyną pożarów było spalenie lub mocne nagrzanie się płyty. Ciepło lub płomień z płyty obejmował znajdującą się zaraz nad nią baterię i w ten sposób paliły się całe koła.
Begode od jakiegoś czasu zaczęło dodawać obudowę wewnętrzną osłaniającą płytę, teraz również montują płyty na górze i używają również bezpieczników.
Dlatego S18 czy V11 się nie palą bo mają płytę na górze. Proste
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/09/21 10:41
2023/09/25 19:49 przez tdm.
Zapłon pakietów litowo-jonowych #12670
Zajrzyj na grupę FB o pożarach euc, i zobacz jak "się nie palą" modele od InMo czy KS albo Ninebotzeus78 napisał: S18 czy V11 się nie palą. Proste
i wiele innych przypadków
www.facebook.com/search/top?q=euc%20fires
Przyczyną zapłonu może ale wcale nie musi być płyta, zwarcie czy nagrzanie baterii. Pęknięte albo mokre ogniwo potrafi zapalić się samo z siebie, nawet jak jest zimne, to jest reakcja chemiczna. Kolejny problem to uszkodzenia wewęntrzej struktury baterii do których dochodzi podczas ich nieprawidłowego ładowania (np. pomijanie balansowania) albo częstego przeciążania (o co najłatwiej jest w kołach z mocnym silnikiem i niezbyt dużą baterią), w elektrolicie narastają wtedy rurki krystaliczne które później wywołują zwarcia wewnątrz samego ogniwa. Bezpiecznik nie ma tutaj w ogóle nic do rzeczy. Było wiele przypadków kiedy ugaszone przez strażaków auta elektryczne które trzymano w jakimś magazynie po kilku dniach zapalały się znowu same z siebie, bo reakcja chemiczna w ogiwach trwa nadal nawet w wyłączonym kole.
Gdyby problem z ogniem był tak łatwy do rozwiązania producenci różnych urządzeń elektrycznych już dawno by sobie z tym poradzili, a tymczasem nawet w nafaszerowanych zabezpieczeniami drogich samochodach cały czas są problemy z zapłonem.
This message has attachments images.
Please log in or register to see it.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/09/21 13:53
Zapłon pakietów litowo-jonowych #12671
Jak dla mnie kolego odbiegasz od tematu i chwalisz się przy okazji jakąś tam wiedzą.
Chodzi o to, dlaczego Begode paliło się częściej niż inne monocykle, które miały takie same baterie. Facet na filmie nie potrafi tego przekonywująco wyjaśnić. Więc ja to wyjaśniam i takie są fakty. A to, że każde koło może się zapalić i każda bateria, czy to w kole, aucie, hulajnodze czy telefonie to już inny temat. Oczywiście, że można znaleźć praktycznie każdy model monocykla, który się spalił. Wrzucaj dalej takie zdjęcia, żeby ludzie bali się kupować kółka. W salonach samochodowych powinny wisieć zdjęcia z wypadków samochodowych, żeby ludzie wiedzieli, że takie rzeczy się zdarzają.
Cokolwiek napiszesz, to wybacz, ale mi się już nie chcę z Tobą dyskutować i przechwalać wiedzą. Jesteś jednym z tych ekspertów, którzy sprawiają, że ludziom, którzy coś wiedzą, nie chce się pisać cokolwiek, gdyż zaraz znajdą się tacy co myślą, że wiedzą wszystko lepiej. Nie udzielam się przez to od lat, zrobiłem to na próbę teraz, to był błąd. Jestem tylko prostym magistrem elektroniki z 8-letnim doświadczeniem w serwisowaniu monocykli elektrycznych, więc co ja mogę wiedzieć. Ty pewnie masz 100x większą wiedze w tym zakresie.
Chodzi o to, dlaczego Begode paliło się częściej niż inne monocykle, które miały takie same baterie. Facet na filmie nie potrafi tego przekonywująco wyjaśnić. Więc ja to wyjaśniam i takie są fakty. A to, że każde koło może się zapalić i każda bateria, czy to w kole, aucie, hulajnodze czy telefonie to już inny temat. Oczywiście, że można znaleźć praktycznie każdy model monocykla, który się spalił. Wrzucaj dalej takie zdjęcia, żeby ludzie bali się kupować kółka. W salonach samochodowych powinny wisieć zdjęcia z wypadków samochodowych, żeby ludzie wiedzieli, że takie rzeczy się zdarzają.
Cokolwiek napiszesz, to wybacz, ale mi się już nie chcę z Tobą dyskutować i przechwalać wiedzą. Jesteś jednym z tych ekspertów, którzy sprawiają, że ludziom, którzy coś wiedzą, nie chce się pisać cokolwiek, gdyż zaraz znajdą się tacy co myślą, że wiedzą wszystko lepiej. Nie udzielam się przez to od lat, zrobiłem to na próbę teraz, to był błąd. Jestem tylko prostym magistrem elektroniki z 8-letnim doświadczeniem w serwisowaniu monocykli elektrycznych, więc co ja mogę wiedzieć. Ty pewnie masz 100x większą wiedze w tym zakresie.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2023/09/25 11:48
2023/09/25 11:59 przez qba.
Zapłon pakietów litowo-jonowych #12674
Co uważasz za bzdury? Serio pytam.
Bo po twojej wypowiedzi wynika, że adresujesz inną przyczynę pożarów. Może być wiele przyczyn, a jedna to właśnie ogniwa LG m50T - jest zbyt duża korelacja. Porównując MSX 84V i MSP 100V ułożenie baterii i sterownika jest podobne, a to te drugie się paliły a pierwsze nie. Nikole 84V się nie paliły a 100V (Nikola +) się paliły MIMO umieszczenia płyty na górze. Więc wniosek jest dość oczywisty, a przynajmniej bezpieczniej taki wysnuć, niż stwierdzić, że to nie ma znaczenia.
Natomiast umieszczenie sterownika obok baterii, która podgrzewana punktowo pracuje w niekorzystnych warunkach to inne warunki sprzyjające pożarowi.
Wg mnie (ale też i wielu innych) największy wpływ na pożary ma permanentne przeciążanie baterii. Kolega ma MSP, waży 70 kg i przy 60% (20 km przejechane) baterii zaczyna mu pikać przy mocniejszym przyspieszaniu (ale nie aż takim mocnym) co oznacza znaczny spadek napięcia. MSX muszę mieć jakieś 30-40, może max 50% baterii żeby tak pikało (powyżej 30 km przejechane).
Bo po twojej wypowiedzi wynika, że adresujesz inną przyczynę pożarów. Może być wiele przyczyn, a jedna to właśnie ogniwa LG m50T - jest zbyt duża korelacja. Porównując MSX 84V i MSP 100V ułożenie baterii i sterownika jest podobne, a to te drugie się paliły a pierwsze nie. Nikole 84V się nie paliły a 100V (Nikola +) się paliły MIMO umieszczenia płyty na górze. Więc wniosek jest dość oczywisty, a przynajmniej bezpieczniej taki wysnuć, niż stwierdzić, że to nie ma znaczenia.
Natomiast umieszczenie sterownika obok baterii, która podgrzewana punktowo pracuje w niekorzystnych warunkach to inne warunki sprzyjające pożarowi.
Wg mnie (ale też i wielu innych) największy wpływ na pożary ma permanentne przeciążanie baterii. Kolega ma MSP, waży 70 kg i przy 60% (20 km przejechane) baterii zaczyna mu pikać przy mocniejszym przyspieszaniu (ale nie aż takim mocnym) co oznacza znaczny spadek napięcia. MSX muszę mieć jakieś 30-40, może max 50% baterii żeby tak pikało (powyżej 30 km przejechane).
PODZIĘKOWANIE tdm
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Czas generowania strony: 0.214 s.