Nie jesteś zalogowany.

tInmotion V10F - ( Tutaj opisujemy max pokonane dystanse na PEŁNYM naładowaniu )

2018/11/18 13:11
hal2000
Ekspert
Ekspert
Posty: 242
Oklaski: 3
Więcej
tInmotion V10F - ( Tutaj opisujemy max pokonane dystanse na PEŁNYM naładowaniu ) #3551

Paweł R. napisał: Może to tylko moje, błędne wrażenie - ale efektywność energetyczna V10F jest chyba nie najwyższa.

Ja na KS-16S bez większego problemu jestem w stanie zrobić dystans 50km a mam wersję 680Wh. W V10f mamy o 30% bardziej pojemną baterię...

Zastanawiałem się nad zakupem V10f m.in. zachęcony właśnie dużo większym (potencjalnie) zasięgiem. A tu się okazuje, że miałbym to samo albo i mniej....


A ile Ty Paweł ważysz?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/11/18 13:49
Paweł R.
Ekspert
Ekspert
Posty: 298
Oklaski: 10
Więcej
tInmotion V10F - ( Tutaj opisujemy max pokonane dystanse na PEŁNYM naładowaniu ) #3552
Ok. 70kg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/11/18 20:53
oscar
Świeżak
Świeżak
Posty: 14
Więcej
tInmotion V10F - ( Tutaj opisujemy max pokonane dystanse na PEŁNYM naładowaniu ) #3555
Czytałem powyższą dyskusje i chciałbym zwrócić uwagę, by nie wyciągać zbyt daleko idących wniosków z odczytu wskaźnika stanu naładowania. On zwykle bazuje na napięciu na akumulatorze, a ono zależy od temperatury - więc jak wyniesie się kółko na dwór przy niskiej temperaturze to od razu spadnie stopień naładowania mimo zerowego zużycia. Drugim czynnikiem jest nieliniowość napięcia w zależności od stopnia naładowania. Ta zależność jest w miarę liniowa tylko w środkowym zakresie naładowania, Na skrajach napięcie zmienia się szybko przy niewielkim rozładowaniu. Lepiej więc patrzeć na podobne wyniki przy pełnym ani przy prawie pustym akumulatorze

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/11/18 21:08
Paweł R.
Ekspert
Ekspert
Posty: 298
Oklaski: 10
Więcej
tInmotion V10F - ( Tutaj opisujemy max pokonane dystanse na PEŁNYM naładowaniu ) #3556
Oscar, co do napięcia - masz rację.

Ale już porównanie liczby zużytych Wh na jednostkę dystansu (np. 10km) przy podobnej temperaturze oraz masie ridera ma spory sens jeśli chodzi o porównanie wydajności baterii/napędu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/11/18 21:17 2018/11/18 21:17 przez oscar.
oscar
Świeżak
Świeżak
Posty: 14
Więcej
tInmotion V10F - ( Tutaj opisujemy max pokonane dystanse na PEŁNYM naładowaniu ) #3557
Ale należałoby patrzeć nie na wskaźnik naładowania, a na wykres mocy silnika (po scałkowaniu :) ) - to bardziej obiektywny parametr.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/11/18 22:34
Paweł R.
Ekspert
Ekspert
Posty: 298
Oklaski: 10
Więcej
tInmotion V10F - ( Tutaj opisujemy max pokonane dystanse na PEŁNYM naładowaniu ) #3558
Zbyt skomplikowane :-) że już nie wspomnę o oprzyrządowaniu koniecznym do zdjęcia takiej charakterystyki...

A tu (jak wyżej) po prostu sprawdzamy ile przejeżdża dany pojazd na przyjętej jednostce energii - proste i łatwe do zmierzenia oraz porównania.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/11/19 21:46 2018/11/19 21:49 przez hal2000.
hal2000
Ekspert
Ekspert
Posty: 242
Oklaski: 3
Więcej
tInmotion V10F - ( Tutaj opisujemy max pokonane dystanse na PEŁNYM naładowaniu ) #3584

hal2000 napisał:

Paweł R. napisał: Może to tylko moje, błędne wrażenie - ale efektywność energetyczna V10F jest chyba nie najwyższa.

Ja na KS-16S bez większego problemu jestem w stanie zrobić dystans 50km a mam wersję 680Wh. W V10f mamy o 30% bardziej pojemną baterię...

Zastanawiałem się nad zakupem V10f m.in. zachęcony właśnie dużo większym (potencjalnie) zasięgiem. A tu się okazuje, że miałbym to samo albo i mniej....


A ile Ty Paweł ważysz?

Ok 70kg


Ja myślę, że proporcjonalnie to się wszystko zgadza, InMotion ma większą baterię, ale też dużo mocniejszy silnik, więc te zgłaszane przebiegi nie są niczym dziwnym ani niepokojącym. Oczywiście tym samym nie uzasadniają uprade'u jeśli komuś zależy tylko na powiększeniu zasięgu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/11/20 08:15
Paweł R.
Ekspert
Ekspert
Posty: 298
Oklaski: 10
Więcej
tInmotion V10F - ( Tutaj opisujemy max pokonane dystanse na PEŁNYM naładowaniu ) #3593
U mnie póki co - przerwa jesienno- zimowa. Do MPE (małych pojazdów elektrycznych) wrócę na wiosnę, zobaczymy jakimi nowymi konstrukcjami zaskoczą nas producenci.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2018/11/21 20:04
hal2000
Ekspert
Ekspert
Posty: 242
Oklaski: 3
Więcej
tInmotion V10F - ( Tutaj opisujemy max pokonane dystanse na PEŁNYM naładowaniu ) #3608
A ja, podobnie jak w zeszłym roku, nie zamierzam wegetować w aucie ; )

Późna jesień i zima mają niezaprzeczalne zalety - rowerzystów i pieszych (prawie) brak

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2019/02/14 14:34
Marek
Młodszy forowicz
Młodszy forowicz
Posty: 36
Więcej
tInmotion V10F - ( Tutaj opisujemy max pokonane dystanse na PEŁNYM naładowaniu ) #4828
Witam,
Mam V10F z przebiegiem 980 km. Średnie zużycie, jakie pokazuje oprogramowanie, to 13,5 Wh/km. Zakładając, ze 15% energii powinno pozostać w ogniwach, mamy do dyspozycji 816 Wh. Dzieląc to na średnie zużycie wychodzi zasięg ok. 60 km. Co prawda, nie przejeżdżałem jeszcze takiego dystansu, ale mam zamiar- w pobliżu domu, aby za daleko nie dźwigać koła- sprawdzić to na wiosnę. A tak na marginesie; czy zastanawiał się ktoś lub próbował dołożyć baterii do zestawu? Chętnie upchnął bym, ile się da.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.251 s.