Nie jesteś zalogowany.

Ekstremalne warunki pogodowe. Zima, deszcz, wiatr

2017/01/21 17:32 2017/01/21 18:05 przez emenems.
emenems
Senior forum
Senior forum
Posty: 109
Oklaski: 2
Więcej
Ekstremalne warunki pogodowe. Zima, deszcz, wiatr #656

Kalmar napisał: Nie jest źle :)
Najlepsi są zawsze "miszczowie" drugiego planu a tutaj spojrzenia ludzi: "a to co, do jasnej..."

Te spojrzenia i tak nie są już tymi, które były na samym początku. Ludzie byli już nieco z kółkiem oswojeni, bo filmy zacząłem kręcić mniej więcej piątego dnia obecności w tamtym miejscu.
Pierwszy komentarz, że to "skuter śnieżny" rozśmieszył mnie tak, że o mały włos równowagi nie straciłem :D

Kalmar napisał: Dziękuję za film z oryginalnym dźwiękiem bo ostatnio zwracam uwagę na dźwięk silnika w monocyklach i takie przykłady są bardzo cenne - pokazują jak jest.

Rzeczywiście - V8 jest bardzo cichutki.
Piszczenia/świszczenia w zasadzie w ogóle nie słychać.
Czasami delikatnie słychać sam silnik - czyli ten dźwięk o zmiennym tonie - zależnym od prędkości (nie ten wysoki jednostajny od PWM kontrolera), ale w ogóle to nie przeszkadza - zwykle gubi się w jakichś innych dźwiękach - jak np. szum wiatru, odgłos toczącej się opony po podłożu, czy po prostu miejski szum.

Zwróć uwagę, że nawet jak jadę za córką (na drugim filmiku), to bardzo wyraźnie słychać jej łyżwy trące o lód, czy śnieg skrzypiący pod moją oponą, a silnik ledwie się przez to przebija. Pisku kontrolera próżno tam szukać :)

Kalmar napisał: Jak wiesz, mój U8 świszczy co prawda praktycznie tak samo jak GotWay.

Nie wiem nawet czy go pod tym względem nie przewyższa ;)
Pisk przebija się przez odgłosy skrzypiącego pod kołami śniegu i nie zagłuszył go nawet wiatr wiejący w mikrofon...

Kalmar napisał: tyle, że prędkości troszku, Panie nie te same :lol:

Suma decybeli i kilometrów na godzinę jest podobna ;)

Kalmar napisał: I tutaj już mi się V8 bardzo podoba bo jest cichy.

Przy stosunkowo mocnym (800W) silniku rzeczywiście jest ledwie słyszalny.
Chciałbym przejechać się ACM16 i Msuper3, bo oba mnie korcą, ale ciche nie są - podobno 18"-tka jest zdecydowanie głośniejsza, ale nie ma to jak samemu sprawdzić.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2017/01/22 01:14
Buc
Senior forum
Senior forum
Posty: 171
Oklaski: 10
Więcej
Ekstremalne warunki pogodowe. Zima, deszcz, wiatr #657
Próbowałem jazdy po miękkim, topniejącym śniegu, na 14" , jednak szybciej i bezpieczniej na piechotę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2017/01/23 10:54
emenems
Senior forum
Senior forum
Posty: 109
Oklaski: 2
Więcej
Ekstremalne warunki pogodowe. Zima, deszcz, wiatr #662

Buc napisał: Próbowałem jazdy po miękkim, topniejącym śniegu, na 14" , jednak szybciej i bezpieczniej na piechotę.

Dziś przed pracą rekreacyjnie przejechałem kilka kilometrów po nadtopionym i lekko przymrożonym śniegu - ciekawe doświadczenia, ale tragedii nie było - po prostu trzeba unikać gwałtownych skrętów, a równowagę utrzymywać przez balans ciałem na boki (a nie przez skręt kółkiem - jak na suchym).

Trochę przypomniały mi się czasy nauki jazdy :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2017/10/31 13:48
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 373
Oklaski: 7
Więcej
Ekstremalne warunki pogodowe. Zima, deszcz, wiatr #1477
Temperatury coraz niższe więc "odgrzewam" temat :)

Zapowiada się, że kolejną zimę będę dojeżdżał na kółku do pracy, więc ostatnio się trochę rozglądałem za różnymi akcesoriami, które pomogłyby mi zapewnić wyższy poziom komfortu podczas przejazdów. Tutaj kilka wniosków:
- Kask motocyklowy - pomyślałem, że to fajny pomysł na zimę, gdyż zabezpiecza oczy, twarz i głowę przed zimnym powietrzem, deszczem i śniegiem, a dodatkowo zwiększa poziom bezpieczeństwa. Niestety po przymiarce kilku różnych sztuk okazało się, że tego typu kaski ograniczają widoczność (zwłaszcza widzenie peryferyjne) i wszystkie bardzo wygłuszają otoczenie (w zamyśle odgłosy motocykla). W mieście, gdzie głównie poruszam się po ścieżkach rowerowych warto słyszeć otoczenie (samochody, pieszych i rowerzystów), a przy każdym dojeździe do skrzyżowania rozglądać się na prawo i lewo, bo nigdy nie wiadomo czy jakiś kierowca się nie zagapi. Moim zdaniem kask motorowy na kółko w mieście stwarza więcej zagrożeń (nie zobaczymy lub nie usłyszymy samochodu na skrzyżowaniu, nie usłyszymy rowerzysty, który akurat chce nas wyprzedzić itp.), niż korzyści.

- Ochraniacz twarzy i szyi - brzmi dziwnie, wygląda się w tym jeszcze dziwniej (trochę jak Bane z Batmana ;) ), ale paradoksalnie bardzo się sprawdza. Mój model to dokładnie "W-TEC Zoro" za około 20zł i wygląda tak:



Jeździłem już w nim kilka zimnych poranków i póki co jest w nim na prawdę ciepło. Ochraniacz jest wykonany z materiału, który nie przepuszcza wiatru, więc skutecznie osłania większość twarzy i szyję od czynników zewnętrznych. Dodatkowo łatwo się go zakłada (jeden rzep z tyłu), a jeżeli chcemy z kimś pogadać, czy wejść do sklepu można go jednym ruchem zsunąć na szyję (tutaj duży plus w porównaniu z np. kominiarką). Z minusów - mimo dziurek na nos i usta, we wnętrzu zbiera się trochę wilgoci, a dodatkowo przy małych prędkościach i na postoju wilgotne powietrze sprawia, że zaparowują mi okulary. Co prawda nauczyłem się już temu zapobiegać i stojąc na czerwonym świetle zsuwam maskę na chwilę, ale jednak jest swojego rodzaju wada. Ogólnie polecam - wydatek nieduży, a sprawia, że zimne powietrze nie odmraża nam twarzy i znacznie zwiększa się komfort podróży.

- Kask rowerowy z szybką - tutaj jestem na etapie badania tematu. Niestety mało który kask rowerowy posiada szybkę, a zależy mi na niej ze względu na wcześniej wspomnianą ochronę oczu przed zimnym wiatrem, deszczem i śniegiem. Jak znajdę coś sensownego w rozsądnej cenie to może podzielę się wrażeniami chyba, że ktoś z Was ma coś godnego polecenia w sensownej cenie?

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7350km+) -> 03.2019 InMotion V10F (5350km+)

This message has attachments images.
Please log in or register to see it.

PODZIĘKOWANIE dlugi

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2017/10/31 16:11
zeus78
Senior forum
Senior forum
Posty: 71
Oklaski: 11
Więcej
Ekstremalne warunki pogodowe. Zima, deszcz, wiatr #1478
A nie lepiej byłoby kupić kask snowboardowy? Tam masz na uszy miękkie wkładki które można odpiąć jeżeli nie jest bardzo zimno.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2017/10/31 16:24
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 373
Oklaski: 7
Więcej
Ekstremalne warunki pogodowe. Zima, deszcz, wiatr #1479
Mam obawę, że kask snowbordowy będzie za ciepły, aby potem móc go używać też wiosną i latem, ale może znasz jakieś ciekawe uniwersalne modele godne polecenia?

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7350km+) -> 03.2019 InMotion V10F (5350km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2017/10/31 21:11 2019/12/21 11:59 przez Kalmar. Powód: uaktualnienie linków, 25.12.2017, dodałem kask Black Crevice, 20.12.2019
Kalmar
Moderator
Moderator
Posty: 579
Oklaski: 26
Więcej
Ekstremalne warunki pogodowe. Zima, deszcz, wiatr #1480

GexN napisał: Mam obawę, że kask snowbordowy będzie za ciepły, aby potem móc go używać też wiosną i latem


Wkładki zasłaniające uszy najczęściej są odpinane, wtedy można użyć go przy cieplejszej pogodzie. Wogóle pozostałe wkładki też są wyjmowalne do prania ale bez wkładek kask jest luźny przez co mija się z celem jego stosowanie. Kask nie powinien latać na głowie. Niektóre kaski mają tak zaprojektowane wkładki, że można część z nich wyjąć bez szkody dla bezpieczeństwa i komfortu - do jeżdżenia na nartach czy snowboardzie latem np. na igielicie.
Snowboardowe czy ogólnie narciarskie kaski stosują Francuzi z Esprit Roue, często właśnie z wkładką zakrywającą uszy. Niestety ceny niektórych przyprawiają o ból głowy. Dziwnym trafem właśnie tych które fajnie wyglądają i mają zintegrowane szyby (wymienne - bezbarwną, żółtą lub przyciemnianą) :evil:
Wszystko zależy od firmy, techniki zastosowanej w kasku, akcesoriów w zestawie (np. dwie szyby, dodatkowe wkładki itd) i materiałów z których jest wykonany.

Są też kaski rowerowe ze szczęką ale nie wszystkie są wygodne -> np. Bell Super 3R vs Giro Switchblade - Impressions and Opinion

Ja jak widać na zdjęciu na poprzedniej stronie nie używam kasku w zimie (jesienią czasem zakładam jak nie jest zbyt zimno), a przynajmniej do tej pory nie używałem. Najczęściej zakładam czapkę z polarem od środka (Hi-Tec) i kaptur. Jeśli zakładam kask to pod spód jeszcze stosuję czapkę termoaktywną Tervel Comfortline, jest cienka i nie krępuje ruchów ale co ciekawe dość mocno wytłumia dźwięki choć nie na tyle żeby nic nie słyszeć. Dzisiaj miałem ją przy 7 stopniach bez kasku i daje radę. Muszę sobie kupić drugą póki są bo w sklepie stacjonarnym gdzie ją kupiłem już jej nie można dostać a jestem z niej bardzo zadowolony (już kupiłem :P )

Tervel Comfortline, zdjęcie: tervel.pl


Przykłady kasków z szybą:
TSG Pass 899zł - już w niektórych sklepach niedostępny, skatepro.com.pl

Salomon Driver Visor - Lens, kask narciarski - 1049zł, skatepro.com.pl

Bolle Backline Visor With Silver + Lemon Visor -1149zł, bolle.pl. To właśnie kask tej firmy widziałem często na filmach ze spotkań forum Esprit Roue co nie dziwi bo firma pochodzi właśnie z Francji

Tańsza alternatywa jest w Decathlonie:

F2 Visor, aktualnie z obniżona ceną, koniec serii - 159,99zł. Przyznam, że na zdjęciu wygląda nieźle, na żywo tragedii też nie ma. Pokryty jest gumowanym tworzywem, które jak się zedrze to wygląda brzydko. Wkładki na uszy można wypiąć choć chyba tak łatwo to nie pójdzie. Szyba niestety jest pomarańczowa.


WED'ZE Stream 500, 349,99zł, kolorowa szyba jakoś do mnie nie przemawia wolałbym grafitową przyciemnianą, można wprawdzie dokupić jeszcze jasnożółtą, niestety tylko przez internet a nie w sklepie podczas zakupu i przymierzania za 89,99zł




Artykuł o kaskach z szybą, Uvex i Bolle - snowshop.pl
Kask narciarski z szybą - zalety i wady

Temat o kaskach z Esprit Roue (fr) Casque léger ou intégral?
A przez tłumacza -> Kask lekki czy pełny?

Temat z forum międzynarodowego - Helmet with sun visor


20.12.2019

Pojawił się fajny budżetowy kask z szybą (a nawet dwiema szybami) mianowicie austriacki Black Crevice Arlberg / Gstaad produkowany jak to dzisiaj bywa oczywiście w Chinach. W promocjach i wyprzedażach można dostać nowy w okolicy 270zł.
W zestawie dwie szyby: lustrzana przyciemniana i pomarańczowa. Na zdjęciu wersja carbon, są też granatowe, białe i czarne matowe.
źródło: www.blackcrevice.at
zdjęcie: www.almanusport.com

Pozdrawiam. Tomek

This message has attachments images.
Please log in or register to see it.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/02/08 08:48 2018/02/08 08:49 przez matyz.
matyz
Senior forum
Senior forum
Posty: 70
Oklaski: 4
Więcej
Ekstremalne warunki pogodowe. Zima, deszcz, wiatr #1623
Krótki filmik z dzisiejszej podróży do pracy :) Opona seryjna, bezpieczna prędkość 15km/h.


Pozdrawiam,
Matyz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/09/29 16:53 2018/09/29 17:33 przez Kalmar. Powód: poprawiłem literówki
Kazik.Ferb
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 37
Oklaski: 2
Więcej
Ekstremalne warunki pogodowe. Zima, deszcz, wiatr #2865
Kalmar a co uważasz o jeżdżeniu monocyklem w temperaturach bliskich 0 i poniżej ? Czy to morduje ogniwa 18650 ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/09/29 18:03 2018/09/29 21:14 przez Kalmar.
Kalmar
Moderator
Moderator
Posty: 579
Oklaski: 26
Więcej
Ekstremalne warunki pogodowe. Zima, deszcz, wiatr #2867
Przeniosłem.

Tak jak pisaliśmy w tym temacie wcześniej, nic strasznego się im nie stanie. Temperatura użytkowania (czyli rozładowywania) przykładowo dla Sanyo NCR18650GA wynosi -20'-do +60 C. Przy ładowaniu -20 do +45'C.
W instrukcjach do naszych kółek jest tak:
KS14D, w instrukcji jest: Operating Temperature -10 - +60'C
Inmotion z kolei podaje dla V8: -10 - +40'C i nie zaleca ładowania w temperaturze poniżej zera tylko +10 - +35'C

Generalnie w niskich temperaturach spada sprawność akumulatora i przejedziemy krótszy dystans. Obserwuję to u siebie w KS14D, zimą zasięg zauważalnie spada i sygnał ostrzegawczy związany z napięciem akumulatora pojawia się nieco wcześniej ale tak jak napisał niżej Paweł R. wolniej postępuje zużycie ogniw. Zimno konserwuje.
Wysokie temperatury z kolei powodują przyspieszoną degradację ogniw.

Przypomnę artykuł o akumulatorach, który napisał kiedyś Ryszard (kingsong):
Wszystko o bateriach litowo-jonowych w monocyklach elektrycznych

Pozdrawiam. Tomek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.215 s.