Nie jesteś zalogowany.

e-pojazdy i monocykle - przyszłość, ceny itp. - dyskusja

2021/04/27 01:58
Hippvs
Senior forum
Senior forum
Posty: 190
Więcej
e-pojazdy i monocykle - przyszłość, ceny itp. - dyskusja #11266
No bo co jeszcze mogli by w nich wymyslec?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/09/22 11:09
tdm
Złoty forowicz
Złoty forowicz
Posty: 1018
Więcej
Autor
e-pojazdy i monocykle - przyszłość, ceny itp. - dyskusja #11589
przez ostatni rok sporo się zmieniło w świecie EUC, rozwój tego sprzętu idzie bardzo dynamicznie.
Sherman pokazał, że duży ciężar i wielka bateria wcale nie odstrasza klientów euc, przeciwnie ten pomysł wielu nabywcom bardzo się spodobał.

Zobaczcie, że wszystkie nowe koła mają teraz duże albo bardzo duże baterie. Jeszcze dwa lata temu v10f 960wh uchodził za model ze średnią baterią, Msx/18xl 1550wh za modele z dużą baterią.
A obecnie? Nowo wypuszczane modele mają o prawie o 100% większe baterie niż dawniejsze odpowiedniki tych samych marek. v12 - 1800wh, s20 - 2200wh, Nikola - 2700wh, Commander 3600wh.

Również silniki rosną, wcześniej mocnym kołem było 1500-2000w, obecnie najnowsze modele mają po 3000w.

Kiedyś waga 25kg i rozmiar 19" były uznawane za "duże i ciężkie" koło.
A obecnie? 25kg to dziś waga piórkowa, nawet 16" v12 przytyło już do 30kg. 35kg już nikogo nie szokuje bo tyle ma teraz większość nowych konstrukcji 19", a nowsze modele z większym kołem ważą 41-44kg....


I coś tak mi się wydaje, że ten trend będzie kontynuowany, za rok-dwa zapewne przekroczymy barierę 50kg :side:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/09/22 14:03
ctx
Ekspert
Ekspert
Posty: 251
Oklaski: 3
Więcej
e-pojazdy i monocykle - przyszłość, ceny itp. - dyskusja #11590
Cóż, szkoda, że idzie to głównie w tą stronę. Powiedzmy sobie szczerze ile osób potrzebuje koła o zasięgu ponad 100km i prędkości ponad 40km/h.
Duża część kupuje, bo jest to "modne" w społeczności, youtuberzy chwalą się osiągami itp.
Potem dochodzi do sytuacji, że ktoś początkujący za namową grupy poszedł w takiego "docelowego" kloca i skutek jest taki że stwierdza że to w ogóle nie dla niego i żegna się z tematem EUC.
Nie twierdzę, że takie koła nie są potrzebne, ale przydałby się też większy wybór kółek typowo miejskich, które łatwo wrzucić do bagażnika auta, postawić pod stolikiem w kawiarni. Do załatwiania spraw w mieście takie koło jest praktyczniejsze i nie będzie problemu z nim wszędzie wejść, a z 20calową ubłoconą oponą off-road czasem może być problem. Ale też chodzi o to aby były to urządzenia lżejsze i tańsze.

Pozdrawiam! Piotrek, Kraków
Ninebot One S2 (>400km) -> Inmotion V8 (>4000km) , Inmotion V10F(>7000km)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/09/24 23:24 2021/09/24 23:25 przez IgorRz.
IgorRz
Moderator
Moderator
Posty: 875
Oklaski: 1
Więcej
e-pojazdy i monocykle - przyszłość, ceny itp. - dyskusja #11592
Już dawno wspominałem że waga moc osiagi bateria będą docelowo iść w górę, za chwile koło 3000 wh to będzie standard a kwota która trzeba będzie zapłacić będzie zaczynała sie od 10k-15k zł
Niestety albo stety w tą stronę to właśnie idzie.

Grupa na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA
www.facebook.com/groups/MonocykleElektrycznePOLSKA/
Telegram:
t.me/EUCPOLSKA
Czat na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA:
m.me/join/AbbBttt4pO_asGIt
Grupa na Fb Ninebota Z :
www.facebook.com/groups/ninebotzseries/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/09/26 21:18 2021/09/27 12:22 przez Kalmar. Powód: poprawka w nazwie koła
Kalmar
Moderator
Moderator
Posty: 695
Oklaski: 26
Więcej
e-pojazdy i monocykle - przyszłość, ceny itp. - dyskusja #11595
Też mi się to nie bardzo podoba. Trochę szkoda, że nie zrobiono np.Ninebota One E+ w nowej wersji. Mocniejszej, trochę większej, szerszej ale o takim wyglądzie jak starszy model. Nie przemawiają do mnie nowe koła, 77 cm wysokości to ma mój stół na przykład :)
O cenach nie wspominam bo to jest chore...

Pozdrawiam. Tomek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/10/27 17:20 2021/10/27 18:08 przez tdm.
tdm
Złoty forowicz
Złoty forowicz
Posty: 1018
Więcej
Autor
e-pojazdy i monocykle - przyszłość, ceny itp. - dyskusja #11657
w temacie pojazdów elektrycznych sporo się dzieje, już nie tylko spalinowe samochody są banowane ale i motocykle, a nawet kosiarki czy generatory prądu.

"dyrektor generalny Kawasaki Motors, podczas przemówienia wygłoszonego w Tokio powiedział, że czasy napędu benzynowego się kończą. Firma będzie mieć w swojej ofercie wyłącznie pojazdy napędzane prądem lub hybrydowe. Od 2025 r., a zatem już za trzy lata, producent zamierza oferować co najmniej 10 takich pojazdów."
www.motocykl-online.pl/newsy/Zieloni-sta...-spalinowych,15920,1

"władze Kalifornii szykują mieszkańcom w 2030r. zakaz rejestracji samochodów innych niż elektryczne. Gubernator stanu Gavin Newsom podpisał właśnie rozporządzenie - zakaz sprzedaży urządzeń napędzanych silnikami spalinowymi już w 2024 r." (kosiarki do trawy, dmuchawy, generatory prądu itp.)
motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekaw...i-i-gene,nId,5608118

U nas też już mówi się, że wkrótce benzyna po 8-10zł/L od 2023r. UE przyjęła niedawno nowe dyrektywy, zwiększające drastycznie akcyzę na paliwa kopalne, by w taki sposób "dobrowolnie" zniechęcić konsumentów do ich używania.
www.bankier.pl/wiadomosc/Benzyna-po-8-zl...-100-zl-8154346.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/11/20 17:06 2021/11/20 17:22 przez tdm.
tdm
Złoty forowicz
Złoty forowicz
Posty: 1018
Więcej
Autor
e-pojazdy i monocykle - przyszłość, ceny itp. - dyskusja #11726
robi się poważnie, Polska podpisała wprowadzenie zakazu sprzedaży diesli, benzyniaków i hybryd. Jako datę ostateczną wskazano 35r., ale nie jest wykluczone że jeszcze to przyspieszą, tak jak to się już dzieje w innych krajach (Austria, Dania, Irlandia, Islandia, Holandia, Słowenia, Szwecja, Wielka Brytania, Norwegia już w 2025-30).
Problem w tym, że nasz kraj w ogóle nie jest przystosowany do elektryków, brak stacji ładowania. Za kilkanaście lat samochód będą w stanie utrzymać tylko ludzie posiadający domek lub garaż z odpowiednio wydajną linią energetyczną, gdzie da się elektryka ładować przez noc. Reszta będzie zasuwać autobusami, jak 50 lat temu.


Polska - zakaz sprzedaży silników spalinowych od 2035r.
www.motofakty.pl/artykul/koniec-silnikow...kazem-sprzedazy.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/11/21 07:36
cooler
Senior forum
Senior forum
Posty: 92
Więcej
e-pojazdy i monocykle - przyszłość, ceny itp. - dyskusja #11729

ctx napisał: Cóż, szkoda, że idzie to głównie w tą stronę. Powiedzmy sobie szczerze ile osób potrzebuje koła o zasięgu ponad 100km i prędkości ponad 40km/h.
Duża część kupuje, bo jest to "modne" w społeczności, youtuberzy chwalą się osiągami itp.
Potem dochodzi do sytuacji, że ktoś początkujący za namową grupy poszedł w takiego "docelowego" kloca i skutek jest taki że stwierdza że to w ogóle nie dla niego i żegna się z tematem EUC.
Nie twierdzę, że takie koła nie są potrzebne, ale przydałby się też większy wybór kółek typowo miejskich, które łatwo wrzucić do bagażnika auta, postawić pod stolikiem w kawiarni. Do załatwiania spraw w mieście takie koło jest praktyczniejsze i nie będzie problemu z nim wszędzie wejść, a z 20calową ubłoconą oponą off-road czasem może być problem. Ale też chodzi o to aby były to urządzenia lżejsze i tańsze.

Dokładnie tak samo to widzę, ja zdecydowanie wolałbym spakować 3-4 koła wielkości Inmotion V8 do bagażnika samochodu, pojechać w jakąś fajną okolicę do zwiedzania i sobie z rodziną pojeździć.
A ile sobie takich kloców Abramsów spakuję? Też uważam że to moda, powinny być bardziej promowane tańsze i lżejsze koła do pośmigania z rodziną, do tricków, wyjazdu do sklepu, na pocztę czy do wzięcia do pociągu lub autobusu. Mi w przypadku zasięgu 40km+ już się po prostu nudzi - ile można stać prawie nieruchomo na kole - nie bez powodu stopy się burzą gdyż krew nie dociera...
Moje wymarzone koło to coś jak wielkościowo V8, waga 10KG i ok 50km zasięg, moc taka aby nigdy nie odcieło bez ostrzeżenia i do 40km/h prędkość. Żeby można było wrzucić na półkę bagażową w pociągu, zabrać do autobusu i schować pod fotel. Wtedy ta mobilność ma sens.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/12/22 18:12
Hippvs
Senior forum
Senior forum
Posty: 190
Więcej
e-pojazdy i monocykle - przyszłość, ceny itp. - dyskusja #11822
Mam podobne zdanie. Oby więcej takich userów głosujących portfelami.
A tak swoją drogą, to zaraz będą zmniejszać te baterie i rozmiary, z powodu cen baterii.
No i tym co wolą mniejsze sprzęty się zestarzeją i się popyt znowu pojawi...
Także trzeba przeczekać i się cieszyć tym co się ma.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/12/29 04:01 2021/12/29 04:05 przez qba.
qba
Senior forum
Senior forum
Posty: 142
Więcej
e-pojazdy i monocykle - przyszłość, ceny itp. - dyskusja #11837
Trzeba sobie przypomnieć, że:
- chcesz zasięg 40 km? Kupuj koło o zasięgu 80 km. Koło, które przejechało połowę dostępnego dystansu nie jest już szybkie, dynamiczne i bezpieczne, trzeba jechać ostrożnie.
- chcesz bezpieczeństwa? kupuj koło o mocy nominalnej 2kW minimum, 4-5 kW w piku. Koło w połowie dostępnego dystansu nie będzie miało tej mocy maksymalnej.

Więc zostają koła 1500WH, 2kW lub większe. czyli wszelkiej maści MSX i następcy, Nikole, KS16S, ks18xl, V11,V12. Tu (w tej klasie) powinno być sporo sprzętu, ale nie za 2000USD! Tylko jak poprzednio, w 2019/2020, 1500USD, co też jest ceną sporą na taki sprzęt. A za >3000USD to można wysokiej klasy używany sprawny samochód kupić, którym się przejedzie jeszcze kilkaset tysięcy (pomijam koszty eksploatacji, ale w kółku też różnie bywa)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.179 s.