Nie jesteś zalogowany.

inMotion V11

2020/04/09 07:14
IgorRz
Moderator
Moderator
Posty: 869
Oklaski: 1
Więcej
inMotion V11 #9596
Pojawiają się już filmy z jazdy na V11

Grupa na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA
www.facebook.com/groups/MonocykleElektrycznePOLSKA/
Telegram:
t.me/EUCPOLSKA
Czat na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA:
m.me/join/AbbBttt4pO_asGIt
Grupa na Fb Ninebota Z :
www.facebook.com/groups/ninebotzseries/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/04/09 10:09
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
inMotion V11 #9597
nawet jeśli będzie to model nie do końca udany, to i tak bardzo dobrze że się pojawia. Widać wyraźny postęp.
Z czasem na pewno ujawni się trochę niedociągnięć, potem je poprawią, czy to w ramach v11 czy w kolejnej jego odsłonie, i będzie git. Porównując dziś Msuper v1 (2015r.) i v5 (2020r.) - to poza ogólnym pomysłem na koło widać ogromny postęp na każdym polu, tak samo będzie z amortyzowanymi modelami za jakiś czas.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/04/10 11:48 2020/04/10 11:49 przez GexN.
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 513
Oklaski: 7
Więcej
inMotion V11 #9606
Takie przemyślenie - teoretycznie koła z zawieszeniem mogą być trochę bardziej wydajne energetycznie, niż ich odpowiedniki bez zawieszenia. Zwykłe koło podczas najazdu na małą górkę (np. korzeń, czy nierówny chodnik) zalicza ogromny skok mocy, gdyż musi podnieść całą masę koła i jadącego na to kilka centymetrów, często też wylatuje w powietrze na ułamek sekundy rozpędzając się dodatkowo. Na wyboistej drodze takich pików mocy jest cała masa.
W przypadku koła z amortyzacją silnik na nierównościach nie będzie musiał podnosić całej masy jadącego, gdyż część energii przejmie amortyzator, więc skok wymaganej dodatkowej mocy silnika będzie mniejszy, a i oderwanie koła od powierzchni (powodujące dodatkowe rozpędzanie) będzie rzadsze.

Dodatkowo amortyzacja, może dobrze wpłynąć na bezpieczeństwo - chyba każdemu zdarzyło się niemiłe zaskoczenie przez większą lub mniejszą nierówność na nieznanej drodze. Dodatkowo bezpieczniejsze może być będzie pokonywanie zakrętów, gdyż szanse na wybicie koła przez nierówność i utratę kontaktu z powierzchnią będą mniejsze (a nie muszę wspominać, że zwłaszcza na zakręcie może to się źle skończyć).

Z wad - podejrzewam, że sterowanie będzie mniej bezpośrednie. Różnica w stylu lepiej prowadzący się samochód z obniżonym i utwardzonym zawieszeniem, w którym po wjechaniu na doły traci się wszystkie plomby (tak to trochę teraz niestety na kołach obecnie wygląda), a przejazd przez próg spowalniający wymaga znacznego zwolnienia, kontra taki z normalnym, wygodnym zawieszeniem, którym możemy przejechać po mniej równej drodze, czy próg bez większego zwalniania, ale jednak mniej bezpośredni w zakrętach.

Ciekawe, czy za kilka lat koła z amortyzacją będą stanowić większość, a te bez będą raczej niszą. Patrząc na polskie drogi rowerowe i chodniki osobiście z chęcią przesiadłbym się na coś z amortyzacją ;)

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7500km+) -> 03.2019 InMotion V10F (7100km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/04/10 17:30 2020/04/10 18:02 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
inMotion V11 #9608

GexN napisał: Patrząc na polskie drogi rowerowe i chodniki osobiście z chęcią przesiadłbym się na coś z amortyzacją ;)

już obecnie możesz mieć coś podobnego, jak największe koło + niskie ciśnienie w grubej oponie :)

Dodatkowa amortyzacja, fajnie że w końcu się pojawia. Pozostaje pytanie jak efektywna będzie i czy aby sensownie działać nie będzie przypadkiem wymagać ciągłej konserwacji, smarowania i wymian uszczelek albo innych elementów. Na pewno dużo to da w przypadku największych przeszkód typu krawężnik, ale czy zdoła wyłapać też małe nierówności (których jest najwięcej) ? Amortyzator rowerowy nie wybiera wszystkiego, raczej te większe, wymaga też częstego serwisowania aby nie spadała jego czułość. Małe, gęsto ułożone nierówności to nadal praca dla opon.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/04/10 21:55
Kółkowiec
Ekspert
Ekspert
Posty: 318
Oklaski: 2
Więcej
inMotion V11 #9610
Moje kolana i kręgosłup dają o sobie znać po dłuższych przejażdżkach (tak powyżej 30 km). Do tego lubię komfort. Bardzo chcę mieć amortyzację i mam zamiar kupić V11, jeśli testy nie wykażą istotnych wad. KS-S18 odpada ze względu na mały akumulator. Ten w V11 jest trochę mniejszy niż w KS 18XL i MSX, ale nie można go nazwać małym. Jestem gotów poświęcić 10% zasięgu dla zdrowia moich kolan i komfortu. Sądzę, że resorowane koła to przyszłość EUC, podobnie jak amortyzacja w rowerach górskich, które są obecnie rowerowym standardem w mieście i poza nim.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/04/11 07:28
Buc
Senior forum
Senior forum
Posty: 191
Oklaski: 10
Więcej
inMotion V11 #9611
Nie zdziwiłbym się, gdyby zasięg w powyższych modelach był podobny.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/04/11 22:25
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 513
Oklaski: 7
Więcej
inMotion V11 #9619

tdm napisał: już obecnie możesz mieć coś podobnego, jak największe koło + niskie ciśnienie w grubej oponie :)

Zgadzam, się, że na niektóre nierówności większa opona pomoże, ale już np. przy zeskoku z krawężnika rozmiar nic nie zmienia - dalej występuje twarde "łup" o ziemię. Amortyzacja pozwoli wygładzić tego typu uderzenia i wstrząsy.
Dodatkowo, użytkując koło w warunkach miejskich i używając go do załatwiania spraw na mieście (zakupy, biuro itp.) nie chciałbym wielkiego 22-calowego Monstera, gdyż ze względu na rozmiar jest raczej mało poręczny i nie wiem czy np. w kolejce do lekarza, czy w banku pozwolili by go zabrać do środka ;) Zawieszenie pozwoli podnieść komfort i bezpieczeństwo bez zwiększania rozmiaru opony.

Też jestem ciekaw ile dodatkowej obsługi będzie wymagać amortyzacja, większość osób robi relatywnie niewielkie przebiegi na swoich kołach (1000-2000 km) zanim kupią kolejne, ale część użytkuje te sprzęty dłużej i pewnie Ci będą bardziej patrzeć na serwisowanie.

PS. Co do zwiększonej wydajności energetycznej - przemyślałem sprawę i raczej będzie tak samo jak w zwykłym kole. Na dołach pewnie trochę energii się oszczędzi, ale przecież amortyzacja waży dodatkowe kilka kilo (na razie nie wiadomo ile dokładnie) i ostatecznie pewnie "bilans energetyczny" wyjdzie na zero.

PS2. Ze względu na wcześniej wspomniane użycie kółka nie wiem, czy skuszę się na V11, czy S18. Podobnie jak MSX to już spore koła, ze znacznie odsłoniętą oponą, nie wiem czy komfort wygodniejszej podróży wynagrodzi dodatkowe kilogramy i mniejszą poręczność. Może więc poczekam na coś trochę mniejszego, bardziej zabudowanego. Oczywiście to takie personalne przemyślenia dotyczące mojego użytkowania koła ;)

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7500km+) -> 03.2019 InMotion V10F (7100km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/04/12 11:14 2020/04/12 11:15 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 840
Więcej
inMotion V11 #9620
no tak, na krawężnik sama opona to mało. Chociaż tak duże przeszkody i tak lepiej pokonywać powoli, czy to rowerem, motocyklem czy kołem.
Przy okazji - w modelu amortyzowanym amortyzację będzie mieć jedynie sam kierowca. Cała elektronika, felga i mechanika będzie jeszcze bardziej narażona na skutki wstrząsów (bo użytkownik mniej je odczuwając będzie obchodził się z kołem mniej delikatnie, co nawet sugerują filmy promocyjne ze zjeżdżaniem ze schodów czy skokami z murków).

Monster... wcale nie jest duży, Nikola czy ks18xl mają zbliżone obudowy a ks18vs nawet większą. Nowy v11 będzie podobnej wysokości co monster, może nawet wyższy.

nowy filmik z głównym bohaterem tematu:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/04/13 11:20 2020/04/13 11:29 przez Demon123. Powód: brak literki
Demon123
Senior forum
Senior forum
Posty: 136
Oklaski: 1
Więcej
inMotion V11 #9625
Zly kierunek obieraja te nowosci. Czekam na likwidacje sterowania smartfonem i jakies durne aplikacje.Przyciski naobudowie do wylaczania oswietlenia a najlepiej calkowity brak lamp i boczych diod.Pojazd z pancerna obudowa do jazdy w gorach.Cos czym z plecakiem 15kg w nocy wjade naTarnice i akumulator wytrzyma 30km zasiegu w nachyleniu 20 do 30% i sie to nie przegrzeje od ciaglej jazdy w gore po gorskim kamienistym szlaku.I koniecznie bez akumulatora w srodku tylko z wejsciem jak we wkretarkach by posty akumulator moc wyzucic.Akumulator w srodku to bezsens.Przyklej na stale akumulator do wkretarki i schodz z dachu,podpinaj do ladowania i czekaj godzine..Glupota bo wejscie jest wygodniejsze.Pusty wypinasz pelny podpinasz o dowolnej pojemnosci.Jak mam wywiercic 2 otwory to biore 1.3ah bo lekki a jak wiele to 5ah do wiertarki udarowej i jest ok. Chce jechacdo sklepu 2km to chce podpiav do kola lekki aku by z kolem chodzic po sklepie zaraczke a jak nawycieczke to ciezki duzy aku.Zmiencie to bo chce kupic jakis dobrze zaprojektowany monocykl a niezabawke by sobie swiatelka smartfonem ustawiac.
...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/04/13 15:46
lukaszwiecek
Senior forum
Senior forum
Posty: 160
Więcej
inMotion V11 #9628

Demon123 napisał: Zly kierunek obieraja te nowosci. Czekam na likwidacje sterowania smartfonem i jakies durne aplikacje.Przyciski naobudowie do wylaczania oswietlenia a najlepiej calkowity brak lamp i boczych diod.Pojazd z pancerna obudowa do jazdy w gorach.Cos czym z plecakiem 15kg w nocy wjade naTarnice i akumulator wytrzyma 30km zasiegu w nachyleniu 20 do 30% i sie to nie przegrzeje od ciaglej jazdy w gore po gorskim kamienistym szlaku.I koniecznie bez akumulatora w srodku tylko z wejsciem jak we wkretarkach by posty akumulator moc wyzucic.Akumulator w srodku to bezsens.Przyklej na stale akumulator do wkretarki i schodz z dachu,podpinaj do ladowania i czekaj godzine..Glupota bo wejscie jest wygodniejsze.Pusty wypinasz pelny podpinasz o dowolnej pojemnosci.Jak mam wywiercic 2 otwory to biore 1.3ah bo lekki a jak wiele to 5ah do wiertarki udarowej i jest ok. Chce jechacdo sklepu 2km to chce podpiav do kola lekki aku by z kolem chodzic po sklepie zaraczke a jak nawycieczke to ciezki duzy aku.Zmiencie to bo chce kupic jakis dobrze zaprojektowany monocykl a niezabawke by sobie swiatelka smartfonem ustawiac.
...

Dla jednych złe, dla innych dobre. Wszystkim nigdy nie dogodzisz. Akurat dla mnie zmiany na plus. I o ile dla Ciebie lampa jest zbędna, o tyle np. dla mnie ta mocna lampa w V11 była argumentem, który skłonił mnie do zakupu tego koła w przedsprzedaży.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.209 s.