Nie jesteś zalogowany.

Dodatkowa bateria

2022/04/18 22:34
Xilebo
Świeżak
Świeżak
Posty: 14
Więcej
Dodatkowa bateria #12093
Tak mogłem z tego sklecić ogniwo o z grubsza podobnych parametrach co bateria inmotion. Ale pierwotnie moja bateria była super bankiem energii do laptopa. :) Dlatego miała takie napięcie. Po jakimś czasie gdy kupiłem inmotion a zakończyły się zaniki prądu postanowiłem ją wykorzystać do budowy mojej mobilnej ładowarki z bankiem energii. Od pewnego czasu zapoznaje się z baterią kółka. Planowałem wykorzystać baterie z mojego starego inmotion v5F by na jego BMS zbudować super baterie dla inmotion V8. Ale ktoś go kupił zanim ta myśl dobrze się ugruntowała. :) Łączenie baterii wewnętrznej z zewnętrzną odrzuciłem z definicji. Uznałem, że ciągnięcie kabli wysoko prądowych jest proszeniem się o katastrofę. Mogło by działać ale jedna wywrotka nieszczęśliwe przetarcie kabla i w najlepszym przypadku lecę twarzą w chodnik.. Najgorszym mam pożar po zwarciach. Dlatego pomyślałem o rozwiązaniach alternatywnych i ciągnięcie kabli z niskim prądem zabezpieczonych niskim bezpiecznikiem zaraz przy baterii inmotion. Tam zwarcie kabli wywali bezpiecznik nie robiąc wrażenia na inmotion. Ani nie robiąc szkody mojemu układowi jaki ma zabezpieczenie przeciw zwarciowe. Wymyśliłem jeszcze szybkozłączkę wypinającą się gdy nastąpi szarpnięcie i układ wydał się bezpieczny. Jak do tej pory taki jest. Choć zmieniłem właśnie główne ogniwo na dużo potężniejsze. Teraz mam praktycznie podwojone zasilanie inmotion. Zrobiłem baterie z 39szt ogniw 3200mAh zgrzanych w 13 cel po 3 ogniwa daje to około 48V 9,6Ah czyli około 460Wh i pracuje bardzo ładnie. Według moich wyliczeń powinno starczyć na doładowanie około 2h jazdy. Nie testowałem jeszcze tak długo. Bo wszystko jest bardzo świeże.

In V5F -> V8 -> V10F -> KS 18L + SOLO GO + V5F
Marcin.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/04/19 09:57 2022/04/19 18:00 przez tdm.
tdm
Złoty forowicz
Złoty forowicz
Posty: 1077
Więcej
Dodatkowa bateria #12094

Xilebo napisał: Dysponuje inmotion V8. wielokrotnie martwił mnie brak energii. Zasięg przy silnym wietrze potrafi się drastycznie zmniejszyć. Zbyt agresywna jazda nie pomaga.

a może zamiast kombinacji z dodatkową baterią po prostu rozważyć zmianę koła na inny model, który już fabrycznie ma to czego potrzebujesz ?
Bateria w plecaku jest niewygodna, jak już pisano - nie jest to bezpieczne rozwiązanie. Ryzyko pożaru, odcięcia, uszkodzenia elektroniki itp. Jak się śledzi relacje z pożarów monocykli to wiele z nich miało właśnie nieoryginalne baterie samoróbki albo jakieś ich modyfikacje. Łączenie ogniw różnych producentów i modeli, o różnych parametrach pracy, nowych z używanymi też nie jest zalecane, ogniwa tworzące baterię powinny mieć identyczną specyfikację i starzeć się równomiernie.

Nie dziwię się że bateria 480wh z v8 komuś nie wystarcza, toż to pojemność sprzętów sprzed 6-7 lat kiedy branża monocyklowa dopiero raczkowała. Aktualnie standardem jest 1800wh, dostępnych jest sporo nowych czy nawet używanych modeli z taką pojemnością i spokojnie znajdziesz coś ciekawego. Inną zaletą modeli z wiekszą baterią będzie możliwość szybszego podładowania - zamiast męczyć się w trasie z fabryczną 1,5A można użyć szybkiej 6-9A.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/04/20 00:51
Xilebo
Świeżak
Świeżak
Posty: 14
Więcej
Dodatkowa bateria #12096
Tak. Zgadzam się z tobą zmiana koła jest dobrym pomysłem. Zwłaszcza gdy ktoś bez odpowiedniej wiedzy robi przeróbki w baterii inmotion.
Nowe koła z potężnymi akumulatorami mają jednak kilka wad.
1. są piekielnie drogie.
2. ich waga bardzo utrudnia wygodne noszenie.
3. Nie zapewniają elastyczności. (mogę zabrać 3-5 pełnych akumulatorów do plecaka i przejechać 200km lub wyjechać bez doładowania i przejechać 25km ale bez obciążenia nosząc koło po schodach, wertepach, krawężnikach, itd. ).
Jak dla mnie wożenie niecałych 3kg nie jest wielkim problemem :) Poza tym mam duszę odkrywcy. Gdy wymyśliłem idee musiałem ją sprawdzić. A że spisuje się zaskakująco dobrze i kosztuje kilkaset złotych. Postanowiłem podzielić się tym z innymi. Ale oczywiście nie zmuszam nikogo do zainteresowania takim tematem. Zawsze można kupić Inmotion v12 za jakieś 12tys. zł ważącego około 30kg. Ja jednak wybrałem Inmotion V8 za 3000zł i mojego pomysłu układ za powiedzmy 1000zł dający mi podobne osiągi w zakresie zasięgu co najnowszy V12. Co więcej gdy zechce mogę go przebić zasięgiem mieszcząc się w jego wadze lub mieć mały zasięg do jazdy na lody koło domu bez dodatkowego obciążenia. Wiem kombinuje ale wydało mi się to warte tych kombinacji :)

Według mojej wiedzy ogniwa mojej baterii w V8 składają się z 20 cel po 2 ogniwa 3200mAh firmy LG MH1 o zalecanym prądzie ładowania 1,5A każde ogniwo. Więc mogę bezpiecznie ładować 3A. Nawet zrobiłem sobie taką ładowarkę. Ale zostałem przy standardowej, bo nie czuje takiej potrzeby. Gdy jadę z moim doładowaniem bateria w 90% przypadków na miejscu ma poziom 80-90% naładowania. Więc 15-20 min ładowania uzupełnia ten stan do 100%. Choć wole tego nie robić by nie męczyć baterii. Ale zawsze mogę. Dla zewnętrznej baterii w moim doładowaniu inmotion zrobiłem osobną ładowarkę. Jak do tej pory zawsze sobie radził z ładowaniem do pełna w około 2h. Uznaje to za dopuszczalny czas. Zwłaszcza, że nie blokuje mi samego kółka.
Swoją drogą podają czas ładowania inmotion V12 z 1800Wh do 9h.. Wielkie baterie mają swoje wady ale i zalety. Nie powiem kiedyś może kupie sobie takie cacko na dalekie wyjazdy. Ale po mieście to co mam stało się dla mnie wręcz ideałem :) Oczywiście to moja subiektywna opinia.

In V5F -> V8 -> V10F -> KS 18L + SOLO GO + V5F
Marcin.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/04/20 12:46 2022/04/21 17:19 przez tdm.
tdm
Złoty forowicz
Złoty forowicz
Posty: 1077
Więcej
Dodatkowa bateria #12097

Xilebo napisał: mogę zabrać 3-5 pełnych akumulatorów do plecaka i przejechać 200km

Dźwiganie na plecach podczas całodniowego wyjazdu 5 zapasowych akumulatorów to musi być niezła masakra, z 15 kg dodatkowego ciężaru. Czy nie sensowniej jesli koło ma większą baterię + szybką ładowarkę o wadze 1.5kg ?

Xilebo napisał: podają czas ładowania inmotion V12 z 1800Wh do 9h..

Nie wiem czy akurat v12 obsługuje szybkie ładowanie, ale inne marki np. Gotway/Veteran/Extremebull/niektóre Kingsong - owszem, Gw/Veteran w modelach 100v już fabrycznie daje szybsze ładowarki od IM, o mocy 3A/5A . Pełne naładowanie baterii GW 1845wh ładowarką 8A to jakieś 2.5h (+42% na godzinę), a nie 9h.

Monocykle z ogromnymi bateriami 3600wh faktycznie są kosmicznie drogie, ale na szczęście są inne rozwiązania. Z tańszych i nie za ciężkich kół z większą baterią (1550-1850wh) jest całkiem szeroki wybór: Msx/MsP/Rs/tesla3/Nikola/Nikola+/monster2/monster3/ks18xl/ks16x , waga już od 22kg. Spokojnie da się je wnieść po schodach na wyższe piętro, o krawężnikach nie wspominając. Z tego co widziałem na olx już od poziomu 5tys. są dostępne używki spośród tych modeli. Jeśli lubisz dalsze wyjazdy i nie chcesz za dużo wydawać poszukałbym używki np. monstera v2 w dobrym stanie, to koło stworzone do takich zastosowań a że to nieco starszy model można liczyć na dobrą cenę. Gdzieniegdzie można jeszcze dostać nówki z wyprzedaży z rabatem 40% -LINK-

Jeśli chodzi o dalsze wyjazdy to większe, cięższe koło ma wiele istotnych zalet, których nie posiadają modele "mini". Lepsza stabilność jazdy, lepiej radzi sobie z nierównościami, lepsza amortyzacja dzięki grubszej oponie, wszystko to znacznie poprawia bezpieczeństwo i redukuje zmęczenie. Mocniejszy silnik + większy zapas energii w baterii pozwala jeździć dynamiczniej i szybciej, co daje dużo frajdy, poza tym przy trasach 150km możliwość szybszej jazdy jest zwyczajnie potrzebna.
Więc tu nie tylko sama bateria ma znaczenie, wyobraź sobie podróż np. do Hiszpanii fiatem Cinquecento i fiatem Freemont - oba auta dojadą, ale które wolałbyś na taką podróż?


Mimo wszystko gratulacje za inwencję, przy jakimś kole typu sherman miałbyś pole do popisu obudowując go różnymi dodatkami.
Coraz rzadziej widuje się teraz dodatkowe baterie na monocyklach i są to w 99% konstrukcje zintegrowane z kołem, a nie luźne pakiety do noszenia. Kilka lat temu zdarzały się podobne pomysły, ktoś na Ukrainie jeździ w ten sposób długie trasy ale nawet on wybrał 1230wh w samym kole i tylko rozszerzył podstawową pojemność, przy 480wh nie wyobrażam sobie podłączania co 20km kolejnej baterii.
Przez ostatnie 2-3 lata gdy monocykle już fabrycznie mają większe baterie po prostu ludzie przerzucili się na takie modele.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/04/22 14:30
Xilebo
Świeżak
Świeżak
Posty: 14
Więcej
Dodatkowa bateria #12103

Dźwiganie na plecach podczas całodniowego wyjazdu 5 zapasowych akumulatorów to musi być niezła masakra, z 15 kg dodatkowego ciężaru. Czy nie sensowniej jesli koło ma większą baterię + szybką ładowarkę o wadze 1.5kg ?


Tak.. Myślałem raczej o 3-6kg. To pozwoli zabrać jakieś dodatkowe 1000Wh. Ale dźwiganie 15kg to prawdziwe wyzwanie. Dlatego jeśli jadę gdzieś gdzie są gniazdka i mogę poświęcić kilka godzin na ładowanie to oczywiście, że wole jechać bez dodatkowego obciążenia. Chyba, że jakąś małą rezerwę. Umiem sobie wyobrazić choć przyznaje, że to złośliwa myśl :) Po dojechaniu do gniazdka okazuje się, że jest zajęte i trzeba czekać w kolejce.. lub była awaria i nie ma prądu.. Wtedy zaczynają się kłopoty. Wiem to mało prawdopodobne. Życie jednak bywa złośliwe :) Generalnie przyznaje sam wybrałbym się tylko z zasilaczem. Ja jednak myślałem o wyprawie poza miasto do np. lasu. Tam brakuje gniazdek. Tam masz tyle mocy ile weźmiesz. No chyba, że opcje energii odnawialnej :) Ale generalnie masz racje, we wszystkich kwestiach. Lepiej jechać z ładowarką gdy jest gdzie naładować i jest na to czas. Moim zdaniem niezależnie od tego jakie masz kółko. Zgadzam się lepiej jechać z kółkiem o wielkiej baterii.
Ale faktem jest, że opcja doładowania daje elastyczność. Można jechać samym kółkiem bez doładowania lub zapakować plecak po uszy bateriami i robić rundę dookoła świata :) To jest zawsze zaleta rozwiązań modułowych. Przyznam ci racje jeszcze w tym, że inmotion V8 nie jest idealną konstrukcją i pomału rozglądam się za czymś innym. Dziękuje za te wszystkie propozycje ale myślę chyba o inmotion V10. W nim podobnie dorobię opcję mojego doładowania baterii. :) Bo zawsze gdy po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów widzę jeszcze 80-90% stanu akumulatora. Budzi się u mnie uśmiech.. Ale to tylko moje fanaberie :)

Nie wiem czy akurat v12 obsługuje szybkie ładowanie, ale inne marki np. Gotway/Veteran/Extremebull/niektóre Kingsong - owszem, Gw/Veteran w modelach 100v już fabrycznie daje szybsze ładowarki od IM, o mocy 3A/5A . Pełne naładowanie baterii GW 1845wh ładowarką 8A to jakieś 2.5h (+42% na godzinę), a nie 9h.


Jestem pewien, że obsługuje. Taki akumulator ma pewnie cele zawierające 5-6 ogniw wysoko prądowych. Więc wytrzyma spory prąd ładowania. Z innej strony dziwi mnie, że dają takie biedne zasilacze w zestawie. Czas ładowania 9h wygląda tragicznie. Gdyby dali odpowiedni zasilacz mogłoby to być od początku 2-3h. To zupełnie inny komfort pracy. Z innej strony wolne ładowanie jest bezpieczniejsze dla ogniw.. Ale 9h to chyba przesada.

Jeśli chodzi o dalsze wyjazdy to większe, cięższe koło ma wiele istotnych zalet, których nie posiadają modele "mini". Lepsza stabilność jazdy, lepiej radzi sobie z nierównościami, lepsza amortyzacja dzięki grubszej oponie, wszystko to znacznie poprawia bezpieczeństwo i redukuje zmęczenie. Mocniejszy silnik + większy zapas energii w baterii pozwala jeździć dynamiczniej i szybciej, co daje dużo frajdy, poza tym przy trasach 150km możliwość szybszej jazdy jest zwyczajnie potrzebna.
Więc tu nie tylko sama bateria ma znaczenie, wyobraź sobie podróż np. do Hiszpanii fiatem Cinquecento i fiatem Freemont - oba auta dojadą, ale które wolałbyś na taką podróż?


Noo ja na kółku nie planuje trasy ponad 50km, przynajmniej dziś. :) Do tras 150km i więcej zgadzam się w 100%. Choć do takiej trasy bym preferował jazdę samochodem i na miejscu podjechać na moim kółeczku. Bo samochodem jeszcze wygodniej i szybciej :) Na kółeczku nie pojedziesz szybciej niż "fiatem Cinquecento". Zresztą tak planowałem od początku. Dlatego zrobiłem wstępnie ładowarkę samochodową dla inmotion.

Mimo wszystko gratulacje za inwencję, przy jakimś kole typu sherman miałbyś pole do popisu obudowując go różnymi dodatkami.


Staram się minimalizować dodatki. Mam teraz tylko jeden cienki kabelek ukryty w pokrowcu na kółko i światełko z tyłu bo pokrowiec zasłania oświetlenie tylne. Uznałem, że tak bezpieczniej :) Ale faktycznie jestem typem jak by to nazwać.... niespokojnej duszy lubię coś robić po swojemu. Znowu muszę przyznać ci racje. :)

Coraz rzadziej widuje się teraz dodatkowe baterie na monocyklach i są to w 99% konstrukcje zintegrowane z kołem, a nie luźne pakiety do noszenia. Kilka lat temu zdarzały się podobne pomysły, ktoś na Ukrainie jeździ w ten sposób długie trasy ale nawet on wybrał 1230wh w samym kole i tylko rozszerzył podstawową pojemność, przy 480wh nie wyobrażam sobie podłączania co 20km kolejnej baterii.
Przez ostatnie 2-3 lata gdy monocykle już fabrycznie mają większe baterie po prostu ludzie przerzucili się na takie modele.


Czuje się urażony zmianą co 20km. :) Zmiana jest potrzebna co około 2h przez tyle czasu jadę koło 40km. Oczywiście żartuje. Opcje zmiany są na dziś tylko teoretycznymi rozważaniami. Mnie denerwowało, że czasem gdy pogoda była zła pod koniec jazdy uruchamiały się ograniczenia z powodu niskiego stanu energii i wlokłem się końcówkę drogi. Dlatego wymyśliłem coś co likwiduje ten problem. Teraz praktycznie zawsze mam 90% i nawet nie muszę ładować kółka przed powrotem do domu. Wiem, że w domu dalej będzie 80-90% baterii i koło 30% baterii w układzie doładowania. A to mnie niezmiennie cieszy.

In V5F -> V8 -> V10F -> KS 18L + SOLO GO + V5F
Marcin.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/04/23 11:44 2022/04/27 11:06 przez tdm.
tdm
Złoty forowicz
Złoty forowicz
Posty: 1077
Więcej
Dodatkowa bateria #12107

Xilebo napisał: dziwi mnie, że inMotion dają takie biedne zasilacze w zestawie. Czas ładowania 9h wygląda tragicznie. Gdyby dali odpowiedni zasilacz mogłoby to być od początku 2-3h. To zupełnie inny komfort pracy. Z innej strony wolne ładowanie jest bezpieczniejsze dla ogniw.. Ale 9h to chyba przesada.


przy kołach 100v rozwiązaniem tego dylematu jest szybka ładowarka z regulacją mocy.

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


Możesz wtedy ładować w domu powoli (1-3A), a kiedy potrzeba np. w trasie ładować ze średnią mocą lub szybko (5-9A), dodatkowo można ustawić próg ładowania 80-90-100%, podczas ładowania na ekranie masz podgląd używanego prądu i aktualny stan baterii. Nie dodają ich w zestawie z kołem bo to ładowarka znacznie droższa (i lepszej jakości) niż fabryczna, a producenci tną koszty....
e-rides.com/product/fast-chargers-gotway-veteran-inmotion/

Co do wyboru następnego koła z tego co piszesz o dodakowych pakietach to chyba lubisz jeździć, trasy do 50km ogarniesz błyskawicznie i ponownie będzie niedosyt :) :). Dystanse powyżej 150km to faktycznie za dużo na koło, ale 80-120km to już jak najbardziej fajny dystans na całodzienne wypady poza miasto i przy tym nie nadmiernie męczący. V10 bym nie rozważał z uwagi na małą baterię, jeśli już w ogóle to v10F 960wh, ks18L 1036wh, albo lepiej ks18xl/Msx 1550wh.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/04/25 14:33
Xilebo
Świeżak
Świeżak
Posty: 14
Więcej
Dodatkowa bateria #12108
Fajny zasilacz ale cena... Poza tym w wersji 8A jakoś nie spinają się parametry.. Albo mi coś umknęło. Ale tabliczka znamionowa jest wyraźnie widoczna :) Chyba, że ktoś wie jak z AC 240V 2A powstaje DC 100,8V 8A ? Gdzieś te parametry nie są prawdziwe.. Pytanie tylko gdzie ??

In V5F -> V8 -> V10F -> KS 18L + SOLO GO + V5F
Marcin.

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/04/25 21:21
qba
Senior forum
Senior forum
Posty: 154
Więcej
Dodatkowa bateria #12109
Ładowarka jest 450W
Zapewne ładowarka była zaprojektowana jako 48V (57.6)V, i przy tych parametrach to 8A jest zapewnione w przybliżeniu. I pewnie jest nawet jakaś markowa typu MeanWell czy cuś.
Następnie chińczyk to wziął i skopiował, a że tam jest taki potencjometr, to we podregulował do 100.8V (tak w skrócie), uzyskał woltaż, ale cy to marketingowo czy to z niewiedzy nie przeliczył amperażu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.241 s.