Nie jesteś zalogowany.

V10F - zablokowany limit maksymalnej prędkości do 34 km/h

2019/04/18 21:50 2019/04/18 21:58 przez freerider.
freerider
Senior forum
Senior forum
Posty: 83
Oklaski: 3
Więcej
Autor
V10F - zablokowany limit maksymalnej prędkości do 34 km/h #5641
Dzień dobry wszystkim. B) Drodzy przyjaciele, ostatnio nabyłem na allegro (zakup z paragonem) V10F z drugiej ręki w bardzo dobrym stanie; miał jedynie połamany pedał, który już jest wymieniony i nieznaczne wygięcia na feldze, nie rzutujące na jazdę. Koło jeździ świetnie i zasadniczo nie mam z nim problemów poza jednym, za to bardzo uciążliwym i stresującym: oto nie można go w żaden sposób nakłonić do osiągnięcia maksymalnej, fabrycznie przewidzianej prędkości 40 km/h; koło zawsze robi tilt-back przy 34 km/h. W aplikacji Inmotion ustawiłem oczywiście 40 km/h, koło było podniesione, a tym samym silnik wyłączony, celem aktywacji nastawu, ale to nic nie pomaga - pomimo, że maksymalna prędkość w aplikacji Inmotion widnieje 40 km/h, zawsze, bez wyjątku włącza się til-back przy 34 km/h. A osobnego nastawu dla tilt-back'a w tej aplikacji, o ile mi wiadomo, nie ma - przynajmniej ja jej nie znalazłe - gdzie w Gotway'u na przykład jest osobny nastaw dla tilt-back'u.

W tej sprawie pytałem na forum "electricunicycyl.org", skąd dostałem kilka różnych sugestii, ale żadna jak na razie nie pomogła w rozwiązaniu problemu: sugerowano na przykład update software'u, ale okazało się, że zainstalowany jest najnowszy: "Version:2.2.8", sugerowano także, że przyczyną jest chwilowe przeciążenie koła, na przykład zbyt gwałtownym przyśpieszaniem, lub jazdą pod górkę, lub pod wiatr, lub z niepełną baterią - te tropy jednak również okazały się błędne, bo blokada tilt-back włącza się ZAWSZE, niezależnie od intensywności przyśpieszania, tego, czy jadę z górki, czy pod górkę, z wiatrem, czy pod wiatr, z pełną, czy wyczerpaną baterią, z plecakiem, czy bez - zawsze i niezawodnie, w każdych warunkach i okolicznościach dostaję ten uparty tilt-back przy 34 km/h. Próbowałem także użyć innej aplikacji, Wheel-Log'a, ale ona również nie dała rady. Jednak zarówno aplikacja Inmotion, jak i Wheel-Log łączą się z kołem prawidłowo, pokazują prędkość jazdy i inne parametry pracy koła, oraz pozwalają na efektywne ustawianie innych parametrów koła, jak włączanie oświetlenia drogowego, modyfikację kolorowego oświetlenia bocznego, włączanie sygnału dźwiękowego, ustawianie głośności ostrzeżeń dźwiękowych, itp.

Czy ktoś ma pomysł, o co tu chodzi, dlaczego koło nie respektuje ustawionej w aplikacji Inmotion maksymalnej prędkości 40 km/h, i jak to ewentualnie pokonać? Czy ktoś miał już może wcześniej podobny problem z niemożnością uzyskania maksymalnej możliwej dla tego koła fabrycznej prędkości 40 km/h?

Z góry dziękuję za wszelkie w tej sprawie sugestie i pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/18 21:58
Arek12127
Świeżak
Świeżak
Posty: 11
Oklaski: 1
Więcej
V10F - zablokowany limit maksymalnej prędkości do 34 km/h #5643
Dobry wieczór,

Nie mam tego koła, ale skoro jest z drugiej ręki, to może poprzedni właściciel musi usunąć koło ze swojego konta Inmotion jak dla V8-mki?

pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/18 22:34
Kółkowiec
Senior forum
Senior forum
Posty: 109
Oklaski: 2
Więcej
V10F - zablokowany limit maksymalnej prędkości do 34 km/h #5647
To już wiem, kto wygrał aukcję na Allegro :) Też zalicytowałem.
Jeździsz w trybie comfort, czy classic? Jeśli classic, to czytałem, że prędkość maksymalna jest niższa niż w trybie comfort. Ja jeżdżę w trybie comfort na V10 i ostrzeżenia zdarzają się już przy prędkości 32 km/h. Jeśli rozpędzam się powoli i bez wiatru, to jestem w stanie pojechać 38-40 km/h przy naładowanym akumulatorze, dopóki tilt-back mnie nie zwolni. Zanim tilt-back zadziała, to trochę przekroczysz prędkość 34 km/h. To koło po prostu tak ma, że rzadko można uzyskać deklarowaną przez producenta prędkość. Kuba Klawiter w swojej recenzji na YT poinformował, że nie udało mu się przekroczyć 38 km/h na V10F. Przyjmij po prostu, że maksymalna prędkość wynosi ok. 37 km/h i pogódź się z tym.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/18 23:07
plewan
Ekspert
Ekspert
Posty: 301
Oklaski: 10
Więcej
V10F - zablokowany limit maksymalnej prędkości do 34 km/h #5651
Predkość realna to 37/38 km/h. Musisz jechać na lekkim tiltbacku ( na granicy). Możesz więcej najwyżej podniesie Ci pedały. Musisz wyczuć ten moment. Ja śmigam cały czas na pikaniu ktore robi mi za dzwonek :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/18 23:25
Kółkowiec
Senior forum
Senior forum
Posty: 109
Oklaski: 2
Więcej
V10F - zablokowany limit maksymalnej prędkości do 34 km/h #5652

plewan napisał: Ja śmigam cały czas na pikaniu ktore robi mi za dzwonek :)


Jeśli tak, to koło nie jest tak niebezpieczne, jak to kotu przedstawia. Też zdarzyło mi się raz przyspieszyć doganiając rowerzystów, aby sygnałem ostrzeżenia dać im znać, żeby zjechali mi z drogi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/18 23:42 2019/07/20 18:21 przez Skyfia. Powód: (Demoderacja moderacji) Moderacja wiadomości - usunięcie już nieistniejącej treści.
freerider
Senior forum
Senior forum
Posty: 83
Oklaski: 3
Więcej
Autor
V10F - zablokowany limit maksymalnej prędkości do 34 km/h #5653
A tak poza tym, to nie ukrywam, że jestem trochę w szoku, bo dowiaduję się tu nagle, że nie mogę spodziewać się na tym kole więcej, niż 37-38 km/h, a ludziska na forum "electriunicycle.org" opisują, że w praktyce można to koło wyśrubować nawet do 45 km/h używając iOS'owej aplikacji "Darknessbot"...! :huh:

Poza tym znam człowieka, który ma V10F i realnie rozpędza się bez problemów do 40 km/h, a jest sporo cięższy ode mnie - ja ważę 87 kg. Sam na tym jego kole miałem okazję się przejechać i 40 km/h osiągałem bez problemu w mgnieniu oka! Te fakty w połączeniu do zaprezentowanych tutaj przez Was sugestii są dla mnie dość trudne to wytłumaczenia. Czy czasem nie jest może zatem tak, że niektóre koła V10F mają założoną jakąś dodatkową blokadę na prędkość maksymalną, której inne egzemplarze V10F nie mają...?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/18 23:52
Maly1927
Senior forum
Senior forum
Posty: 206
Oklaski: 3
Więcej
V10F - zablokowany limit maksymalnej prędkości do 34 km/h #5654

Kółkowiec napisał:

plewan napisał: Ja śmigam cały czas na pikaniu ktore robi mi za dzwonek :)


Jeśli tak, to koło nie jest tak niebezpieczne, jak to kotu przedstawia. Też zdarzyło mi się raz przyspieszyć doganiając rowerzystów, aby sygnałem ostrzeżenia dać im znać, żeby zjechali mi z drogi.


Hehe, faktycznie można znaleźć praktyczne zastosowanie dla V10/V10F - dzwonek. Choć z drugiej strony może łatwiej ustawić alarm na niższą prędkość w jakimś bezpieczniejszym sprzęcie i nie bać się o własne życie :P
Swoją drogą ciekawe dlaczego na płycie od V10F jest oznaczenie modelu V8? Czyżby dlatego, że to ta sama płyta? Czyżby inmotion oszczędzał na tyle aby nie zmienić płyty do mocniejszego koła?
Dolutowali na tą samą płytę kilka dodatkowych elementów i tyle zmian. Podane 40 km/h ciężko osiągalne, odporności na wilgoć to koło nie widziało i nawet serie po "uszczelnieniu" są bardzo słabo zabezpieczone (Ryszard z tego co się orientuję uszczelnia po swojemu co daje o wiele lepszy efekt od fabrycznego zabezpieczenia) poza tym elektronika, która się znajduje w środku to jakiś żart.
Inmotion jest chyba jedynym z czwórki bardziej znanych producentów, którego sprzęt jest równie niebezpieczny jak Chiński "no-name" kupiony na Aliexpress za $100, ma jedynie dużo lepsze parametry ale kwestie bezpieczeństwa są na podobnym poziomie (choć elektronika w inmotion jest dość skomplikowana to w tym przypadku działa to na jej niekorzyść).
Takie jest moje zdanie, nie pisałem tego nikomu na złość, nikogo też nie chciałem urazić. Chodzi o to, że nie każdy zdaje sobie sprawę jak to wygląda od strony technicznej i to, że koło "ładnie świeci" (kwestia gustu) nie znaczy, że jest dobrze wykonane, inmotion ładnie się wybiło i ma wyrobioną markę ale niestety nie dbają o bezpieczeństwo użytkownika a to powinno być najważniejsze.

Pozdrawiam
Marcin

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/18 23:55
Kółkowiec
Senior forum
Senior forum
Posty: 109
Oklaski: 2
Więcej
V10F - zablokowany limit maksymalnej prędkości do 34 km/h #5655

freerider napisał: A tak poza tym, to nie ukrywam, że jestem trochę w szoku, bo dowiaduję się tu nagle, że nie mogę spodziewać się na tym kole więcej, niż 37-38 km/h, a ludziska na forum "electriunicycle.org" opisują, że w praktyce można to koło wyśrubować nawet do 45 km/h używając iOS'owej aplikacji "Darknessbot"...! :huh:

Poza tym znam człowieka, który ma V10F i realnie rozpędza się bez problemów do 40 km/h, a jest sporo cięższy ode mnie - ja ważę 87 kg. Sam na tym jego kole miałem okazję się przejechać i 40 km/h osiągałem bez problemu w mgnieniu oka! Te fakty w połączeniu do zaprezentowanych tutaj przez Was sugestii są dla mnie dość trudne to wytłumaczenia. Czy czasem nie jest może zatem tak, że niektóre koła V10F mają założoną jakąś dodatkową blokadę na prędkość maksymalną, której inne egzemplarze V10F nie mają...?



Nie odpowiedziałeś na pytanie, czy jeździsz w trybie comfort czy classic, a to może mieć znaczenie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/19 02:03
Kółkowiec
Senior forum
Senior forum
Posty: 109
Oklaski: 2
Więcej
V10F - zablokowany limit maksymalnej prędkości do 34 km/h #5657

Maly1927 napisał: Chodzi o to, że nie każdy zdaje sobie sprawę jak to wygląda od strony technicznej i to, że koło "ładnie świeci" (kwestia gustu) nie znaczy, że jest dobrze wykonane, inmotion ładnie się wybiło i ma wyrobioną markę ale niestety nie dbają o bezpieczeństwo użytkownika a to powinno być najważniejsze.


Akurat Inmotion wśród innych marek ma opinię firmy zachowawczej i dbającej o bezpieczeństwo użytkownika. Odcięcie zasilania z powodu przeciążenia nie zdarza się częściej niż w kołach innych marek. To, że kiedyś jakieś koło się zapaliło nic nie znaczy, bo zdarza się to różnym pojazdom elektrycznym, które mają akumulator Li-Io, a także tabletom i smartfonom najlepszych marek. Taki "urok" akumulatorów litowych, że jest ryzyko. Wystarczy wada jednego ogniwa z kilkudziesięciu i może zapalić się cały akumulator. Problemy z izolacją od wody występowały, ale wada została poprawiona. Czytam zagraniczne forum o monocyklach i jakoś brak informacji o notorycznie palących się albo zalanych kołach Inmotion.
O ile dobrze pamiętam, to Plewan sprawdził bezpiecznik w Inmotion V10F i ma on 40 A, a nie 30 A, jak wynikałoby z fotografii płyt do V10/V10F. Nie rozumiem za bardzo tego hejtu na Inmotion, bo użytkownicy ich kół są raczej zadowoleni. Moje V10 pod względem elektrycznym i komfortu jazdy sprawuje się dobrze, a przejechałem już trochę, bo 800 km.
PODZIĘKOWANIE Skyfia

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/04/19 07:18
Don Vito
Senior forum
Senior forum
Posty: 111
Więcej
V10F - zablokowany limit maksymalnej prędkości do 34 km/h #5658

Kółkowiec napisał:

Maly1927 napisał: Chodzi o to, że nie każdy zdaje sobie sprawę jak to wygląda od strony technicznej i to, że koło "ładnie świeci" (kwestia gustu) nie znaczy, że jest dobrze wykonane, inmotion ładnie się wybiło i ma wyrobioną markę ale niestety nie dbają o bezpieczeństwo użytkownika a to powinno być najważniejsze.


Akurat Inmotion wśród innych marek ma opinię firmy zachowawczej i dbającej o bezpieczeństwo użytkownika. Odcięcie zasilania z powodu przeciążenia nie zdarza się częściej niż w kołach innych marek. To, że kiedyś jakieś koło się zapaliło nic nie znaczy, bo zdarza się to różnym pojazdom elektrycznym, które mają akumulator Li-Io, a także tabletom i smartfonom najlepszych marek. Taki "urok" akumulatorów litowych, że jest ryzyko. Wystarczy wada jednego ogniwa z kilkudziesięciu i może zapalić się cały akumulator. Problemy z izolacją od wody występowały, ale wada została poprawiona. Czytam zagraniczne forum o monocyklach i jakoś brak informacji o notorycznie palących się albo zalanych kołach Inmotion.
O ile dobrze pamiętam, to Plewan sprawdził bezpiecznik w Inmotion V10F i ma on 40 A, a nie 30 A, jak wynikałoby z fotografii płyt do V10/V10F. Nie rozumiem za bardzo tego hejtu na Inmotion, bo użytkownicy ich kół są raczej zadowoleni. Moje V10 pod względem elektrycznym i komfortu jazdy sprawuje się dobrze, a przejechałem już trochę, bo 800 km.


Musisz się przyzwyczaić że Kotu kocha markę Gotway i tylko ja szanuje i poleca, niestety ale ma taki typ charakteru że nie napiszę że to koło jest spoko tylko ma/miało kilka problemów, tylko piszę wprost że to tania chińszczyzna która nie jest warta swojej ceny. Większość się chyba przyzwyczaiła do tych wypowiedzi i przymyka na to oko, przynajmniej ja tak mam :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.252 s.