Nie jesteś zalogowany.
INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Napięcie baterii wskazuje na prawie 82V (81.88V). Ładowarka ma na wyjściu prawidłowe 84V, zatem to wina po stronie koła. Zastanawiam się, czy jest w Warszawie jakiś ekspert od tego typu pojazdów, który mógłby mi to sprawdzić i ocenić co jest nie tak. Znacie kogoś takiego? Jeśli tak, to będę bardzo wdzięczny za namiary.
Janusz v3 napisał, iż u niego problem rozwiązał się nie po wymianie akumulatorów, a po wymianie plyty glownej. Czy to droga zabawa?
Koło, które mam, ma nabite raptem ~80 km. Kupiłem używane przy przebiegu ~40 km. Poprzedni właściciel przekazał mi screeny z allegro, z których wynika, iż zakupił je od Ecohuman 31 sierpnia 2022, zatem koło powinno być całkowicie sprawne. Czy one w ogóle są sprawdzane przed sprzedażą? Czy taka wada/awaria może dopiero wydażyć się podczas początkowego użytkowania?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Horhid_da_Boss napisał: Cześć
Napięcie baterii wskazuje na prawie 82V (81.88V). Ładowarka ma na wyjściu prawidłowe 84V, zatem to wina po stronie koła. Zastanawiam się, czy jest w Warszawie jakiś ekspert od tego typu pojazdów, który mógłby mi to sprawdzić i ocenić co jest nie tak. Znacie kogoś takiego? Jeśli tak, to będę bardzo wdzięczny za namiary.
Janusz v3 napisał, iż u niego problem rozwiązał się nie po wymianie akumulatorów, a po wymianie plyty glownej. Czy to droga zabawa?
Koło, które mam, ma nabite raptem ~80 km. Kupiłem używane przy przebiegu ~40 km. Poprzedni właściciel przekazał mi screeny z allegro, z których wynika, iż zakupił je od Ecohuman 31 sierpnia 2022, zatem koło powinno być całkowicie sprawne. Czy one w ogóle są sprawdzane przed sprzedażą? Czy taka wada/awaria może dopiero wydażyć się podczas początkowego użytkowania?
Nie wierzcie aplikacjom ani miernikom napięcia na płycie głównej. Podstawą jest pomiar u źródła, czyli podłączenie dobrego miernika bezpośrednio do akumulatora i do ładowarki.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Napięcie na wyjściu zasilacza mierzyłem miernikiem, zatem pomiar jest poprawny - 84V. Na akumulatorze napięcie odczytałem z aplikacji (InMo i DarknessBot pokazują 81.8 V) i na razie rozbierać koła, aby to potwierdzić miernikiem, nie zamierzam. Sprawdzanie kondycji koła aplikacją InMo nic złego nie wykazało. Chciałbym znaleźć doświadczonego fachowca, który wie co i jak w tym modelu i mógłby zająć się tym od ręki, najlepiej w Warszawie. Grzebanie samemu w kole, mimo iż jestem doświadczonym inżynierem mechanikiem konstruktorem z dyplomem technika elektronika, zostawiam sobie jako ostateczność. Poza tym jako ojciec dwójki małych rozbrykanych chłopaków mam na to mało czasu i przestrzeni w domu. Póki co kołem jeżdżę i poza problemami z ładowaniem do pełna sprawuje się ono po prostu świetnie, choć myślę, iż po jeździe na każdym większym i mocniejszym niż mój poprzedni Ninebot One S2 tak bym się czuł

Mój plan na tę chwilę jest taki, iż na początku tygodnia zadzwonię do Łodzi do Emila Wilmańskiego i dowiem się, czy on by się podjął takiej naprawy i oczywiście za ile. Z tego co pisał mi Janusz v3 Emil już takie problemy z sukcesem rozwiązywał. Szkoda tylko, że nie ma on zakładu w Warszawie ;P
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Janusz v3 napisał: ladujac kolo nie na 100% tylko na mniej masz gwarancje wiekszej ilosci ladowan (to taki plus tego ze nie laduje do 100%)
Ta zasada sprawdza się przy pojedynczych ogniwach, a przy pakietach już niekoniecznie, z uwagi na brak balansowania ogniw. Kolega TDM już wcześniej o tym pisał.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
zajrzyj do filmu o balansowaniu baterii w temacie jak wybrać niezawodny monocykl, tam jest to wyjaśnione, albo do poradnika o ładowaniu na blogu "na1kole".Janusz v3 napisał: ladujac kolo nie na 100% tylko na mniej masz gwarancje wiekszej ilosci ladowan (to taki plus tego ze nie laduje do 100%)
Stale nie doładowując baterii przez długi czas - możesz uszkodzić całą baterię. Bateria monocykla to nie pojedyncze ogniwo jak w telefonie, ale pakiet wielu ogniw, nawet ponad 200. I każde takie ogniwo rozładowuje się trochę w innym tempie. Czyli przykładowo po skończonej jeździe masz np. część ogniw na 50%, część na 48% a są i takie na 44%. Doładowujesz je np. +40% z pominięciem balansowania, więc po naładowaniu mamy 90%, 88% i 84%. Znów je rozładowujesz, one rozładowują się każde w innym tempie, i te różnice rosną 50%, 46% i 40%. W miarę kolejnych niepełnych ładowań (im więcej tym gorzej) różnice napięć na ogniwach są coraz większe, doprowadzając do naprawdę dużych różnic (np. jedno ma 90% a drugie 40%). Silnik nie rozróżnia tego, ciągnie prąd z obu tak samo, co prowadzi do naruszenia struktury lub głębokiego rozładowania najsłabszych ogniw a potem do ich definitywnego uszkodzenia. Uszkodzone ogniwa grożą pożarem

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.