Nie jesteś zalogowany.

inMotion V12

2022/01/04 23:02
cooler
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 33
Więcej
inMotion V12 #11845
Dzięki, poczytam sobie. Tak jak pisałem wymeczylem na pump tracku V12, podjazdy pod naprawdę strome górki i nic. Nie jestem w stanie nawet zbliżyć się do limitu peak power 5kW. Max co udało mi się wycisnąć to lekko ponad 3kW. Nawet śladu chęci odcięcia przy prawie 60km/h. Ale wzięłem sobie do serca i dokupiłem dodatkowa ochronę na nogi z ochroną piszczeli i 3 paskami, oraz długie ochraniacze na łokcie i przedramię. Kask i nadgarstku oczywiste. No i testy prędkości były na pustej asfaltowej drodze przez pola.
Ogólnie bardzo zwinne i fajne koło, oby było tak pewne jak V10.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/05 21:57
h16v
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 32
Więcej
inMotion V12 #11847

cooler napisał: Ogólnie bardzo zwinne i fajne koło, oby było tak pewne jak V10.


Jest niezła jatka z tym cut off. Inmtion rano opublikowało film jak sprawdzić czy ten problem dotyczy Twojego koła. Ludzie zaczęli robić te testy i niektórzy mają trwałe uszkodzenie koła - przynajmniej tak twierdzą. Więc zanim zrobisz ten test dobrze to trzeba przemyśleć.

--
h16v

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/05 23:29 2022/01/06 00:47 przez cooler.
cooler
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 33
Więcej
inMotion V12 #11850
Niezły bałagan, MOSFETy przeznaczone na max 100V w kole które może potencjalnie podczas hamowania mieć ponad 100V?
Trochę dziwne że tak padają, z doświadczenia z elektroniką wynika że zwykle jest spory margines, jak piszą że rated 100V to powinny wytrzymać tak na oko +20-50% jak nic. Bezpiecznik 16A nie wyłączy od razu jak będzie przez niego chwilę szedł prąd 18A...

Kontynuując testy koła:
- Dziś bardzo mocno docisnąłem koło na pump tracku, udało mi się uzyskać 4200W w peaku i -1840 przy hamowaniu i na razie nic się nie dzieje. Znalazłem górkę 35stopni nachylenia i z miejsca nie daje rady ze mną wjechać na samą górę, poddaje się pod koniec, jeszcze trochę i by wjechało (albo ja nie umiem docisnąć). jednak z wyposażeniem ważę sporo ponad 110kg, więc może jednak poza zasięgiem koła.
- Pustą drogą pocisnąłem ponad 50km/h przez kilka km i oprócz zgubienia BT przez koło nic się nie stało... Telefon miał ok 10%baterii, może dlatego, choć obiektywnie stwierdzam że dźwięk BT słabo działa, mocno tnie, nie miałem tego w V10.
- Koło powyżej 30-40km/h zaczyna się robić niestabilne, bez sztywnych nóg nie da się go opanować, zaczyna wężykować. Pedały w najwyższym położeniu, nie wiem czy to stabilniej czy nie.
- Powyżej 40km/h zaczynam mieć wrażenie że nie umiem skręcać - siła z jaką trzeba cisnąć koło zewnętrzną nogą jest przeogromna, na lekkim zakręcie już się bałem że nie wyrobię się na swoim pasie, dołączając do tego niestabilność gdy zegniemy nogę wewnętrzną i wygląda to słabo. Albo się jeszcze dużo musze nauczyć - na dziś wiem że przed zakrętem należy mocno zwolnić albo robić zakręt w hamowaniu - wtedy naturalnie zacieśnia.
-
PODZIĘKOWANIE h16v

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/07 20:50
h16v
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 32
Więcej
inMotion V12 #11858

cooler napisał: - Koło powyżej 30-40km/h zaczyna się robić niestabilne, bez sztywnych nóg nie da się go opanować, zaczyna wężykować. Pedały w najwyższym położeniu, nie wiem czy to stabilniej czy nie.


Ciekawe jest to co piszesz. Naoglądałem się filmów z V12 i nikt nie narzekał. Ale właśnie dlatego ja zdecydowanie wolę opinie zwykłych użytkowników.
A czym jeździłeś poprzednio jeśli mogę zapytać? Bo to tez ważne.
A saga ze spin testem V12 trwa. Ludzie masowo testują koła z różnym efektem. Nie jest to łatwe do zrobienia.

--
h16v

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/08 19:43 2022/01/08 19:47 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 727
Więcej
Autor
inMotion V12 #11860
kolejny przypadek odcięcia - wystarczył krawęznik


a tu ktoś robił ten test mosfetów i spalił koło

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/09 12:20
cooler
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 33
Więcej
inMotion V12 #11861

h16v napisał:

cooler napisał: - Koło powyżej 30-40km/h zaczyna się robić niestabilne, bez sztywnych nóg nie da się go opanować, zaczyna wężykować. Pedały w najwyższym położeniu, nie wiem czy to stabilniej czy nie.


Ciekawe jest to co piszesz. Naoglądałem się filmów z V12 i nikt nie narzekał. Ale właśnie dlatego ja zdecydowanie wolę opinie zwykłych użytkowników.
A czym jeździłeś poprzednio jeśli mogę zapytać? Bo to tez ważne.
A saga ze spin testem V12 trwa. Ludzie masowo testują koła z różnym efektem. Nie jest to łatwe do zrobienia.

Co do stabilności to wcześniej jeździłem na V10(mam cały czas) i na V8. V10 raczej był bardziej stabilny, aczkolwiek nigdy nie osiągałem takich prędkości jak na V12 i to pewnie klucz do wrażeń co do braku stabilności. Przy prawie 50km/h są inne problemy niż przy 30km/h. Np zakręcanie jest dużo trudniejsze.
Co do cut off - jeżdżę w trybie commuting, gdzie wg instrukcji jest mniej agresywna reakcja na przyśpieszenie i hamowanie i liczę na to iż nic się nie stanie. Jeżdżę też ostrożnie, na razie nie walczę z krawężnikami i schodami.
Generalnie zamiast palić koło już teraz wolę poczekać aż będzie pewne rozwiązanie np MOS rated 125V+.
Komunikowałem się ze sprzedawcą Ecohuman i po spaleniu koła naprawiają za darmo, ale trwa to sporo czasu. No i naprawa polega na wymianie tylko spalonych MOS na sprawne, więc to dla mnie tylko chwilowa naprawa, bo za chwilę mogą się spalić inne MOS z wadliwej serii.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/10 12:48
Kółkowiec
Ekspert
Ekspert
Posty: 297
Oklaski: 2
Więcej
inMotion V12 #11862

cooler napisał: - Koło powyżej 30-40km/h zaczyna się robić niestabilne, bez sztywnych nóg nie da się go opanować, zaczyna wężykować. Pedały w najwyższym położeniu, nie wiem czy to stabilniej czy nie.
- Powyżej 40km/h zaczynam mieć wrażenie że nie umiem skręcać - siła z jaką trzeba cisnąć koło zewnętrzną nogą jest przeogromna, na lekkim zakręcie już się bałem że nie wyrobię się na swoim pasie, dołączając do tego niestabilność gdy zegniemy nogę wewnętrzną i wygląda to słabo. Albo się jeszcze dużo musze nauczyć - na dziś wiem że przed zakrętem należy mocno zwolnić albo robić zakręt w hamowaniu - wtedy naturalnie zacieśnia.
-


Im niżej pedały, tym jest stabilniej. Im bliżej osi koła (im wyżej środek ciężkości), tym mniej stabilnie. Możesz trochę obniżyć pedały, to będzie trochę lepiej. Sprawdź też czy możesz trochę obniżyć ciśnienie w oponie.
Mnie V12 w ogóle nie pasuje przez tę niestabilność i wężykowanie. Źle mi się tym kołem jeździło, podobnie jak na KS 16X, a najgorzej chyba na Ninebot Z10. Nie lubię kół, które jadą jak chcą. Wzorem stabilności jest V10 i jazda na tym kole wymaga najmniej uwagi. Dobre w prowadzeniu są też KS 18XL, MSX i V11.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/12 19:39 2022/01/13 15:51 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 727
Więcej
Autor
inMotion V12 #11864
kolejne cztery przypadki z tego roku, v12 padają jak muchy z byle powodu:

1) t.me/inmotionV12/34265

2)

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.



3) Taiguy - Another dead V12. I'm posting for a buddy who rides with me. Batch 2 from eWheels, received in November 2021. 126 miles on the odometer. Battery was at 80% charge and did a slow ride down 2 stair steps. It cut out at the bottom. Wheel power button does not respond. If you plug in the charger the top display will turn on. After removing the charger, the power button will prompt the lock keypad. After entering the unlock PIN, the wheel shuts down, and the power button is unresponsive again.

4) Evans036 - guys... my V12 died the night i got it (batch 2, back in november) . it worked shortly for its maiden around the block. i got it home and it would not power on again. it might be this same issue with the mosfets.


w związku z coraz liczniejszymi zgłoszeniami usterek v12 producent kilka dni temu wydał oficjalne oświadczenie, aby zaprzestać jazdy tym modelem i najpierw wykonać 10x lub więcej razy test obciążenia. Niestety nawet zdany test nie gwarantuje braku problemów w przyszłości, a samo wykonanie testu może skutkować spaleniem płyty.

s3.us-west-2.amazonaws.com/secure.notion...p4%22&x-id=GetObject

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


Wg. producenta winę za cutouty ponoszą nieprawidłowe/wadliwe Mosfety, co do których w przyszłości ma być rzekomo jakaś akcja serwisowa.

na międzynarodowym forum euc pojawiają się już satyryczne komentarze do całej tej sytuacji

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


a sporo osób które zamówilo ten model zawiedziona "jakością" InMotion dyskutuje teraz o zwracaniu albo nieodbieraniu zamówionych v12...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/15 03:45
cooler
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 33
Więcej
inMotion V12 #11865
Tak, znam to, śledzę wątek na forum.electricunicycle.org/forum/39-inmotion/ już się kontaktowałem z Ecohuman, gdyby się spaliło podczas testu to odbierają i odsyłają do serwisu w EU, naprawa do 14 dni.
Nie bardzo mi się widzi taka naprawa bo zamieniają taką samą klase MOSFET na taką samą, więc nie wiem jaki sens ma taka naprawa, przecież padnie zaraz tak samo. MOS rated 100V w kole które podczas hamowania może mieć sporo więcej.
Profilaktycznie jeżdżę na commuting i nie za szybko. Inna sprawa że swoje katowałem ile wlezie na pump tracku oraz wg Ecohuman żadne ze 120 kół które sprowadził nie padło.
Czekam na płytę główną usprawnioną jak do wersji HT i wtedy poproszę sprzedawcę o darmową wymianę - tak się zadeklarowało IM, piszą tylko że teraz mają braki dostaw i że to może potrawać.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/01/15 18:38 2022/01/15 19:23 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 727
Więcej
Autor
inMotion V12 #11866
faktycznie, wymiana Mosfetów na takie same lub podobne to żadne rozwiązanie.
A większe - takie jak stosują Gw/Ks nie zmieszczą się w tej obudowie. Gdzieś czytałem że Mosfety dedykowane do 100.8v EUC mają standardowo max obciążenie 160v, więc jest spory zapas mocy. Jeśli IM dało tylko mosfety 100v to mamy wyjaśnienie licznych awarii.
Czy na pewno chcesz włożyć płytę HT przeznaczoną do silnika 2800w, do konstrukcji HS z silnikiem 2500w??? To są zupełnie różne konstrukcje, niekompatybilne. Silniki mają inną moc i inną budowę. Wg. mnie tym zabiegiem rozwalisz sobie koło. Wymiana jeśli już tylko w zestawie z silnikiem.


Dziś kolejny przypadek v12, podobny jak poprzednie - przejezd przez mini przeszkodę, niewielka prędkość...cutout i koło do naprawy.
www.facebook.com/groups/inmotionv12/permalink/504048937694032/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.214 s.