Nie jesteś zalogowany.

[MSX] Gotway Msuper X

2020/02/10 22:15
IgorRz
Moderator
Moderator
Posty: 778
Oklaski: 1
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9171
W markecie u Alexy zawsze są dostępne alternatywy ;)

Grupa na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA
www.facebook.com/groups/MonocykleElektrycznePOLSKA/
Czat na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA:
m.me/join/AbbBttt4pO_asGIt
Grupa na Fb na temat Ninebota z serii Z :
www.facebook.com/groups/ninebotzseries/

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/11 09:53 2020/02/11 09:55 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 305
Więcej
Autor
[MSX] Gotway Msuper X #9173
Ale fajne poduszki boczne - gdzie takie można nabyć? Jak Ci się w nich jeździ w porównaniu do standardowej wielkości speedpadów?
Nie bardzo wiem co to za "market Alexy" o którym wspominasz, może jakiś link albo opis jak to znaleźć byś podpowiedział...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/11 10:17 2020/02/11 11:21 przez IgorRz. Powód: dodatkowy tekst
IgorRz
Moderator
Moderator
Posty: 778
Oklaski: 1
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9174

tdm napisał: Ale fajne poduszki boczne - gdzie takie można nabyć? Jak Ci się w nich jeździ w porównaniu do standardowej wielkości speedpadów?
Nie bardzo wiem co to za "market Alexy" o którym wspominasz, może jakiś link albo opis jak to znaleźć byś podpowiedział...

to nie moj msx, najlepiej kontaktować sie poprzez instagram: alexa_ao_euc
lub przez jej stronę www.alexaao.com/
Po angielsku można sie dogadać, czasami zdarzyło mi się z nią kontaktować i nawet było miło ;)

Grupa na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA
www.facebook.com/groups/MonocykleElektrycznePOLSKA/
Czat na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA:
m.me/join/AbbBttt4pO_asGIt
Grupa na Fb na temat Ninebota z serii Z :
www.facebook.com/groups/ninebotzseries/

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/13 16:42
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 305
Więcej
Autor
[MSX] Gotway Msuper X #9196
jakie ciśnienie polecacie do jazdy msx (lub podobnym z dużą grubą oponą), dla osoby o wadze 70kg netto (80kg w ubraniu)? A jakie ciśnienie jest minimalnym dopuszczalnym dla tego typu opony?

Najwygodniej jeździ mi się na niskim, ok. 1.2 bar i w sumie chętnie bym zostawił najniższe dopuszczalne ciśnienie. Miękka opona lepiej klei się do nawierzchni i mniej czuć nierówności. Czy poza możliwością przyszczypnięcia dętki na krawężniku są jakieś inne wady niskiego ciśnienia, przy spokojnej jeździe max 35km/h? (np. ześlizgnięcie się z felgi czy coś innego?)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/13 16:49 2020/02/13 16:51 przez IgorRz. Powód: dodatkowy tekst
IgorRz
Moderator
Moderator
Posty: 778
Oklaski: 1
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9198

tdm napisał: jakie ciśnienie polecacie do jazdy msx (lub podobnym z dużą grubą oponą), dla osoby o wadze 70kg netto (80kg w ubraniu)? A jakie ciśnienie jest minimalnym dopuszczalnym dla tego typu opony?

Najwygodniej jeździ mi się na niskim, ok. 1.2 bar i w sumie chętnie bym zostawił najniższe dopuszczalne ciśnienie. Miękka opona lepiej klei się do nawierzchni i mniej czuć nierówności. Czy poza możliwością przyszczypnięcia dętki na krawężniku są jakieś inne wady niskiego ciśnienia, przy spokojnej jeździe max 35km/h? (np. ześlizgnięcie się z felgi czy coś innego?)


1.2 bara to 17 PSI !
....to "flak"
Ja "w ubraniu" wazę okolo 90 kg i 30 PSI to cisnienie optymalne dla mnie.... gdy powietrze zeszło do 25 PSI czułem jakby msx "przymulał"
Dodatkowo jazda w ciśnieniem np 17 PSI to duze ryzyko uszkodzenia opony, dentki a nawet felgi

Grupa na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA
www.facebook.com/groups/MonocykleElektrycznePOLSKA/
Czat na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA:
m.me/join/AbbBttt4pO_asGIt
Grupa na Fb na temat Ninebota z serii Z :
www.facebook.com/groups/ninebotzseries/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/14 02:10
Lukasz
Ekspert
Ekspert
Posty: 251
Oklaski: 7
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9205

tdm napisał: jakie ciśnienie polecacie do jazdy msx (lub podobnym z dużą grubą oponą), dla osoby o wadze 70kg netto (80kg w ubraniu)? A jakie ciśnienie jest minimalnym dopuszczalnym dla tego typu opony?

Najwygodniej jeździ mi się na niskim, ok. 1.2 bar i w sumie chętnie bym zostawił najniższe dopuszczalne ciśnienie. Miękka opona lepiej klei się do nawierzchni i mniej czuć nierówności. Czy poza możliwością przyszczypnięcia dętki na krawężniku są jakieś inne wady niskiego ciśnienia, przy spokojnej jeździe max 35km/h? (np. ześlizgnięcie się z felgi czy coś innego?)


Około 23-25psi to rozsądne minimum przy takiej wadze

Ninebot ONE E+ 2000+ km ==> Ninebot ONE E+ z baterią 388wh 2000+ km ==> Kingsong KS16 2000+km ==> KS16S 6000+ km, ==> Z10 z modyfikacjami 5000+km, ==> Gotway MSX84V, MSX100V 3000+km, doświadczenie z Inmotion V8, Gotway 16" Gotway 18". Mody, światła itp. Jeżdżę również w złą...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/16 18:53
Kółkowiec
Senior forum
Senior forum
Posty: 214
Oklaski: 2
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9254

tdm napisał: jakie ciśnienie polecacie do jazdy msx (lub podobnym z dużą grubą oponą), dla osoby o wadze 70kg netto (80kg w ubraniu)? A jakie ciśnienie jest minimalnym dopuszczalnym dla tego typu opony?

Najwygodniej jeździ mi się na niskim, ok. 1.2 bar i w sumie chętnie bym zostawił najniższe dopuszczalne ciśnienie. Miękka opona lepiej klei się do nawierzchni i mniej czuć nierówności. Czy poza możliwością przyszczypnięcia dętki na krawężniku są jakieś inne wady niskiego ciśnienia, przy spokojnej jeździe max 35km/h? (np. ześlizgnięcie się z felgi czy coś innego?)



Dzisiaj podjechałem na stację benzynową, żeby zmierzyć atestowanym miernikiem jakie mam ciśnienie w oponie MSX. Wyszło równo 1,3 bara, co mnie trochę zdziwiło, bo nie czułem "flaka", lecz jeździło mi się zupełnie normalnie, a felga absolutnie nie była zagrożona. Sądzę, że mógłbym jeszcze obniżyć ciśnienie bez żadnej szkody dla felgi, ale podpompowałem do 1,5 bara, żeby mieć spokój na jakiś czas. Dla porównania w KS 18XL jeżdżę na ciśnieniu ok. 1,8 bara. Generalnie lubię niskie ciśnienie jak to tylko możliwe bez szkody dla felgi, bo wtedy jeździ się najbardziej komfortowo, a akumulator 1500 - 1600 Wh daje wystarczający zasięg nawet przy zwiększonym oporze toczenia.
Jeśli felga jest niezagrożona, to dla mnie jedyną wadą niższego ciśnienia jest nieco niższy zasięg koła. Po ostatniej aktualizacji firmware w KS 18XL to koło jest aż zbyt czułe, więc niskie ciśnienie trochę je uspokaja.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/18 09:51 2020/02/18 10:11 przez kotu.
kotu
Ekspert
Ekspert
Posty: 455
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9259

tdm napisał: Też tak słyszałem, dzięki tej tabelce łatwiej będzie sprawdzic komuś niezorientowanemu które wersje są oryginalne a które nie.
Ja swoj kupilem w PL i innym tez tak polecam.

Swoją drogą to warto zauwazyć, że w wersji z małą baterią Msx waży 20kg, czyli łapie się na styk pod limit wagi ustalony w nowych przepisach.


Co do oryginałów i podróbek, to istnieje możliwość kombinowania przez chińczyka w sprzęcie podmiana akumulatorów itd, inaczej jak kupujesz sprzęt bezpośrednio z fabryki, tę formę polecam najbardziej również firmom. Na miejscu w Polsce też jest opcja zakupu, jak wspomniałeś, ale tylko przed i w sezonie.
Sporo szukałeś kółka, jeździłeś i testowałeś, nauczyłeś się też przy okazji jeździć na sprzęcie. Możesz napisać trochę o tym? Wydaje mi się, że MSX też wcześniej testowałeś.
Wersja 84V jest bardzo rozwojowa i obecnie bardzo poszukiwana przez ulubieńców prędkości. Wersja ta ma identyczny silnik, co wersja 100V jadąca ponad 70km/h i po rozszerzeniu do 100V potrafi jechać 45km/h przy 20% baterii. Ulubione kółko w stanach i najszybsze z całej trójki Nikola MSX i Monster. Msx opanował rynek w ciągu dwóch lat jako najbardziej bezawaryjny, uniwersalny i szybki o dużym zasięgu sprzęt. Następca MSPro to ulepszona 100V i duży skok z 84V 2000W motor na 2500W, ale o tym w MSP wątku. Co do słabości 84V, to da sie go pocisnąć i przy twojej wadze to torpeda, raczej dopatruję się tu techniki jazdy, którą z czasem wyrobisz. Do wydobycia mocy z koła pomogą power pady. Sprzęt też nie daje poczucia prędkości, a wspinaczka na górki bez power padów wymaga ściśnięcia koła i przechylenia do przodu.

EUCservice, miejsce gdzie znajdziesz wiele informacji na temat najnowszych produktów UTO.
Możesz zamówić lub serwisować sprzęt na naszej stronie www.eucservice.com

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/18 19:20 2020/02/18 21:23 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 305
Więcej
Autor
[MSX] Gotway Msuper X #9266
podobnie jak kol. kółkowiec pozwolę sobie na recenzję MSX (ver.2020r.).

Jest to moje pierwsze własne koło. Pierwsze jazdy na KS14, jeździłem też Inmotion v10f, troszkę też Rockwheelem 16, MSX-em i Monsterem. Po tych jazdach wiedziałam że 14" i wąskie opony to nie dla mnie. Na 16" było ok, a na większych kołach byłem w szoku że w ogóle nie czuć drobnych nierówności, które na 14" wyczuwałem doskonale. Większe koła były stabilniejsze i wydaje mi się że nauczyłbym się szybciej próbując od razu na dużym.
Przed zakupem przejrzałem mnóstwo opinii o różnych kołach. Szukałem czegoś zapewniającego nie tyle prędkość co jak najlepsze możliwości jazdy po różnych podłożach, stabilną jazdę, amortyzację i duży zasięg. Popularnego i w miarę przystępnego cenowo.

Kilka moich uwag o poszczególnych cechach MSX:
Koło i opona - bajka... duże koło + szeroka opona = dobre tłumienie nierówności. To jedyna amortyzacja jaką mamy w monocyklu i ważne aby działała możliwie najlepiej. Dzięki temu jedzie się pewniej, szczególnie na kiepskiej nawierzchni. To jest chyba największy atut tego koła i zarazem jego ogromna zaleta na polskich drogach. Prześwit w obudowie jest spory i na upartego zmieściłaby się jeszcze grubsza opona (niektórzy montują tam nawet opony terenowe: content.invisioncic.com/r254450/monthly_...71010d7dd9ac51d1.png )
Cena - bazowy model jest bardzo atrakcyjny cenowo na tle konkurencji. W kategorii cena/możliwości - rewelacja !!!
Podnóżki - z tego co pisał kol. Kółkowiec to w nowych modelach zmniejszono kąt ich pochylenia. Lekkie pochylenie w niczym nie przeszkadza a nawet jest korzystne (pewność trzymania koła, trudniej o coś zahaczyć, ciaśniejsze zakręty). Wielkość podnóżków - dla stopy 41 wystarczy, można je wydłużyć o 2cm zamieniając prawy z lewym. Krótsze, skośne podnóżki pozwalają mocniej pochylać koło na zakręcie.
Rączka - zupełnie ok, moim zdaniem narzekania niektórych osób wynikają z trzymania jej odwrotnie niż została skonstruowana (palce powinny być od spodu a nie z góry, przy takim ułożeniu dłoni chwyt jest dużo mocniejszy i lepiej się kołem kieruje).
Antyspin - jego brak w ogóle mi nie przeszkadza, prawdopodobnie i tak bym go nie używał. Do przeniesienia koła przez schody można je wyłączyć a guzik do tego mamy zaraz obok rękojeści.
Obudowa, waga - "męski" wygląd i minimalistyczna obudowa, pseudokarbonowe wykończenie (mniej widoczny brud i ryski niż na błyszczących plastikach) - dla mnie to same zalety. Brak błotników wynika z kształtu obudowy, która dzięki temu mimo wielkiego koła może być mniejsza i ładniejsza. Podobny pomysł obudowy zastosowano w Monsterze. Na suche warunki są one zbędne, zaś na deszcz można je dokupić, dostępne są różne wzory. Jak na ten rozmiar koła i baterii msx jest raczej lekki, umożliwia to wnoszenie go na wyższe piętro, z Monsterem byłoby o wiele trudniej. Pady boczne grube i miękkie.
Jazda - cichy i przyjemny odgłos silnika, pojazd jest bardzo stabilny - także przy większej prędkości, mimo niewielkiego doświadczenia daje mi poczucie bezpieczeństwa jazdy. Można nim spokojnie jeździć w lekkich warunkach terenowych - to bardzo poszerza zakres dostępnych miejsc gdzie możemy dojechać. Realny zasięg z baterią 1600wh przy prędkościach do 33km/h ok.80km, sporo ale chciałbym jeszcze więcej :) Nie testowałem maksymalnych prędkości, do szybkiej jazdy wolę motocykle. Z tego co słyszałem profilowane wkładki pod pady boczne pozwalają silniej pochylić koło i tym samym poprawiają przyspieszenie.
Oświetlenie - przedni Led jest ok jako migające światło za dnia, w nocy świeci wąskim strumieniem na drogę przed kołem. Z tego co wiem to nowsze modele mają jaśniejszą diodę niż starsze. Da się jechać tylko na nich, ale gdybym jeździł dużo po nocach to zabierałbym jeszcze latarkę. Tylny Led jest ok w nocy, ale wg. mnie powinien mieć jeszcze tryb "dzienny" - jaskrawe, migające czerwone światło, takie jak z przodu. Kolorowe ledy boczne i wskażnik poziomu baterii w lampie - fajnie że są. Po zmroku migające światła boczne znacząco uzupełniają podstawowe oświetlenie.
Rozbudowa, akcesoria - z racji popularności modelu i długiej obecności na rynku dostępnych jest sporo akcesoriów poszerzających możliwości tego koła: różnorakie opony, pokrowce, siedzenie, błotniki (także ze stojakiem), podnóżki i rączki akcesoryjne, otwieracze podnóżków, pady i poduszki boczne o różnych kształtach, itp. Mało tego - można rozbudowywać jego wnętrze na wersje o wyższych parametrach, albo np. dołożyć sobie głośniki czy światła z najnowszych wersji. Który inny producent coś takiego umożliwia...


Jak dla mnie MSX jest znakomitym wyborem na polskie warunki: wygodny, stabilny, z dużym zasięgiem i przystępny cenowo. Zalety zdecydowanie przeważają nad (wg. mnie drobnymi) wadami. Gdybym miał kupować dziś - ponownie wybrałbym ten sam model.
PODZIĘKOWANIE bartekreaper, PeWoo

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/24 02:38
Kółkowiec
Senior forum
Senior forum
Posty: 214
Oklaski: 2
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9337

tdm napisał: zauważyłem, że wiele osób "testujących" MSX chwyta rączkę w nieprawidłowy sposób, chwytem od góry tak jak w kingsongach: cdn.shopify.com/s/files/1/0021/7389/4702...lley_handle.jpg?8685

Rączka MSX w ogóle nie pasuje do takiego chwytu, jej nietypowy kształt od razu wskazuje że wymyślono ją do innego rodzaju trzymania.
Dłoń znakomicie układa się na rączce jeśli chwycimy ją nie z góry ale chwytem od spodu, tak aby palce owinęły się dookoła rączki i weszły w wycięcie za które wyjmujemy rączkę z obudowy. W tej pozycji krzywizna rączki dokonale pasuje do kształtu dłoni, nagle ten dziwny kształt zaczyna pasować i dłoń owija się dookoła rączki zapewniając o wiele mocniejszy chwyt i dużo lepszą kontrolę na prowadzonym kołem. Moim zdaniem ta rączka celowo ma taki kształ bo specjalnie zaprojektowano ją do takiego uchwytu. Rozwiązanie na które zdecydował się producent tj. umieszczenie uchwytu teleskopowego z tyłu koła wymaga po prostu mocniejszej kontroli nad torem jazdy koła niż lekki chwyt górny, który sprawdzi się przy uchwycie centralnym ale nie tylnym. Po chwyceniu rączki od spodu i owinięciu palców dookoła tejże rączki mamy znacznie silniejszy chwyt i dzięki temu łatwiej jest utrzymywać koło na obranym torze jazdy, sterować nim, co ma kluczowe znaczenie.
Wydaje mi się, że wiele narzekań ludzi na niewygodę tego rozwiązania wynika z tego, że trzymają dłoń na rączce w odwrotnej pozycji niż ta do której została ona zaprojektowana.


Absolutnie się z tym nie zgadzam i uważam tę radę za niebezpieczną. Z moich prób wynika coś zupełnie przeciwnego - że tylko chwyt od góry daje jako takie bezpieczeństwo. Rączkę trzeba docisnąć w dół, aby kontrolować koło. W przypadku chwytu od spodu i minimalnego nacisku do góry koło zaczyna jechać do przodu i uciekać. Na płaskim terenie można to jeszcze opanować dociskając rączkę w dół, ale schodząc z kołem w dół po pochyłej powierzchni trzymanie rączki od spodu jest prostym przepisem na katastrofę.
Przy okazji napiszę, że zamieniłem podnóżki stronami - lewy z prawym i w efekcie są dwie ważne korzyści. Po pierwsze stopa układa się na podnóżku dużo lepiej, bo jej przód jest lepiej podparty, zwłaszcza, gdy czubki butów są ułożone nieco szerzej niż pięty, co jest raczej regułą. Po drugie - koło łatwiej jest rozpędzić, bo przednie krawędzie podnóżków są nieco dalej od wspornika podnóżków (niedużo, bo mniej niż centymetr, ale jest to odczuwalne). Nieco dłuższe ramię dźwigni daje ten efekt.
Ostatnio przejechałem 60 km bez żadnego bólu mięśni stóp. Zamiana podnóżków wyraźnie zwiększyła komfort.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.180 s.