Nie jesteś zalogowany.

inMotion v12/v12HT

2022/01/15 20:33
cooler
Senior forum
Senior forum
Posty: 88
Więcej
inMotion v12/v12HT #11867
To nie tak że ja chcę, w oficjalnych ogłoszeniach inmotion wyczytałem że będą zamieniać plyte na wytrzymalsza jak tylko ogarną dostawy.
Oglądam te cutouty i mam wrażenie że chyba moje nie jest podatne, choć 1 dnia 2 razy podczas przejeżdżania przez przejście dla pieszych koło zostało. Ale nigdy więcej nie udało mi się tego odtworzyć. Może łagodne przejście z małej mocy na nieco większa przy wysokim napięciu to pali? Jak pisałem katowałem na stromych zjazdach i podjazdach i nic.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/24 15:14 2022/01/24 15:49 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
Autor
inMotion v12/v12HT #11886
c.d. problemów z IM


Kłopoty z samodzielnym serwisem (4:40 min).

Koło ma skomplikowaną budowę i brak fizycznych przycisków, nawet dla doświadczonego użytkownika jakim jest ChoochTech samodzielna obsługa (np. wymiana dętki) jest znacznie trudniejsza niż w prostych konstrukcjach z lat ubiegłych.

Pogadanka o cutoutach i innych problemach jakie użytkownicy doświadczali z v12 (bms, uzwojenie silnika, łożyska itp.)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/25 16:02
cooler
Senior forum
Senior forum
Posty: 88
Więcej
inMotion v12/v12HT #11891
O niewyważeniu silnika już słyszałem od kolegi, także nie jest to jednostkowy przypadek.
Moje V12 na razie dzielnie znosi katowanie przez moje 110kg, ale na razie oprócz pomysłu na obniżenie pedałów (czego nie chciałbym robić bo kocham tą wysoką pozycję) nie mam pomysłu na poczucie niestabilności oraz wobbling po ugięciu nóg powyżej 40-50km/h - najgorsze że jednego dnia jadę 50+ i jest super a drugiego 30+ już strach zgiąć nogi - muszę zastanowić się jak staję że raz jest dobrze a raz nie. Na V10 zastanawiałem się czy nie przeginam z prędkością a nie czy mogę nogi zgiąć i się nie wypierdzielić.
Mam też pytanie odnośnie split mode: żeby skutecznie hamować to w końcu trzeba ustawić hamowanie na mniej czy na więcej? Wiem że pedały się bardziej bujają, ale czy to dobrze jak podczas hamowania się przechylają do tyłu czy odwrotnie - mają być sztywne? jaki ma to wpływ na stabilność hamowania wg Was?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/25 19:30 2022/01/25 21:03 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
Autor
inMotion v12/v12HT #11896

cooler napisał: nie mam pomysłu na poczucie niestabilności oraz wobbling po ugięciu nóg powyżej 40km/h - najgorsze że jednego dnia jadę 30+ już strach zgiąć nogi

wobbling - no niestety, im mniejsza średnica koła tym większa podatność na wytrącenie z równowagi. Ja też uważam że to bardzo niebezpieczne i ogólnie nieprzyjemne zjawisko, dlatego polecam większą średnicę. Wolałbym nie zaliczyć nigdy podobnej kraksy, duży wobbling trudno w ogóle opanować (w roli głównej 16" Nikola)

Przy 20" jest lepiej ale problem znika dopiero przy 22", większa siła odśrodkowa sama stabilizuje koło w pionie.
Umieszczenie pedałów niżej może trochę poprawi, ale do końca problemu nie rozwiąże. Mała średnica koła zawsze będzie swoje robić. Przy większej średnicy koła pedały są umieszczone znacznie niżej w stosunku do osi koła, która w takim 22" znajduje się aż 10cm wyżej niż w 16".

w kolejnym modelu od IM v13 (22") powinno być stabilnie pod tym względem ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/26 02:34
cooler
Senior forum
Senior forum
Posty: 88
Więcej
inMotion v12/v12HT #11897

tdm napisał:

cooler napisał: nie mam pomysłu na poczucie niestabilności oraz wobbling po ugięciu nóg powyżej 40km/h - najgorsze że jednego dnia jadę 30+ już strach zgiąć nogi

wobbling - no niestety, im mniejsza średnica koła tym większa podatność na wytrącenie z równowagi. Ja też uważam że to bardzo niebezpieczne i ogólnie nieprzyjemne zjawisko, dlatego polecam większą średnicę. Wolałbym nie zaliczyć nigdy podobnej kraksy, duży wobbling trudno w ogóle opanować (w roli głównej 16" Nikola)

Przy 20" jest lepiej ale problem znika dopiero przy 22", większa siła odśrodkowa sama stabilizuje koło w pionie.
Umieszczenie pedałów niżej może trochę poprawi, ale do końca problemu nie rozwiąże. Mała średnica koła zawsze będzie swoje robić. Przy większej średnicy koła pedały są umieszczone znacznie niżej w stosunku do osi koła, która w takim 22" znajduje się aż 10cm wyżej niż w 16".

w kolejnym modelu od IM v13 (22") powinno być stabilnie pod tym względem ;)

Heh. pozyjemy, zobaczymy. Jakoś te nowe koła które miały być takie fantastic poległy. Pewnie jak się doczekamy 10-go batcha jak moje V10 to już będzie dopracowane, bo jak na razie to nawet ks-S18 ludzie się pozbywają, a miało być ta pięknie.
Mam pytanie czy stabilniej jest stać bardziej z przodu pedałów czy z tyłu? Mam czasem dni że jakoś się dobrze ustawię i jadę jak przyklejony. Drugie: czy lepiej żeby pedały były miękkie i się poddawały czy odwrotnie: 100% wszystkiego? Mam ten split mode i potrzebuje wskazówki w którą stronę iść.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/27 16:36 2022/01/27 16:42 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
Autor
inMotion v12/v12HT #11901
audycja na temat cutoutów v12 - oficjalne odpowiedzi InMo na pytania użytkowników

autor (prywatnie użytkownik v12) poleca wymianę płyty nawet jeśli użytkowany egzemplarz na razie działa prawidłowo.
Odradza się jednak wymianę samodzielnie bądź u lokalnego dystrybutora, najlepiej zrobi to sam producent w fabryce, co może też mieć znaczenie dla późniejszej gwarancji. Zatem posiadacze v12 powinni być przygotowani na wysyłkę sprzętu do CHRL, w obie strony transport plus wymiana zajmie pewnie z 4-5 miesięcy....:ohmy:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/28 01:04 2022/01/28 01:11 przez qba.
qba
Senior forum
Senior forum
Posty: 91
Więcej
inMotion v12/v12HT #11902
Wobling jest koniecznie do nauczenia się (podobnie na deskorolce). Nie wolno jeździć >30kmh+ nie mając tego opanowanego. A wystarczy się wyprostować i złapać na sztywno koło nogami i wobling ustępuje.

Wobling to nie jest jakieś tam nie wyważone koło (w sensie obręcz z silnikiem). To są prawa fizyki, jak masz masę po bokach żyro (a są baterie) - to będzie się majtać. Z tych powodów najstabilniejsze są koła z baterią NAD kołem, czyli np. V10 (masa w płaszczyźnie koła). Ten mi nigdy w wobling nie wpada, natomiast MSX owszem (przy schylaniu się do światełka np.), ale nie miałem z tego powodu NIGDY wywrotki.

Gość z filmiku na Nikoli był ewidentnie albo początkujący (świadczy szeroka pozycja i brak trzymania kółka nogami), albo wybitnie nonszalancki. Być może kupił nowe kółko i pojechał je przetestować, zagalopował się, niestety. Nie wiem tego, ale tak to wygląda.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/28 07:20 2022/01/28 07:25 przez cooler.
cooler
Senior forum
Senior forum
Posty: 88
Więcej
inMotion v12/v12HT #11903

tdm napisał: audycja na temat cutoutów v12 - oficjalne odpowiedzi InMo na pytania użytkowników


autor (prywatnie użytkownik v12) poleca wymianę płyty nawet jeśli użytkowany egzemplarz na razie działa prawidłowo.
Odradza się jednak wymianę samodzielnie bądź u lokalnego dystrybutora, najlepiej zrobi to sam producent w fabryce, co może też mieć znaczenie dla późniejszej gwarancji. Zatem posiadacze v12 powinni być przygotowani na wysyłkę sprzętu do CHRL, w obie strony transport plus wymiana zlutowaniapewnie z 4-5 miesięcy....:ohmy:

Oglądałem i wygląda że miałem rację z tą wymiana na płytę z mocnijszymi MOS od wersji HT. Potwierdzili że tak właśnie będzie.
Co do wymiany płyty u producenta to musiałbym obejrzeć jeszcze raz ale to było chyba o lutowaniu samodzielnie MOS, że tego nie zrobi dobrze także dystrybutor, bo nie ma takich narzędzi jak producent.
Druga ciekawostka którą potwierdzili a którą ja również logicznie wywnioskowałem to: jeździć na commute mode, gdzie zarówno przyspieszanie ale też HAMOWANIE jest łagodniejsze, więc jest mała szansa że przekroczymy 100V napięcia na MOS.
Drugi mój wniosek który nie był poruszany: nie jeździć na 100% baterii, w okolicach 60-80% jest już pewien margines napiecia w przypadku hamowania, a te koło ma cholernie dobry zasięg.
No i potwierdzili moje obawy: tylko nowe, mocniejsze MOSFETS, na to czekamy. Naprawa samodzielna niebezpieczna i w dodatku bezcelowa.
Maja też fajny pomysł z testem potwierdzonym przez apke, że był dobrze wykonany, powini pójść dalej i zrobić test WYKONANY programowo, my tylko podnosimy i trzymamy, koło się rozpędza i hamuje, wszystko na max.
Wyjasnili też co to znaczy 10 grup: to znaczy że robimy 2 przyhamowania i przerwa. I to jest 1grupa. 10 takich powtórzeń i test wykonany. Powyżej 3 przyhamowan na raz może posadzić MOS zmeczeniowo/termicznie tak czy siak.
Osobiście nie mam zamiaru robić testu. Czekam na nową płytę. Jeżdżę dużo, ale tylko na commute i poniżej 80% baterii. Na razie koło wytrzymuje wszystko co w nie rzucę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/02/03 10:29 2022/02/04 09:30 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
Autor
inMotion v12/v12HT #11923
parę dni temu kolejny przypadek ilustrujący chyba zasadność wymiany płyty nawet jak na razie działa. v12 zakupione pod koniec grudnia, najnowszy aktualnie batch2. Przeszło test i miesiąc pojeździło, potem klapnięcie o chodnik i koło "dead"...
"Changed the tire on my V12 on Saturday, and on Sunday, it became the newest cut off issue victim. Just a light tap on a sidewalk, dead. After doing 10 miles of riding at speed, hitting big bumps and roots humps. Wheel itself is visually in perfect condition. All this after passing the spin test and riding 730 miles on it. Batch 2. It's going to be a depressing wait for it to get fixed. Especially after the 5 month wait just to recieve it.
This is sad because my MCM5 has been wreaked hard many times while learning and it is still kicking."

www.facebook.com/groups/ElectricUnicycle...nk/4812867602144498/

niestety InMotion odmawia wymiany płyty jeśli koło zaliczyło test, wymiana przysługuje tylko użytkownikom którzy spalili płytę w trakcie tego testu. Teraz rozumiem czemu tak wiele osób nagrywa te testy, - chcą mieć dowód w razie czego.

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


W innym wypadku za nową płytę i wymianę trzeba (słono) zapłacić.


Pomimo afery z mosfetami InMotion znów podniosło ceny - za v12 trzeba dać teraz 11.4 tys. zł, tj. ok. 3 tys. więcej od głównego konkurenta 16" o analogicznych parametrach Nikola+ . Być może koszt akcji wymiany wadliwych płyt producent chce przerzucić na...nowych klientów :lol: .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/02/03 20:51
cooler
Senior forum
Senior forum
Posty: 88
Więcej
inMotion v12/v12HT #11927
Nieźle się rozkręca, wydaje mi się że jeżeli padnie MOS na gwarancji to mogą mnie w pompkę pocałować. Wyślę do wymiany i tyle.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.227 s.