Nie jesteś zalogowany.
Nowi Użytkownicy - do Was prośba.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Jeśli ktoś chce sobie postawić nieco ambitniejsze wyzwanie na początek a jednocześnie stać go na nowoczesny, stabilny sprzęt oferujący dobry komfort i sensowny zasięg - dlaczego ma sięgać po jakieś półśrodki a później ze stratą sprzedawać jedno kółko i kupować kolejne?
Myślę, że warto kupić najlepszy model na jaki nas stać - właśnie po to aby się cieszyć z użytkowania fajnego sprzętu a nie wpadać we frustrację ze względu na różne wady i ograniczenia kółka.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Każdy na początku zalicza większe i mniejsze przewrotki (nie ma pewnych odruchów, wyczulenia na np. wzdłużne koleiny, czy nie wiemy jak zachowa się sprzęt na danej powierzchni czy przeszkodzie) , ale przy małych prędkościach można zawsze zeskoczyć z kółka i podbiec. Nie dzieje się nam wtedy żadna krzywda, a i kółko mniej ucierpi. Przy większych prędkościach nie ma szans na utrzymanie się na nogach, więc obcierki lub inne poważniejsze uszkodzenia są gwarantowane.
Czy kupować najtańsze kółka (typu Airwheel X3 czy no-name) na start? Kółka te mają sporo wad i rzeczy takie jak niskie prędkości czy słaby zasięg są oczywiste, ale trzeba wspomnieć, że silnik 350W średnio radzi sobie ze stabilizacją w bardziej ekstremalnych sytuacjach, co przy spotkaniu z jakąś większą przeszkodą może doprowadzić do wywrotki, która w przypadku mocniejszego kółka nie miałaby miejsca. Sam od takiego kółka zaczynałem i sprzedałem po 3 miesiącach (początkowo ze względu na niską prędkość max, ale z dość szybko zacząłem doceniać znacznie większą stabilność kółka na nierównościach i przeszkodach).
Najlepiej kupić jakiś markowy (InMotion, KingSong, Gotway, IPS) używany sprzęt z przed roku czy dwóch i na nim nauczyć się jeździć przez 2-3 miesiące, a po tym czasie sprzedać i wyposażyć się w docelowe kółko. Utrata wartości będzie raczej nieduża, a pierwsze obcierki na kółku nie będą tak boleć psychicznie i finansowo.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ja np. jako pierwsze koło kupiłem Kingsonga KS-16C i po roku sprzedałem je praktycznie w idealnym stanie, zastępując nowszym modelem KS-16S.
Zgadzam się natomiast co do tezy, że na początek nie nadają się duże (>16 cali) i ciężkie (>18kg) koła. Duże gabaryty i masa z pewnością utrudnią naukę a nawet mogą się przyczynić do rezygnacji z kolejnych prób po pierwszym okresie "bolesnych upadków".
Będę się jednak upierał przy stanowisku, że warto kupić markowe, wysokiej jakości koło - głównie ze względu na bezpieczeństwo użytkownika. Ew. awaria w trakcie jazdy może być bardzo poważna w skutkach, więc lepiej zrobić wszystko aby do niej nie doszło.
Jeśli chodzi o tanie ale dobrej jakości kółka - obecnie na Amazon.de można kupić ninebot S2 lub One E+ za kwoty niewiele ponad 400 euro, co jest bardzo dobrą ofertą.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do mnie przemawia argument odnośnie dodatkowego bezpieczeństwa z postaci mocniejszego silnika, elektronika też może być szybsza w nowszych kółkach.
Czy 16stka będzie znacząco łatwiejsza od 18stki?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
tadzio napisał: No ładnie, ja się już praktycznie dogadałem ze sprzedawcą co do 18L (+ "inteligentna" ładowarka zamiast fabrycznej) w Wy mi tu z takim tematem wyjeżdżacie...
Do mnie przemawia argument odnośnie dodatkowego bezpieczeństwa z postaci mocniejszego silnika, elektronika też może być szybsza w nowszych kółkach.
Czy 16stka będzie znacząco łatwiejsza od 18stki?
Tak znacząco, jak 14-stka jest łatwiejsza do opanowania od 16-stki

A tak poważnie - 18L waży prawie 22 kg, to już jest cholernie ciężkie koło i na początku będzie bardzo trudne do opanowania, szczególnie przy niskich prędkościach i manewrowaniu. Dla porównania - KS-16S to 5-6 (w zależności od baterii) mniej co czyni moim zdaniem dużą różnicę. Jak trzeba takie koło przenieść, wyjąć/włożyć do bagażnika to rozsądną granicą komfortu jest właśnie masa w okolicach 20kg.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.