Nie jesteś zalogowany.
INMOTION V10F - Wadliwy akumulator - JAK ROZPOZNAĆ - TESTY
To moje drugie iNMOTION V10F i mam porównanie między dwoma kółkami w tym samym modelu odnośnie przebytych przebiegów.
Jestem przekonany, że trafił się mi wadliwy akumulator w drugim użytkowanym kółku lecz chciałbym to potwierdzić poprzez testy bądź rozwiązać problem szybkiego ubywania mocy z baterii podczas jazdy w której akumulator ze 100% pozwala mi na przebycie max 55km przy wyłączonych wszystkich światłach i głośniku a na światłach sądzę, że te 50 km zrobię max z wagą >70kg.
W poprzednim kole robiłem dwukrotne przebiegi przy tej samej masie, tym samym użytkowaniu gdzie wychodziło mi od 85-95km. Koło wtedy miałem możliwość użytkować jedynie przez około 450km. W tym kole mam przebieg od nowości ~130km i kiepską wydajność na baterii jak na razie.
Czas ładowania bateri od 8% do 100% trwał ponad 7 godzin więc pojemność może być poprawna lecz wolałbym mieć potwierdzenie, tylko jak to sprawdzić ?
Czym mogę porobić takie testy aby zbadać stan baterii i czym?
Jeśli ktoś zna się na tym, proszę o jakieś rady.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
1. kup u Ryszarda (Kingsong) inteligentną ładowarkę, dzięki której łatwo ustalisz rzeczywistą pojemność akumulatora - urządzenie pokaże Ci ile dokładnie Wh udało się "wbić" w procesie ładowania - jeśli ta liczba będzie znacząco odbiegać od pojemności nominalnej - jest to podstawa do zgłoszenia reklamacyjnego
2. jeśli powyższa opcja jest zbyt droga - kup urządzenie o nazwie "Charge doctor" - funkcjonalność podobna do opisanej powyżej, tyle że korzystasz z oryginalnej ładowarki
3. jeśli dalej jest zbyt drogo - kup w necie zwykły miernik mocy (taki wkładany do gniazdka) - i sprawdź podobnie jak w pkt. 1 tyle, że przyjmując poprawkę na sprawność ładowarki (ok. 85%)
NIestety akumulator może też mieć problemy bardziej "mechaniczne" typu nietrzymające połączenia (luty, zgrzewy) pomiędzy poszczególnymi ogniwami/sekcjami i tego w opisany wyżej sposób łatwo nie ustalisz.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
plewan napisał: Gdzie kupić "Charge Doctor" do V10F. A co to wogóle jest? Jakoś wszyscy o tym piszą ale na forum brak inf. co to jest.
link do strony producenta w opisie
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
allegro.pl/watomierz-licznik-energii-mie...80-8fd8-24de925013ac
Mam takie mierniki, które wykorzystam, przy następnych ładowaniach by ustalić więcej szczegółów.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Lukasz napisał:
plewan napisał: Gdzie kupić "Charge Doctor" do V10F. A co to wogóle jest? Jakoś wszyscy o tym piszą ale na forum brak inf. co to jest.
link do strony producenta w opisie
a po polsku? z góry dziękuje. Jakby ktoś mógłby to streścić w 3 zdaniach.
To nie jest sklep więc jak kupić? jaki koszt przesyłki et.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
1. Urządzenie pozwala na zarządzanie procesem ładowania praktycznie dowolnych akumulatorów ładowanych napięciem 20-100V przy prądzie ładowania 0-10A, przy czym dopasowanie do konkretnego urządzenia odbywa się poprzez zamówienie egzemplarza z odpowiednimi gniazdami/wtyczkami.
2. Użytkownik może sobie dowolnie ustawić moment zakończenia ładowania przy osiągnięciu określonej wielkości prądu lub napięcia a dodatkowo ma pogląd na bieżąco na kluczowe parametry ładowania - prąd, napięcie oraz liczbę wbitych Ah/Wh, jak również może cały proces ładowania zrzucić do logu tekstowego poprzez załączony adapter USB.
3. Urządzenie zamawia się przez maila (podany na stronie producenta) a płatność realizuje via Paypal (czas dostawy ok. 2-3 tygodni).
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
1) 100% naładowana bateria
2) przebieg po 3.9 km i ubyło 15% bateri
3) przebieg po 8,7 km i ubyło kolejne 3%.czyli łącznie 18% ubyło
4) zrzut dodatkowy informacyjny
5) po podłączeniu pod ładowarkę w domu stan bateri wynosił 85% po przebytym dystansie 8,7 km.
Waga kierującego <70kg
Jazda szosą i chodnikiem
Temperatura 12 stopni
Brak świateł
Już drugi raz mam ten przypadek gdy ubyło mi 15% przy zrobieniu niecałych 10km.
Problemem tu jest bardzo szybkie rozładowywanie akumulatora podczas użytkowania.
Gdybym miał 100kg, ok. Zrozumiałbym ale nie przy mniej niż 70kg gdy poprzednie koło ten sam model mi robiło dwukrotny dystans przy takim samym użytkowaniu.
Przy dłuższej trasie spróbuje rozładować koło najwięcej ile się da i ładować pod licznikiem poboru prądu żeby mieć szczegółi ile kW weszło w akumulator.
Jak na moje oko to mam wadliwy, felerny egzemplarz, który kwalifikuje się do wymiany bo nie spełnia deklaracji producenta.
Też tak macie przy swoich kołach V10F?
This message has attachments images.
Please log in or register to see it.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Chyba zakup inteligentnej ładowarki będzie prostszym rozwiązaniem.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Dobry artykuł w temacie:plewan napisał: Wybaczcie ale nie wiem po co "Charge Doctor". Przy okazji zlotu/spotkania może ktoś mi to wytłumaczy. To nie jest dziedzina na której się znam a nawet nie mam pojęcia.
eunicycles.eu/pl/news/wszystko-o-bateria...yklach-elektrycznych
Ninebot One S2 (>400km) -> Inmotion V8 (>5000km) , Inmotion V10F(>8000km)
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.