Nie jesteś zalogowany.

IPS i5 - najcieńszy monocykl

2017/06/20 10:39
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 288
Oklaski: 7
Więcej
Autor
IPS i5 - najcieńszy monocykl #1244
Ostatnio na rynku pojawiło się całkiem ciekawe i innowacyjne kółko IPS i5. Całość waży 7,5kg, a szerokość to jedynie 6cm. Osiągi oczywiście nie powalają (20km/h i jakieś 20km realnego zasięgu), ale raczej nie o osiągi w tym kółku chodzi. Według mnie producent celuje bardziej w niszę osób ceniących sobie mobilność i lekkość - osoby młodsze i uczniowie dojeżdżający do szkoły lub osoby mieszające środki komunikacji (dojeżdżające na kółku do stacji kolejowej lub metra), dla których małe wymiary i masa będą ważniejsze niż osiągi.
Filmik prezentujący wspomniane kółko

Link do strony z pełną specyfikacją:
www.ipselectricunicycle.com/product/ips-i5-electric-unicycle/

Trochę prywaty: Osobiście kółko bardzo mi się podoba - ostatnio rynek dominują na coraz szybsze, ale niestety często nieznośnie wielkie, ciężkie i nieporęczne monocykle zapominając trochę o idei mobilności. Doceniam 18 calowe kółka rozwijające 50km/h, ale ciężko zabrać je ze sobą do urzędu, autobusu, czy po prostu postawić przy stoliku w lokalu, gdy przyjechaliśmy spotkać się ze znajomymi na kawę. Mam więc nadzieję, że inni producenci trochę zainspirują się IPS i5, czego efektem będzie więcej cienkich poręcznych kółek :)

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7200km+) -> 03.2019 InMotion V10F (3000km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2017/06/21 23:49 2017/06/26 12:39 przez Kalmar. Powód: dodanie linku do testu
Kalmar
Moderator
Moderator
Posty: 522
Oklaski: 26
Więcej
IPS i5 - najcieńszy monocykl #1251
Cienki ale za to wyższy. Baterię gdzieś trzeba zmieścić. Ciekawe jak się jeździ takim płaszczakiem :)
Dobrze, że ktoś idzie trochę inną drogą niż cała reszta. Będzie wybór.
Do miasta dużej prędkości wprawdzie nie potrzeba ale ja to bym chciał taki uniwersalny i do miasta i na autostradę :lol:

Właściwie to producenci spełniają nasze zachcianki ale chyba zapomnieliśmy jaka była pierwotna funkcja transporterów osobistych albo mamy za mało zatłoczone miasta i małe poręczne monocykle nie zawsze się sprawdzają.
Teraz IPS wraca do koncepcji bardziej poręcznego urządzenia do sprawnego przemieszczania się.

Dla mnie jednym z najlepszych przykładów takiego typowo miejskiego transportera jest Gotway Mten 10". Nadal w sprzedaży :cheer: oraz jego nowoczesny następca Luffy - ceny ok. 750 USD.

Test IPS i5, electro-sport.de:

Pozdrawiam. Tomek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2017/06/29 15:31
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 288
Oklaski: 7
Więcej
Autor
IPS i5 - najcieńszy monocykl #1271

Kalmar napisał: Cienki ale za to wyższy. Baterię gdzieś trzeba zmieścić. Ciekawe jak się jeździ takim płaszczakiem :)

W InMotionach bateria też jest na górze, przez co są nieznacznie wyższe i nie słyszałem aby ktoś na wysokość narzekał :)
Z ciekawostek niezwiązanych z tematem (bo mowa o zupełnie innej kategorii wagowej) - problemem czasem zbyt duża szerokość kółka np. w Gotway ACM 16 1300Wh (albo 1600Wh nie pamiętam dokładnie) obudowa nad pedałami mieszcząca baterie jest na tyle szeroka, że trochę przeszkadza w jeździe. W wersjach z mniejszymi bateriami obudowa jest cieńsza i nie ma tego problemu.

Kalmar napisał: Dla mnie jednym z najlepszych przykładów takiego typowo miejskiego transportera jest Gotway Mten 10". Nadal w sprzedaży :cheer: oraz jego nowoczesny następca Luffy - ceny ok. 750 USD.

Te małe GotWaye też są fajne, ale 10" to trochę za mało do miasta takiego jak Warszawa. Zbyt dużo tu nierównych chodników i nawet obniżane krawężniki często są dość wysokie.

IPS i5 to też model niszowy, zdecydowanie nie dla dorosłego faceta - faceci raczej lubią prędkość, a na dodatek z cięższymi zakupami (a niektórzy bez :D ) potrafią przekroczyć dopuszczalne dla tego kółka obciążenie 100kg. Z drugiej strony, gdyby ktoś poprosiłby mnie o polecenie kółka dla dziecka albo kobiety mieszkającej w mieście to byłby jeden z pierwszych modeli, które bym polecał. Szkoda tylko, że nie ma zintegrowanej rączki, bo przez jej brak sporo traci.

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7200km+) -> 03.2019 InMotion V10F (3000km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.201 s.