Nie jesteś zalogowany.

V11 nowe kółko Inmotion do offroadu

2020/07/31 13:13
lukaszwiecek
Senior forum
Senior forum
Posty: 132
Więcej
V11 nowe kółko Inmotion do offroadu #10512

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/08/02 14:28
lukaszwiecek
Senior forum
Senior forum
Posty: 132
Więcej
V11 nowe kółko Inmotion do offroadu #10516

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/08/02 20:51 2020/08/02 20:54 przez GexN.
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 493
Oklaski: 7
Więcej
V11 nowe kółko Inmotion do offroadu #10521
Udało mi się dzisiaj wpaść na próbną przejażdżkę V11 (a właściwie kilka w różnym terenie) więc wrzucam pierwsze wrażenia na gorąco (to nie recenzja, gdyż na takową trzeba by spędzić z kołem więcej czasu) :
Pierwsze wrażenie - to bardzo subiektywne odczucie, ale na żywo V11 wygląda jak pojazd drogowy z prawdziwego zdarzenia. Może przez to że jest wysoki, posiada zawieszenie i duże światło na górze konstrukcji kojarzy się z motocyklem, czymś co wygląda na tyle poważnie, że mogłoby się poruszać po drogach razem z samochodami. Na żywo sprzęt prezentuje się lepiej na renderach i zdjęciach - masywny wygląd, solidnie spasowane grube plastiki i siodło pokryte miękkim mięsistym materiałem wywołują bardzo pozytywne odczucia.

Stopki - podobnie jak w S18, stopki są wyżej niż w standardowym kole (aby zawieszenie mogło pracować w dół) i gdy pierwszy raz się wsiada wymaga to chwili oswojenia, zwłaszcza przy skręcaniu, ale gdy już chwilę pojeździłem i wróciłem na V10F stopki w wydawały mi się nisko (każdy kto zmienia koła wie, że zawsze jest potrzebna chwila na dostrojenie). Rozmiar samych stopek jest mniej więcej identyczny jak w V10F, ale są pokryte papierem ściernym i wzmocnione metalem.

Światła - W końcu nie jest to koło do którego ktoś doczepił diodę LED i stwierdzając "Ok nada się" :P Światło V11 ma ładną linię ocięcia, aby nie oślepiać innych (tą udało się na szybko sprawdzić w tunelu) i co prawda przy mocniejszym hamowaniu może zdarzyć się, ze kogoś oślepimy (jak w każdym kole), ale i tak to spory krok do przodu i coś co docenią osoby które używają koła także po zmroku, albo jesienią i zimą, gdy dni są dość krótkie i często trzeba jechać do roboty i z powrotem po ciemku. Moc światła ciężko mi ocenić gdyż to coś co trzeba sprawdzić nocą (podobno w aplikacji można regulować jego moc, ale warto jeszcze zweryfikować tą informację), ale słuchając recenzji to najmocniejsze światło na rynku.

Zawieszenie - o zawieszeniu pisałem już przy okazji S18 (link: forum.ecojazda.pl/index.php/start/kingso...zacja?start=50#10249 ) i tutaj sprawa wygląda podobnie. Nieprzyjemne szarpnięcia podczas przejazdu przez kilkucentymetrowy próg są zamieniane na znacznie gładsze i przyjemniejsze ruchy. Wrażenie jest takie, jakby szarpnięcia w postaci wykresu binarnego 0-1 zamienić na wygładzony wykres sinusoidalny. Przejechałem się też po wyższej trawie i czułem się nie tylko znacznie wygodniej, ale i pewniej niż w kole nieamortyzowanym, gdzie w terenie w którym nie widać dziur skrytych pod trawą jechałbym na mocno ugiętych nogach obawiając się szarpnięcia w wyniku przejeżdżania przez dziurę. Udało się też przejechać kawałek po kocich łbach i było gładziutko :) Czy zawieszenie jest lepsze czy gorsze niż w S18 ciężko mi ocenić, gdyż trzeba by ustawić ciśnienie pod siebie i zdecydowanie więcej pojeździć (podczas przejazdów zdania ludzi były podzielone, ale mogło to wynikać np. z aktualnego dostosowania ciśnienia pod konkretną wagę jadącego). W V11 tzw. zawias pracował na pewno ciszej, praktycznie bezszelestnie, ale trzeba pamiętać, że S18 było w wersji przedprodukcyjnej.

Rączka - zwalniana po naciśnięciu przycisku, co jest dodatkowym krokiem podczas otwierania w porównaniu np. z V10F, ale pewnie trzeba było tak zrobić, aby jadący nie dostał nią w czuły punkt na dołach i podskokach ;) Jest znacznie krótsza niż np. w V10, ale samo koło jest wyższe więc też tak długa być nie musi. Jest bardzo sztywna i stabilna, bez żadnych luzów, więc prowadzanie, nagłe zwroty i zawracanie kołem nie stanowiły problemu i koło można zabrać do sklepu nie bojąc się, że nagle utracimy nad nim kontrolę i zdemoluje pobliskie półki ;) PS. W S18 była aktualizacja firmware i teraz po delikatnym wyciągnięciu rączki (w pozycji do noszenia) koło już nie leci bezwładnie (co potrafiło zaskoczyć), a nadal delikatnie stabilizuje.

Osiągi - podobnie jak w przypadku S18, nie testowałem koła na maksa gdyż jednak wymaga to więcej niż 10 min na sprzęcie. Podczas przyspieszenia szło bardzo żwawo, ale przydałyby się power-pady, aby móc lepiej zmusić koło do przyspieszania i hamowania (może poszperanie w opcjach i odpowiednie ustawienie twardości i odchylenia stopek pod siebie też by trochę pomogło).

Masa - Koło jest wysokie i ciężkie, ale wąskie, więc można je trzymać blisko ciała podczas noszenia i nieść w miarę wygodnie bez brudzenia spodni. Oczywiście dalej to 28 kg (niestety nie 27 jak podaje producent), więc na np. 4 piętro po schodach, albo na wysoką kładkę nad torami lekko nie będzie :P Ze względu na rozmiar nie będzie to też sprzęt który łatwo zabierzemy do zatłoczonego autobusu/metra w godzinach szczytu - do transportu mieszanego lepiej sprawdzą się mniejsze i lżejsze koła.

Dźwięki - może to pierdoła, ale w InMo można zmieniać dźwięki "systemowe" (włączanie, wyłączanie, włączenie lampy itp.) i ustawić ich głośność, więc dwoma kliknięciami możemy ustawić je na tyle cicho, aby nie alarmować np. pół sklepu/biura/kawiarni w momencie włączenia koła. Mała rzecz, a ułatwia codzienne użytkowanie ;)

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7450km+) -> 03.2019 InMotion V10F (7050km+)

This message has attachments images.
Please log in or register to see it.

PODZIĘKOWANIE Kółkowiec, lukaszwiecek, Iżu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/08/04 16:29
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 493
Oklaski: 7
Więcej
V11 nowe kółko Inmotion do offroadu #10523
Kolejne porównanie V11 vs S18, tym razem od Chooch'a:

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7450km+) -> 03.2019 InMotion V10F (7050km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/08/05 14:00
lukaszwiecek
Senior forum
Senior forum
Posty: 132
Więcej
V11 nowe kółko Inmotion do offroadu #10524
Test zasięgu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/08/10 09:58
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 493
Oklaski: 7
Więcej
V11 nowe kółko Inmotion do offroadu #10537
Krótki filmik (zwłaszcza, że część właściwa zaczyna się od 2:05) z użytkowania V11:

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7450km+) -> 03.2019 InMotion V10F (7050km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/08/10 11:02 2020/08/10 11:52 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 310
Więcej
V11 nowe kółko Inmotion do offroadu #10539
wszystkie te zagraniczne "recenzje" sa trochę przedwczesne, użytkownicy opisują raczej pierwsze wrażenia wrażenia z jazdy nowiutkim sprzętem, który nie miał jeszcze szansy sprawdzić się choćby przez 2 m-ce używania. Dopiero przy dłuższym używaniu zaczną wychodzić różne niedociągnięcia i problemy.

Kol. Marty pokazywał dziwne zachowanie koła po osiągnięciu 15% baterii --> LINK <-- , właściwie stało się nieużywalne i trudne nawet do prowadzenia.
Teraz kolejny problem z zawieszeniem, ten sam o którym pisałem powyżej. Goleń amortyzatora i zakrętka zaworu zawieszenia są najbardziej wystającym w dół punktem koła, nie chronionym przez obudowę, przez co łatwo je uszkodzić. Co gorsza zakrętka jest mocowana nie do goleni ale do zaworu, więc uderzając np. w kamień de facto uderzamy samym zaworkiem, w konsekwencji komora amortyzatora się rozszczelnia i całość do wymiany, co zresztą jeden z użytkowników już przerabia w praktyce: --> LINK <-- .

Z taką konstrukcją nie ma mowy o "kółku do offroadu", nawet pokonując krawężnik trzeba będzie uważać.

Przy okazji warto zwrócić uwage jak wyglądają golenie amortyzatorów po tygodniu użytkowania. U obu panów podobnie to wygląda. Pełno rys i wgnieceń, przez zbyt duże wysunięcie tej części poza obudowę jest mocno narażona na kamienie i uderzenia. A to jest bardzo delikatny element....

Z czasem pod wpływem skarg użytkowników pewnie to poprawią, ale póki co jest jak jest.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/08/10 12:17
lukaszwiecek
Senior forum
Senior forum
Posty: 132
Więcej
V11 nowe kółko Inmotion do offroadu #10540

tdm napisał: Kol. Marty pokazywał dziwne zachowanie koła po osiągnięciu 15% baterii --> LINK <-- , właściwie stało się nieużywalne i trudne nawet do prowadzenia.

Inmo zapowiedziało że poprawi to w wersji produkcyjnej. Kilka dni temu Seba robił trasę 400 km na V11 schodząc z baterią do ~8 km i potwierdził, że koło zachowywało się normalnie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/08/11 09:05 2020/08/11 09:30 przez GexN.
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 493
Oklaski: 7
Więcej
V11 nowe kółko Inmotion do offroadu #10549

tdm napisał: Kol. Marty pokazywał dziwne zachowanie koła po osiągnięciu 15% baterii --> LINK <-- , właściwie stało się nieużywalne i trudne nawet do prowadzenia.

Marty albo nie wiedział jak włączyć tryb Go Home, albo wersja przedprodukcyjna miała z nim problemy. Seba już testował wspominany tryb i w 7:20 tłumaczy jak go uruchomić www.facebook.com/NaJednymKole/videos/750268275731691/
InMotion też zapowiedziało poprawkę firmware'u, aby tiltback nie następował tak nagle.


tdm napisał: Teraz kolejny problem z zawieszeniem, ten sam o którym pisałem powyżej. Goleń amortyzatora i zakrętka zaworu zawieszenia są najbardziej wystającym w dół punktem koła, nie chronionym przez obudowę, przez co łatwo je uszkodzić. (...)
Z taką konstrukcją nie ma mowy o "kółku do offroadu", nawet pokonując krawężnik trzeba będzie uważać. (...)
Z czasem pod wpływem skarg użytkowników pewnie to poprawią, ale póki co jest jak jest.

Trochę przesadzasz z tymi krawężnikami, zakrętka musiałaby być poniżej linii felgi (a nie jest) i jechać na zupełnym flaku, aby taki problem wystąpił. Trzeba przy tym przyznać, że faktycznie obecnie trzeba uważać, aby np. podczas zeskoku w terenie nie nadziać się tym zaworkiem na kamień. Ewentualnie jak ktoś planuje ostry offroad z kamieniami, wydrukować sobie zaślepkę wsuwaną w obudowę amortyzatora zamiast wkręcanej w gwint samego amortyzatora.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany kołem - jak radzi sobie w terenie, długich trasach, podczas wjazdu na górę w 30-stopniowym upale, jakie są plusy i minusy poszczególnych rozwiązań, to warto obejrzeć ostatnie filmiki Seby na FB "Na jednym kole" www.facebook.com/NaJednymKole/ który ostatnio zrobił na nim trasę 400km po Polsce. Zwłaszcza ten najświeższy, do którego link był w poprzednim akapicie jest takim podsumowaniem.

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7450km+) -> 03.2019 InMotion V10F (7050km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/08/11 12:39 2020/08/11 13:34 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 310
Więcej
V11 nowe kółko Inmotion do offroadu #10558
raczej chodziło mi o sytuację zjeżdżania z krawężnka pod dużym kątem, kiedy koło jest ustawione niemal równolegle do krawężnika. Opona jest juz na dole, a podnóżek jeszcze wisi nad krawężnikiem. Wtedy łatwo zahaczyć czymś co wystaje na dole pod pedałem.
Podobna sytuacja przy wjechaniu w koleinę albo przejechaniu blisko np. kamienia, krawężnika itp.


ciekawa relacja Seby o podjazdach, potwierdza to co pisal Marty o gwałtownym tiltbacku, który jest niebezpieczny dla użytkownika. Takie coś jednak idzie poprawić oprogramowaniem.
Gorzej brzmi opinia o słabej konstrukcji baterii i budżetowych ogniwach z których jest skonstruowana (cyt. "jedyną zaletą tych ogniw jest to że są tańsze"). Słyszałem podobne zdanie także od innych elektroników i nie dotyczy to tylko marki InMo. Tego, podobnie jak konstrukcji zawieszenia, żadna aktualizacja software nie naprawi.

Z drugiej strony - trudno spodziewać się cudów, im większe skomplikowanie konstrukcji tym więcej potencjalnych problemów. Klient żąda niskiej ceny no to producent musi na czymś zaoszczędzić.
Przez najbliższy rok wyjdzie zapewne jeszcze parę innych rzeczy do poprawki, w przyszłorocznej wersji 2 tego modelu zapewne zostaną one uwzględnione.
PODZIĘKOWANIE GexN

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.206 s.