Nie jesteś zalogowany.

InMotion V8F

2020/03/04 03:59
Buc
Senior forum
Senior forum
Posty: 189
Oklaski: 10
Więcej
InMotion V8F #9413
dodam jeszcze do statystyki 16" - Tesla 2 1480 Wh - 21,3 kg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/03/04 12:34 2020/03/04 12:42 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 674
Więcej
InMotion V8F #9414
Tesla2 z taką baterią? Nie ma jej jako oficjalnej wersji na stronie producenta: www.kebye.com/productinfo/371642.html , więc w zakresie baterii to chyba jakaś przeróbka sprzedawcy z aliexpress (?)

Mi się wydaje że w kategorii tańszych kół 16" bardzo dobre paramatry ma Rockwheel gt16, lekki, jeden z najtańszych a zarazem o największym zasięgu. Stosunek bateria/cena 2x lepszy niż v8f przy niemal identycznej cenie i zbliżonej wadze.
To koło jest nadal rozwijane, choć pod nową marką:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/03/04 15:04
Buc
Senior forum
Senior forum
Posty: 189
Oklaski: 10
Więcej
InMotion V8F #9416
Być może przeróbka ali

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/03/05 08:57
toms
Świeżak
Świeżak
Posty: 14
Więcej
InMotion V8F #9424
Zaletą V8F w stosunku do Rockwheela może być jeszcze fakt, że Inmotion jest węższy oraz jego obudowa dobrze zabezpiecza przed chlapaniem. Nie wiem czy w Rockwheelu są dodawane fabrycznie błotniki, ale w takiej konstrukcji jak widać na zdjeciach, to jazda w deszczu to będzie masakra.

Jak dla mnie, mimo mniejszej baterii, to nadal bardzo ciekawe i atrakcyjne koło. 2,5kg masy da się odczuć, a jeśli trzeba upchnąć koło między siedzenia w autobusie lub w jakąś ciasną przestrzeń, to wąski korpus też jest na plus. Gdyby tak trochę cenę obniżyli, to naprawdę byłby hit.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/03/05 16:48
Circumpendeo
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 56
Więcej
InMotion V8F #9426
Właśnie ogarnąłem, że te circa 500Wh w inmotion V8F to jest na ten moment konstrukcyjny max jeśli chodzi o pojemność baterii.
Dlaczego?
ano dlatego, ze bateria ta (przynajmniej wg danych z neta) składa się z 40 ogniw (w Inmotion V10F z 80)
i tak jak w Inmotion V8 zastosowali ogniwa które łącznie dają 480Wh, tak w V8F zastosowali LG MJ1 które na dzień dzisiejszy są jednymi z najpojemniejszych (3500mAh)
osiągając nieco ponad 500Wh na 40 ogniwach.

Wcześniej myślałem, że zmienię w nim właśnie ogniwa na pojemniejsze i zwiększę zasięg,a le z tego co widać to wykorzystano już najpojemniejsze ogniwa na rynku i aby cokolwiek zyskać musiałbym dodać po ogniwie co razem daje 60 ogniw w baterii a nie 40, a to już znacząco podniesie masę monocykla.

Na zagranicznych forach (szczególnie rosyjskich) widać jak ruscy tam przerabiają baterię V8 tak, ze dodają 20 ogniw, jeden gość musiał wyciąć wewnątrz część obudowy aby to się mieściło, no ale mu się udało, tylko to się zaczyna mijać z celem, bo jak będę chciał cięższe koło to wezmę V10, bo tam jest 80 ogniw i to głównie przez to ten monocykl jest taki ciężki.

W ogólle bateria w monocyklach to ciekawy temat, bo nie dość, że jest głównym elementem stanowiącym o masie monocykla to jeszcze jest też jednym z głównych elementów decydujących o cenie ( w sumie to najdroższa cześć z całego kółka - chociaż oczywiście gdybyście zaczęli od dystrybutora kupować każdą część osobno to za łączną sume kupilibyście pewnie dwa gotowe kółka ze sklepu :)

I tutaj niestety wychodzi na to, że przy monocyklach napędzanych ogniwami li-ion to te ~14,5 kg to jest minimum przy parametrach które reprezentuje Inmotion V8F,
musieliby w jakiś sposób zmniejszyć masę ogniw (raczej niewykonalne przy li-ion)
co ciekawe masę silnika już zmniejszyli, dlatego mimo szerszej niż w V8 opony, V8F podsiada podobną masę, silnik ma być lżejszy bo wykonany ze stopu magnezowego, przynajmniej niektóre jego elementy.

I jak się okazało, producent od którego Inmotion zamówił silniki z tego stopu nawalił i pierwsza partia z fabryki wyszła z silnikami konwencjonalnymi czyli około 1,5kg cięższymi i kupujący (widać po anglojęzycznych forach) dostali nawet maila od producenta/dostawcy, ze niestety kółko będzie ponad kilogram cięższe i czy się na to godzą, oczywiście większość osób brała, ale wychodzi na to, że Inmotion wszedł na jakąś minę z pewnym producentem przy czym z tego co wiem uparcie mają zamiar wypuścić w końcu te lżejsze silniki, więc V8F finalnie będzie mieć taką masę jak zakładana.

Ja się zgadzam z osobami które piszą, że w sumie każdy kg jest istotny - np u mnie nie ma windy w kamienicy i muszę wnosić kółko na 4 piętro, i czasem łącznie z zakupami i jeszcze jakaś paczką z poczty robi się niefajnie.

Tak jak piszecie, każdy ma inne preferencje, ale gdy piszecie, że jest tyle innych kółek do wyboru, że zaraz V8F kupującemu się znudzi i poszuka czegoś innego, nie do końca jestem przekonany.
Po pierwsze te zakładane 35km/h to jest dla mnie całkowicie wystarczająca prędkość maksymalna,
jeśli zasięg będzie jakieś 45km to będzie bardzo bardzo dobrze,
w moich założeniach kółko nie ma służyć do jazdy przez całą Polskę ale np na cały dzień przez miasto i np. do podmiejskich rejonów,

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/03/05 22:19
Kółkowiec
Ekspert
Ekspert
Posty: 289
Oklaski: 2
Więcej
InMotion V8F #9428

Circumpendeo napisał: Ja się zgadzam z osobami które piszą, że w sumie każdy kg jest istotny - np u mnie nie ma windy w kamienicy i muszę wnosić kółko na 4 piętro, i czasem łącznie z zakupami i jeszcze jakaś paczką z poczty robi się niefajnie.

Tak jak piszecie, każdy ma inne preferencje, ale gdy piszecie, że jest tyle innych kółek do wyboru, że zaraz V8F kupującemu się znudzi i poszuka czegoś innego, nie do końca jestem przekonany.
Po pierwsze te zakładane 35km/h to jest dla mnie całkowicie wystarczająca prędkość maksymalna,
jeśli zasięg będzie jakieś 45km to będzie bardzo bardzo dobrze,
w moich założeniach kółko nie ma służyć do jazdy przez całą Polskę ale np na cały dzień przez miasto i np. do podmiejskich rejonów,



Jeśli masz piwnicę z doprowadzonym prądem, to mógłbyś przechowywać i ładować koło w piwnicy, zamiast tachać je 4 piętra.
V8F raczej nie przejedzie 45 km na jednym ładowaniu. Bardziej realne jest 35 km.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/03/06 10:05
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 674
Więcej
InMotion V8F #9431
pamiętać warto że zasięg maksymalny często jest podawany dla idealnych warunków, ultralekkiego kierowcy, po płaskim i przy maksymalnym rozładowaniu baterii. W realu takie idealne warunki prawie nigdy nie występują. Jak np. wieje, jest zimno, występują jakieś podjazdy albo dużo przyspieszania/hamowania (miasto) albo po prostu nie chcemy ładować/rozładowywać do oporu żeby jak najdłużej zachować parametry akumulatora - to ten teoretyczny zasięg jeszcze spadnie. Jeśli z tych 35km odjąć by np. 40% to czy to co zostanie wystarczy?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/03/06 10:33
GexN
Ekspert
Ekspert
Posty: 513
Oklaski: 7
Więcej
Autor
InMotion V8F #9432
@tdm To 35km jest już po pomniejszeniu. Próbujesz dwukrotnie przemnożyć zasięg przez współczynnik rzeczywistego zużycia prądu.

04-07.2016 Airwheel X3 -> 07.2016-03.2019 InMotion V5F+ (7500km+) -> 03.2019 InMotion V10F (7100km+)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/03/06 16:31 2020/03/06 16:54 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 674
Więcej
InMotion V8F #9437
na YT jest parę testów zasięgu v8:
- "V8 Range Test" , właściciel od 100% do 0% zrobił 18 mil tj. 28,8km - warunki idealne, płaski asfalt, słaby wiatr, lato.
- "InMotion V8 480wh Review Speedy Feet" - wynik: 14 mil, tj 22,4km. - bardziej zróżnicowany teren, temp. 18C. Do domu tester wracał pieszo bo koło nie dało rady dalej jechać....

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/03/06 18:38
johnyz89
Świeżak
Świeżak
Posty: 19
Więcej
InMotion V8F #9438
No niestety, realnie trzeba liczyć maksimum 30km. Dla bezpieczeństwa 12-14km dojazd do pracy (gdyby ładować się nie dało) w dwie strony co da około 28-29km. Zapomnij też o zasuwaniu 35km/h całą drogę. Lepiej zainteresować się czymś minimum 850Wh (np KS 16S). 17kg to jeszcze znośne, ale ja i tak bym radził V10F albo coś innego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.181 s.