Nie jesteś zalogowany.

InMotion SCV V3 - zabezpieczenie przed nadmierną prędkością wadliwe?

2019/04/29 10:24
Pold
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Więcej
Autor
InMotion SCV V3 - zabezpieczenie przed nadmierną prędkością wadliwe? #5931
Witajcie,
czy ktoś z forumowiczów spotkał się może z wadliwym działaniem zabezpieczenia przed nadmierną prędkością w tym modelu?
Jadąc ostatnio po gładkim asfalcie lekko z góry monocykl wychylił pedały w dół, jednak zamiast przynajmniej dalej nie zwiększać prędkością nadal ją zwiększał i kolejny raz wychylił pedały w dół, miałem wrażenie że zamiast hamować zaczął przyśpieszać, kolejne wychylenie pedałów w dół zrzuciło mnie z monocykla. Monocykl poleciał do przodu jak piłka. Podjąłem jeszcze jedną próbę, jednak efekt był taki sam.
Szukałem w internecie, czy kogoś nie spotkał podobny przypadek i znalazłem opis dokładnie identycznej sytuacji:
forum.electricunicycle.org/topic/9666-is...ith-inmotion-v3-pro/

Ten użytkownik trzymał telefon w dłoni i zdążył wyłączyć monocykl widząc co się dzieje.

Monocykl będę zawoził do serwisu celem diagnozy, w wyżej wymienionym wątku zakończyło się wymianą silnika.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/29 13:28
Seba
Senior forum
Senior forum
Posty: 94
Oklaski: 13
Więcej
InMotion SCV V3 - zabezpieczenie przed nadmierną prędkością wadliwe? #5939
Kółko działa tak, że najpierw robi Ci "tiltbacka", a jeśli mimo to nadal przyspieszasz, zwyczajnie się wyłącza. Tiltback nie jest gwarancją zwolnienia, nie każde kółko ma 4 kW i staje dęba jak np. KS-18L. V3 to słabe kółko o relatywnie małej prędkości maksymalnej, więc na zjeździe z górki łatwo je rozpędzić. Szczególnie, jeśli nie waży się 50 kg. Z opisu na forum który zalinkowałeś wynika, że kółko tamtego gościa po prostu wyłączyło się po przekroczeniu maksymalnej prędkości. U Ciebie mogło być podobnie. Ze słabymi kółkami trzeba się obchodzić delikatnie i nie wolno zapominać, że maksymalny moment hamujący jest mniejszy niż napędzający. Nie szukałbym problemów w kółku, lecz w technice jazdy lub braku znajomości specyfiki własnego koła.

Miłego dnia!
Sebastian

Wszystko o elektrycznych monocyklach - najednymkole.pl - www.facebook.com/NaJednymKole

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/29 14:47
Pold
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Więcej
Autor
InMotion SCV V3 - zabezpieczenie przed nadmierną prędkością wadliwe? #5943
Z linku wynika, że gość musiał wyłączyć je sam (choć nie wiem jak to zrobił jadąc, chyba że trzymał telefon w dłoni), u mnie się też nie wyłączyło samo i też nie było komunikatu głosowego "slow down", choć powinien być. Wg instrukcji jeżeli po pierwszym tiltbacku koło nadal przyśpiesza, to następuje dalsze wychylenie pedałów w tył, a nie wyłączenie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/29 15:04
Seba
Senior forum
Senior forum
Posty: 94
Oklaski: 13
Więcej
InMotion SCV V3 - zabezpieczenie przed nadmierną prędkością wadliwe? #5946
Overlean - tak to się nazywa po angielsku i napisano o tym całe epopeje :) W skrócie - to co opisano w instrukcji to teoria, która ma zastosowanie wyłącznie o ile nie przeciążysz kółka. Sam osobiście na początku swojej kariery przeciążyłem mocniejsze od Twojego kółko (KS-16) i nawet nie było ani tiltbacka, ani żadnego ostrzeżenia dźwiękowego. Po prostu brak doświadczenia i gleba, tak konieczna aby nabrać chęci do nabrania pokory i lepszego poznania ograniczeń elektrycznego monocykla :P

Monocykl nie ma hamulca mechanicznego, tylko elektrodynamiczny rekuperacyjny. Działanie takiego jest ograniczone a) stopniem naładowania akumulatora, b) maksymalnym momentem hamującym, c) prędkością obrotową. Im wyższa c) tym mniejszy b). Im wyższy a) tym mniejszy b). Generalnie z każdym kółkiem trzeba uważać jadąc z górki, a ze słabym w szczególności. Im szybciej jedziesz, tym moment obrotowy silnika mniejszy. Jadąc pod górkę objawia się to tym, że im bardziej stroma górka, tym mniejszą prędkość możesz uzyskać bez przeciążenia kółka. Natomiast z górki jest odwrotnie - im szybciej jedziesz, tym mniej skuteczne jest hamowanie. No i łatwo osiągnąć tę magiczną granicę, za którą grawitacja staje się silniejsza niż kółko...

Miłego dnia!
Sebastian

Wszystko o elektrycznych monocyklach - najednymkole.pl - www.facebook.com/NaJednymKole
PODZIĘKOWANIE ml

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/29 15:21
Pold
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Więcej
Autor
InMotion SCV V3 - zabezpieczenie przed nadmierną prędkością wadliwe? #5949
Co radzisz robić w takiej sytuacji, jak już kółko przyśpiesza mimo prób wyhamowania go ale braku reakcji? pozostaje tylko zeskok? :-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/29 15:30
Szymek
Senior forum
Senior forum
Posty: 124
Oklaski: 3
Więcej
InMotion SCV V3 - zabezpieczenie przed nadmierną prędkością wadliwe? #5951
Kolko do wymiany, hamujesz, a ono przyspiesza?, to zobacz odwrotnie jak bedziesz przyspieszal czy bedzie....:))))

Tak serio, tam jest chyba z 550W na silniku, wiec, zaleznie od masy, to z tym kolkiem na prawde musisz sie delikatnie obchodzic szczegolnie pod gorke i z gorki, jak chrupnie, to z reguly nie bedziesz przygotowany na zbiegniecie...

Generalnie pomagaja treningi Judo:) duzo sztuki upadania, ja tam osobiscie przed jazda troche kosci rozciagam choc biegac nie zamierzam, raczej bez telemarka tfu tfu pierdykne:)

Godspeed

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/29 16:04
Maly1927
Senior forum
Senior forum
Posty: 162
Oklaski: 2
Więcej
InMotion SCV V3 - zabezpieczenie przed nadmierną prędkością wadliwe? #5952

Pold napisał: miałem wrażenie że zamiast hamować zaczął przyśpieszać


Miałem kiedyś coś podobnego w bwheelu, okazało się, że to koło nie rozróżniało kierunku jazdy a jedynie, że przekraczam prędkość i ja jechałem nim "tyłem do przodu" i w momencie kiedy jechałem za szybko "na wstecznym" to ono robiło tilt-back w drugą stronę czyli przyspieszało. Odwrócenie kółka rozwiązało problem ale wątpię aby jakieś inne kółko miało podobne rozwiązanie więc twój problem pewnie polega na czymś innym (mimo wszystko warto sprawdzić) :)

Pozdrawiam
Marcin

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/29 16:30
Seba
Senior forum
Senior forum
Posty: 94
Oklaski: 13
Więcej
InMotion SCV V3 - zabezpieczenie przed nadmierną prędkością wadliwe? #5953

Pold napisał: Co radzisz robić w takiej sytuacji, jak już kółko przyśpiesza mimo prób wyhamowania go ale braku reakcji? pozostaje tylko zeskok? :-)


Po prostu jechać wolniej albo zmienić kółko na szybsze i mocniejsze. Przepraszam za brutalność, ale nic innego nie da się wymyślić. Tak to niestety bywa - ja po miesiącu jazdy na KS-16C żałowałem, że nie wybrałem jednak KS-16S, no a przecież KS-16C to już całkiem mocne kółko.

Możesz też nauczyć się manewru hamowania połączonego ze skrętem. V3 jest zwinne, więc o ile nie będziesz haczył pedałami, to taki manewr może pomóc. Mimo wszystko najlepiej jest nabrać doświadczenia i wyczucia aby wiedzieć, jak przełożyć stromość zbocza na maksymalną prędkość która daje rezerwę na hamowanie.

Miłego dnia!
Sebastian

Wszystko o elektrycznych monocyklach - najednymkole.pl - www.facebook.com/NaJednymKole

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/29 18:14
Szymek
Senior forum
Senior forum
Posty: 124
Oklaski: 3
Więcej
InMotion SCV V3 - zabezpieczenie przed nadmierną prędkością wadliwe? #5954
Seba dobrze mowi,
Nie ma co oszczedzac, tylko kredyt brac, nerke sprzedac i kupic porzadne kolo.
Zaleznie od wagi doroslego na moje min taki KS16S, tylko, ze one pierunsko drogie, wiec moze od razu jakis konkret 18cali, zakup na lata przy rozsadnym uzywaniu.

Godspeed

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/29 19:22
wodzuu
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 31
Więcej
InMotion SCV V3 - zabezpieczenie przed nadmierną prędkością wadliwe? #5955
No nie wiem, no nie wiem :> Ja mam chyba 550W w V5F i jeszcze nie miałem takich problemów pod górkę czy z górki, a nie jeżdżę jak przysłowiowy emeryt, a na granicy możliwości kółka ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.204 s.