Nie jesteś zalogowany.
e-pojazdy i monocykle - przyszłość, ceny itp. - dyskusja
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
9b1 E+ ~2200km -> KS-18L ~4500+Km -> V11 ~2500+km
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Sherman pokazał, że duży ciężar i wielka bateria wcale nie odstrasza klientów euc, przeciwnie ten pomysł wielu nabywcom bardzo się spodobał.
Zobaczcie, że wszystkie nowe koła mają teraz duże albo bardzo duże baterie. Jeszcze dwa lata temu v10f 960wh uchodził za model ze średnią baterią, Msx/18xl 1550wh za modele z dużą baterią.
A obecnie? Nowo wypuszczane modele mają o prawie o 100% większe baterie niż dawniejsze odpowiedniki tych samych marek. v12 - 1800wh, s20 - 2200wh, Nikola - 2700wh, Commander 3600wh.
Również silniki rosną, wcześniej mocnym kołem było 1500-2000w, obecnie najnowsze modele mają po 3000w.
Kiedyś waga 25kg i rozmiar 19" były uznawane za "duże i ciężkie" koło.
A obecnie? 25kg to dziś waga piórkowa, nawet 16" v12 przytyło już do 30kg. 35kg już nikogo nie szokuje bo tyle ma teraz większość nowych konstrukcji 19", a nowsze modele z większym kołem ważą 41-44kg....
I coś tak mi się wydaje, że ten trend będzie kontynuowany, za rok-dwa zapewne przekroczymy barierę 50kg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Duża część kupuje, bo jest to "modne" w społeczności, youtuberzy chwalą się osiągami itp.
Potem dochodzi do sytuacji, że ktoś początkujący za namową grupy poszedł w takiego "docelowego" kloca i skutek jest taki że stwierdza że to w ogóle nie dla niego i żegna się z tematem EUC.
Nie twierdzę, że takie koła nie są potrzebne, ale przydałby się też większy wybór kółek typowo miejskich, które łatwo wrzucić do bagażnika auta, postawić pod stolikiem w kawiarni. Do załatwiania spraw w mieście takie koło jest praktyczniejsze i nie będzie problemu z nim wszędzie wejść, a z 20calową ubłoconą oponą off-road czasem może być problem. Ale też chodzi o to aby były to urządzenia lżejsze i tańsze.
Ninebot One S2 (>400km) -> Inmotion V8 (>4000km) , Inmotion V10F(>7000km)
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Niestety albo stety w tą stronę to właśnie idzie.
www.facebook.com/groups/MonocykleElektrycznePOLSKA/
Telegram:
t.me/EUCPOLSKA
Czat na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA:
m.me/join/AbbBttt4pO_asGIt
Grupa na Fb Ninebota Z :
www.facebook.com/groups/ninebotzseries/
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O cenach nie wspominam bo to jest chore...
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
"dyrektor generalny Kawasaki Motors, podczas przemówienia wygłoszonego w Tokio powiedział, że czasy napędu benzynowego się kończą. Firma będzie mieć w swojej ofercie wyłącznie pojazdy napędzane prądem lub hybrydowe. Od 2025 r., a zatem już za trzy lata, producent zamierza oferować co najmniej 10 takich pojazdów."
www.motocykl-online.pl/newsy/Zieloni-sta...-spalinowych,15920,1
"władze Kalifornii szykują mieszkańcom w 2030r. zakaz rejestracji samochodów innych niż elektryczne. Gubernator stanu Gavin Newsom podpisał właśnie rozporządzenie - zakaz sprzedaży urządzeń napędzanych silnikami spalinowymi już w 2024 r." (kosiarki do trawy, dmuchawy, generatory prądu itp.)
motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekaw...i-i-gene,nId,5608118
U nas też już mówi się, że wkrótce benzyna po 8-10zł/L od 2023r. UE przyjęła niedawno nowe dyrektywy, zwiększające drastycznie akcyzę na paliwa kopalne, by w taki sposób "dobrowolnie" zniechęcić konsumentów do ich używania.
www.bankier.pl/wiadomosc/Benzyna-po-8-zl...-100-zl-8154346.html
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Problem w tym, że nasz kraj w ogóle nie jest przystosowany do elektryków, brak stacji ładowania. Za kilkanaście lat samochód będą w stanie utrzymać tylko ludzie posiadający domek lub garaż z odpowiednio wydajną linią energetyczną, gdzie da się elektryka ładować przez noc. Reszta będzie zasuwać autobusami, jak 50 lat temu.
Polska - zakaz sprzedaży silników spalinowych od 2035r.
www.motofakty.pl/artykul/koniec-silnikow...kazem-sprzedazy.html
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Dokładnie tak samo to widzę, ja zdecydowanie wolałbym spakować 3-4 koła wielkości Inmotion V8 do bagażnika samochodu, pojechać w jakąś fajną okolicę do zwiedzania i sobie z rodziną pojeździć.ctx napisał: Cóż, szkoda, że idzie to głównie w tą stronę. Powiedzmy sobie szczerze ile osób potrzebuje koła o zasięgu ponad 100km i prędkości ponad 40km/h.
Duża część kupuje, bo jest to "modne" w społeczności, youtuberzy chwalą się osiągami itp.
Potem dochodzi do sytuacji, że ktoś początkujący za namową grupy poszedł w takiego "docelowego" kloca i skutek jest taki że stwierdza że to w ogóle nie dla niego i żegna się z tematem EUC.
Nie twierdzę, że takie koła nie są potrzebne, ale przydałby się też większy wybór kółek typowo miejskich, które łatwo wrzucić do bagażnika auta, postawić pod stolikiem w kawiarni. Do załatwiania spraw w mieście takie koło jest praktyczniejsze i nie będzie problemu z nim wszędzie wejść, a z 20calową ubłoconą oponą off-road czasem może być problem. Ale też chodzi o to aby były to urządzenia lżejsze i tańsze.
A ile sobie takich kloców Abramsów spakuję? Też uważam że to moda, powinny być bardziej promowane tańsze i lżejsze koła do pośmigania z rodziną, do tricków, wyjazdu do sklepu, na pocztę czy do wzięcia do pociągu lub autobusu. Mi w przypadku zasięgu 40km+ już się po prostu nudzi - ile można stać prawie nieruchomo na kole - nie bez powodu stopy się burzą gdyż krew nie dociera...
Moje wymarzone koło to coś jak wielkościowo V8, waga 10KG i ok 50km zasięg, moc taka aby nigdy nie odcieło bez ostrzeżenia i do 40km/h prędkość. Żeby można było wrzucić na półkę bagażową w pociągu, zabrać do autobusu i schować pod fotel. Wtedy ta mobilność ma sens.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
A tak swoją drogą, to zaraz będą zmniejszać te baterie i rozmiary, z powodu cen baterii.
No i tym co wolą mniejsze sprzęty się zestarzeją i się popyt znowu pojawi...
Także trzeba przeczekać i się cieszyć tym co się ma.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
9b1 E+ ~2200km -> KS-18L ~4500+Km -> V11 ~2500+km
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- chcesz zasięg 40 km? Kupuj koło o zasięgu 80 km. Koło, które przejechało połowę dostępnego dystansu nie jest już szybkie, dynamiczne i bezpieczne, trzeba jechać ostrożnie.
- chcesz bezpieczeństwa? kupuj koło o mocy nominalnej 2kW minimum, 4-5 kW w piku. Koło w połowie dostępnego dystansu nie będzie miało tej mocy maksymalnej.
Więc zostają koła 1500WH, 2kW lub większe. czyli wszelkiej maści MSX i następcy, Nikole, KS16S, ks18xl, V11,V12. Tu (w tej klasie) powinno być sporo sprzętu, ale nie za 2000USD! Tylko jak poprzednio, w 2019/2020, 1500USD, co też jest ceną sporą na taki sprzęt. A za >3000USD to można wysokiej klasy używany sprawny samochód kupić, którym się przejedzie jeszcze kilkaset tysięcy (pomijam koszty eksploatacji, ale w kółku też różnie bywa)
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.