Nie jesteś zalogowany.

KS-16X

2020/02/14 21:49 2020/02/14 21:50 przez Seba.
Seba
Senior forum
Senior forum
Posty: 221
Oklaski: 13
Więcej
KS-16X #9216

GexN napisał: Pojawiła się wersja KS16X nazywana KS-16XS z mniejszą baterią i trochę mniejszą prędkością maksymalną.
Bateria: 777Wh (zamiast 1554Wh w KS-16X)
Prędkość maksymalna: 45km/h (zamiast 50km/h w KS-16X)
Silnik 2000W (zamiast 2200W w KS-16X)
Masa: 21,5kg (zamiast 24.3kg w KS-16X)
Domyślam się, że kółko ma zastepować KS-16S i mierzyć bardziej w średnią półkę.


KS-16XS to po prostu kółko wyposażone w kontroler z KS-18L i wykastrowane o jedną baterię (w KS-16X są dwie baterie 777 Wh, po jednej na stronę). Oznacza to konfigurację baterii 3P20S, podczas gdy KS-16S to konfiguracja 16S4P. Dla stosowanych w KS-16X ogniwach 35E oznacza to znamionową moc ciągłą wynoszącą raptem 1776 W. Bateria po jednej tylko stronie oznacza dodatkowo asymetrię masy. Kółko przy mniejszej pojemności baterii (względem 840 Wh w najpopularniejszej wersji KS-16S) waży więcej.

To kółko nie może być traktowane jako następca KS-16S, bo nim jest już KS-16X. Wersją XS King Song kontynuuje politykę rozpoczętą przez KS-14M, który jest wykastrowaną wersją KS-14D. O ile jednak KS-14M był tani i lekki, to nie wiem czy jest sens pchać się w KS-16XS. Już lepiej dołożyć i kupić KS-16X lub KS-18XL.

Miłego dnia!
Sebastian

Wszystko o elektrycznych monocyklach - najednymkole.pl - www.facebook.com/NaJednymKole

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/14 22:55
Szaman
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 35
Więcej
KS-16X #9220
A czy ta asymetria masy występuje również w przypadku 18L porównując do 18XL?

KS-18XL

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/15 08:33
Seba
Senior forum
Senior forum
Posty: 221
Oklaski: 13
Więcej
KS-16X #9226

Szaman napisał: A czy ta asymetria masy występuje również w przypadku 18L porównując do 18XL?


Nie występuje, bo w obu kółkach są dwa akumulatory - po jednym na stronę. W przypadku KS-18L są dwa akumulatory 518 Wh w konfiguracji 2P20S, a w KS-18XL 777 Wh w konfiguracji 3P20S. Po prostu King Song wpadł na pomysł aby wykorzystać wolną przestrzeń w obudowie, dodając po 20 ogniw do każdej baterii w KS-18L. Dlatego tak naprawdę oba kółka nazywają się KS-18L, a różni je tylko bateria (a więc i zasięg). Pozostałe parametry, podzespoły oraz firmware są bez zmian.

Miłego dnia!
Sebastian

Wszystko o elektrycznych monocyklach - najednymkole.pl - www.facebook.com/NaJednymKole
PODZIĘKOWANIE Szaman

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/18 11:25 2020/02/18 11:27 przez Zbig667.
Zbig667
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 20
Więcej
KS-16X #9262
Witam wszystkich,
16X mam i ja :) 2nd batch...

Narazie przyzwyczajam sie do kola po przerwie(i wyjezdzam pierwsze 200km) ale juz widze duze plusy za wygode uzytkowania w stosunku do GW Msuper. narazie 50km i powoli przybywa :)
Juz zupdejtowalem FW do 1.07...jakies inne rzeczy polecacie zrobic z nowym kolem?

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/18 15:34 2020/02/18 15:44 przez GexN.
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 513
Oklaski: 7
Więcej
Autor
KS-16X #9265
Jak z każdym kołem niezależnie od marki - dopompować oponę, sprawdzić czy śrubki są dobrze dokręcone i w sumie tyle :) Warto jeszcze zakleić taśmą bezbarwną śrubki na dole kółka (wysokość padów i poniżej, gdzie dostaje się sporo błota i brudu). Nie zrobiłem tego w V5F+ i później ciężko było wykręcić pady, gdyż brud i ziarenka piasku wchodziły między śrubę, a gwint.

Może ktoś kto na co dzień KS-16X użytkuje jeszcze coś doda.

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7500km+) -> 03.2019 InMotion V10F (7100km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/19 12:10 2020/02/19 12:10 przez Zbig667.
Zbig667
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 20
Więcej
KS-16X #9281
Dzieki GenX :)
Srubki sa pod padami schowane wiec tu akurat brud raczej nie wpadnie...choc mysle zeby rozkrecic kolo i srubki podokrecac... ^^
Z oponki musialem akurat spuscic troche do 28PSI mysle czy by jeszcze troszke nie spuscic...zeby dodac stabilnosci.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/09/10 10:43
krzyzakov
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Więcej
KS-16X #10707
Mam kilka pytań do użytkowników:
1. Czy udało się Wam tak ustawić oponę, żeby nie było bicia prostopadłego do osi koła? U mnie otwór na wentyl jest moim zdaniem zbyt blisko krawędzi i w jego miejscu rant opony nie jest w stanie podejść odpowiednio głęboko w obręcz. Po wszystkich kruczkach i sztuczkach mam bicie 1,5mm. O dziwo słychać to w pracy silnika podczas wolnej jazdy w garażu podziemnym. A po przekroczeniu prędkości 20-25 km/h bicie jest wyczuwalne stopami. Wrażenie jakby był w bieżniku kamień.

2. Po naładowaniu wieczorem na 100%, rano mam 96-97%. To chyba trochę spory spadek jak na nicnierobiące koło? Ono chyba po ładowaniu całkowicie się nie wyłącza, bo ma kontakt BT...

3. Wibracje silnika w stojącym kole. Mocno wyczuwalne ręką, a czasem aż zabrzęczy. W KS16s tego nie było.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/09/10 12:51 2020/09/10 12:51 przez EUniCycles.eu.
EUniCycles.eu
Senior forum
Senior forum
Posty: 129
Oklaski: 25
Więcej
KS-16X #10708
ad.1 Pewnie ma Pan bicie w miejscu wentyla, często tam felga miała źle ustawiony otwór na wentyl i to powodowało złe okładanie się dętki. Należy w tym miejscu wyjąć wentyl i podpiłować otwór w kierunku zewnętrznym. Jeżeli bicie jest w innym miejscu to może pomóc spuszczenie powietrza i poprawienie ułożenia opony na feldze.

ad.2 To normalne że napięcie na bateriach litowo-jonowych przysiada lekko po naładowaniu. Poza tym monocykl określa procent naładowania na podstawie odczytów napięcia co jest mocno niedokładne. Np. przy mocnym obciążeniu baterii (gwałtowne przyspieszenie), napięcie może spaść tak że aplikacja w moment ze 100% pokaże 30% naładowania, a po chwili z powrotem 100% jak już zniknie obciążenie.

ad.3 W większości kół takie bicie jest, nie ma ono wpływu na jazdę gdyż pod ciężarem użytkownika opona zazwyczaj układa się prawidłowo. Nie są to opony do F1 wykonane z dużą precyzją tylko chińskie. W Pana przypadku możliwe że bicie jest większe przez wybrzuszenie które jest też wyczuwalne podczas jazdy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/09/11 20:14
krzyzakov
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Więcej
KS-16X #10717
ad ad 1. Wadliwie umieszczony otwór na wentyl jest chyba dobrym powodem do reklamacji?
ad ad 2. Problem zniknął, kiedy po zakończeniu ładowania "ręcznie" wyłączyłem kółko.
ad ad 3. Nie chodziło mi o bicie opony, tylko o wzbudzanie się silnika przy stojącym kole. Rozumiem, ze elektronika reaguje na akcelerometry, ale moje kółko wibruje ustawione poziomo i niedotykane.

Jeśli chodzi o bicie, to nie zgodzę się, że nie ma wpływu na jazdę. Jest to odczuwalne przez człowieka, ale też przez elektronikę. Silnik cyklicznie dodaje mocy co obrót koła. To i słychać i czuć. Dziś jeździłem między kubeczkami na płaskim jak blat korcie tenisowym. W wolnych głębokich zakrętach jest to świetnie wyczuwalne.

Wycentrowanie i wyważenie koła jest tu znacznie istotniejsze niż w zawodniczym rowerze szosowym ze względu na istotę działania. Moim zdaniem KS leci sobie w kule...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/07/01 19:06 2021/07/02 16:31 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 560
Więcej
KS-16X #11474
wygląda na to, że nie tylko Shermanom nie służy dynamiczna jazda po górkach.
z wypowiedzi właściciela: "KS 16x po intensywnym pokonywaniu wzniesień na krakowskich skałkach. W momencie utraty przytomności apka EUC World pokazywała 51° "
www.facebook.com/groups/MonocykleElektry...nk/3727222960712017/

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


aczkolwiek w shermanach pod osłoną płyty było niezłe ognisko, a tutaj spalone tylko bezpieczniki i mosfety. Tak czy inaczej kosztowna taka zabawa - cała płyta do wymiany.

inny filmik dot. problemów technicznych tego modelu - okazuje się że ciasna obudowa może skutkować zbieraniem się dużych ilości błota wewnątrz, które potem zasycha i zatyka radiator, co z kolei może spalić płytę

teraz rozumiem czemu inne marki zostawiają tyle pustego, pozornie zbędnego, miejsca dookoła opony

a tutaj o wrażeniach dotyczących kontaktu z obsługą posprzedażową KingSong

ze względu na problemy z załatwieniem czegokolwiek samodzielnie ten użytkownik poleca zakup kół tej marki jedynie u oficjalnego dystrybutora, który w razie czego przejmie na siebie kontakt z producentem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.268 s.