Nie jesteś zalogowany.

INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY

2022/11/18 09:51
Janusz v3
Świeżak
Świeżak
Posty: 17
Więcej
INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY #12399
kolo bylo w serwisie zmienili aku i bylo to samo -po zmianie plyty glownej ladowanie jest na 100% 84volty

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/11/18 09:51
Janusz v3
Świeżak
Świeżak
Posty: 17
Więcej
INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY #12400
kolo bylo w serwisie zmienili aku i bylo to samo -po zmianie plyty glownej ladowanie jest na 100% 84volty

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/11/18 10:13 2022/11/18 10:15 przez sKOŁOwany.
sKOŁOwany
Świeżak
Świeżak
Posty: 14
Więcej
INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY #12401
Cześć

Napięcie baterii wskazuje na prawie 82V (81.88V). Ładowarka ma na wyjściu prawidłowe 84V, zatem to wina po stronie koła. Zastanawiam się, czy jest w Warszawie jakiś ekspert od tego typu pojazdów, który mógłby mi to sprawdzić i ocenić co jest nie tak. Znacie kogoś takiego? Jeśli tak, to będę bardzo wdzięczny za namiary.

Janusz v3 napisał, iż u niego problem rozwiązał się nie po wymianie akumulatorów, a po wymianie plyty glownej. Czy to droga zabawa?

Koło, które mam, ma nabite raptem ~80 km. Kupiłem używane przy przebiegu ~40 km. Poprzedni właściciel przekazał mi screeny z allegro, z których wynika, iż zakupił je od Ecohuman 31 sierpnia 2022, zatem koło powinno być całkowicie sprawne. Czy one w ogóle są sprawdzane przed sprzedażą? Czy taka wada/awaria może dopiero wydażyć się podczas początkowego użytkowania?

Maciek, początkujący jednokółkowiec - Ninebot One S2 >1500 km; Inmotion V10f >300 km; KingSong 16S >200 km i rośnie...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/11/19 00:41
Kółkowiec
Ekspert
Ekspert
Posty: 354
Oklaski: 2
Więcej
INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY #12403

Horhid_da_Boss napisał: Cześć

Napięcie baterii wskazuje na prawie 82V (81.88V). Ładowarka ma na wyjściu prawidłowe 84V, zatem to wina po stronie koła. Zastanawiam się, czy jest w Warszawie jakiś ekspert od tego typu pojazdów, który mógłby mi to sprawdzić i ocenić co jest nie tak. Znacie kogoś takiego? Jeśli tak, to będę bardzo wdzięczny za namiary.

Janusz v3 napisał, iż u niego problem rozwiązał się nie po wymianie akumulatorów, a po wymianie plyty glownej. Czy to droga zabawa?

Koło, które mam, ma nabite raptem ~80 km. Kupiłem używane przy przebiegu ~40 km. Poprzedni właściciel przekazał mi screeny z allegro, z których wynika, iż zakupił je od Ecohuman 31 sierpnia 2022, zatem koło powinno być całkowicie sprawne. Czy one w ogóle są sprawdzane przed sprzedażą? Czy taka wada/awaria może dopiero wydażyć się podczas początkowego użytkowania?



Nie wierzcie aplikacjom ani miernikom napięcia na płycie głównej. Podstawą jest pomiar u źródła, czyli podłączenie dobrego miernika bezpośrednio do akumulatora i do ładowarki.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/11/19 13:30
sKOŁOwany
Świeżak
Świeżak
Posty: 14
Więcej
INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY #12405
Cześć

Napięcie na wyjściu zasilacza mierzyłem miernikiem, zatem pomiar jest poprawny - 84V. Na akumulatorze napięcie odczytałem z aplikacji (InMo i DarknessBot pokazują 81.8 V) i na razie rozbierać koła, aby to potwierdzić miernikiem, nie zamierzam. Sprawdzanie kondycji koła aplikacją InMo nic złego nie wykazało. Chciałbym znaleźć doświadczonego fachowca, który wie co i jak w tym modelu i mógłby zająć się tym od ręki, najlepiej w Warszawie. Grzebanie samemu w kole, mimo iż jestem doświadczonym inżynierem mechanikiem konstruktorem z dyplomem technika elektronika, zostawiam sobie jako ostateczność. Poza tym jako ojciec dwójki małych rozbrykanych chłopaków mam na to mało czasu i przestrzeni w domu. Póki co kołem jeżdżę i poza problemami z ładowaniem do pełna sprawuje się ono po prostu świetnie, choć myślę, iż po jeździe na każdym większym i mocniejszym niż mój poprzedni Ninebot One S2 tak bym się czuł ;)

Mój plan na tę chwilę jest taki, iż na początku tygodnia zadzwonię do Łodzi do Emila Wilmańskiego i dowiem się, czy on by się podjął takiej naprawy i oczywiście za ile. Z tego co pisał mi Janusz v3 Emil już takie problemy z sukcesem rozwiązywał. Szkoda tylko, że nie ma on zakładu w Warszawie ;P

Maciek, początkujący jednokółkowiec - Ninebot One S2 >1500 km; Inmotion V10f >300 km; KingSong 16S >200 km i rośnie...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/11/19 16:49
Kółkowiec
Ekspert
Ekspert
Posty: 354
Oklaski: 2
Więcej
INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY #12406
Skoro ładowarka ma 84 V, to z pewnością ogniwa w akumulatorze też i zapewne nie ma co naprawiać. Prawdopodobnie jest niedokładny miernik na płycie głównej. Chyba że miałeś dużego pecha i faktycznie akumulator jest wadliwy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/11/19 16:52
Janusz v3
Świeżak
Świeżak
Posty: 17
Więcej
INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY #12407
ladujac kolo nie na 100% tylko na mniej masz gwarancje wiekszej ilosci ladowan (to taki plus tego ze nie laduje do 100%)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/11/19 17:03
Kółkowiec
Ekspert
Ekspert
Posty: 354
Oklaski: 2
Więcej
INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY #12408

Janusz v3 napisał: ladujac kolo nie na 100% tylko na mniej masz gwarancje wiekszej ilosci ladowan (to taki plus tego ze nie laduje do 100%)


Ta zasada sprawdza się przy pojedynczych ogniwach, a przy pakietach już niekoniecznie, z uwagi na brak balansowania ogniw. Kolega TDM już wcześniej o tym pisał.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/11/19 18:11 2022/11/19 20:17 przez tdm.
tdm
Złoty forowicz
Złoty forowicz
Posty: 1079
Więcej
INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY #12409

Janusz v3 napisał: ladujac kolo nie na 100% tylko na mniej masz gwarancje wiekszej ilosci ladowan (to taki plus tego ze nie laduje do 100%)

zajrzyj do filmu o balansowaniu baterii w temacie jak wybrać niezawodny monocykl, tam jest to wyjaśnione, albo do poradnika o ładowaniu na blogu "na1kole".
Stale nie doładowując baterii przez długi czas - możesz uszkodzić całą baterię. Bateria monocykla to nie pojedyncze ogniwo jak w telefonie, ale pakiet wielu ogniw, nawet ponad 200. I każde takie ogniwo rozładowuje się trochę w innym tempie. Czyli przykładowo po skończonej jeździe masz np. część ogniw na 50%, część na 48% a są i takie na 44%. Doładowujesz je np. +40% z pominięciem balansowania, więc po naładowaniu mamy 90%, 88% i 84%. Znów je rozładowujesz, one rozładowują się każde w innym tempie, i te różnice rosną 50%, 46% i 40%. W miarę kolejnych niepełnych ładowań (im więcej tym gorzej) różnice napięć na ogniwach są coraz większe, doprowadzając do naprawdę dużych różnic (np. jedno ma 90% a drugie 40%). Silnik nie rozróżnia tego, ciągnie prąd z obu tak samo, co prowadzi do naruszenia struktury lub głębokiego rozładowania najsłabszych ogniw a potem do ich definitywnego uszkodzenia. Uszkodzone ogniwa grożą pożarem :evil:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2022/11/19 21:31 2022/11/19 21:51 przez Janusz v3.
Janusz v3
Świeżak
Świeżak
Posty: 17
Więcej
INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY #12410

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.212 s.