Nie jesteś zalogowany.

[MSX] Gotway Msuper X

2020/02/09 21:40 2020/02/09 21:56 przez Kalmar. Powód: poprawiony został tytuł wątku
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 285
Więcej
Autor
[MSX] Gotway Msuper X #9158
ponieważ ten popularny model nie ma jeszcze (o dziwo) swojego tematu, poza specjalistycznymi wątkami o modyfikacjach, zakładam osobny temat.

Tutaj wyszczególniono wszystkie oficjalne wersje tego modelu:

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


aczkolwiek poza oryginałami od Gotway na aliexpress można spotkać też zmodyfikowane wersje z inną pojemnością baterii.

a tu jest specyfikacja techniczna:

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.



Zachęcam do podzielenia się swoimi wrażeniami i uwagami na temat tego modelu. Z tego co wiem to było kilka wersji rozwojowych, z każdym rokiem produkcji coś dodawano, ulepszano, może ktoś orientuje się dokładniej i opisze kolejne zmiany i okres od kiedy je wprowadzano.


Drugie pytanie - czy ktoś ma link do instrukcji użytkownika ? A może ktoś z Was opisze swoje spostrzeżenia jak się powinno go użytkować, na co uważać itp. ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/09 22:02 2020/02/09 22:13 przez Kalmar.
Kalmar
Moderator
Moderator
Posty: 604
Oklaski: 26
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9160
Nie wiem czy taki temat jest potrzebny :unsure:

Poza tym na AliExpress podobno nie ma oryginałów tylko odpadki z fabryki sprzedawane przez przedsiębiorczych Chińczyków. Ile w tym prawdy, nie wiem.

Znam tam dwa sklepy, podobno porządne, tak piszą na forum z Ameryki.

A w tłumaczeniu z Ali niezmiennie podobają mi się dwie rzeczy: "Ratować" i "Gotway potwór, rower elektryczny" :lol:

Pozdrawiam. Tomek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/09 22:28 2020/02/09 22:37 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 285
Więcej
Autor
[MSX] Gotway Msuper X #9161
Też tak słyszałem, dzięki tej tabelce łatwiej będzie sprawdzic komuś niezorientowanemu które wersje są oryginalne a które nie.
Ja swoj kupilem w PL i innym tez tak polecam.

Swoją drogą to warto zauwazyć, że w wersji z małą baterią Msx waży 20kg, czyli łapie się na styk pod limit wagi ustalony w nowych przepisach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/09 23:07 2020/02/09 23:09 przez atdlzpae.
atdlzpae
Ekspert
Ekspert
Posty: 238
Oklaski: 1
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9162
Tak, i przy okazji ma zasięg 30km. ;-) A bez tiltbacku 25. Już lepiej kupić KS16S. :-D
A "nowych" przepisów nie ma, na razie się poddali i będą pisać nowe. Z nowymi konsultacjami. Tak więc nie strasz tą wagą proszę. ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/10 01:54
Kółkowiec
Senior forum
Senior forum
Posty: 207
Oklaski: 2
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9163
O zakupie MSX myślałem od wielu miesięcy. Na początku powstrzymywały mnie opinie o niezbyt dobrej ergonomii tego koła, a w szczególności o dużym kącie nachylenia podnóżków i będącym tego skutkiem bolesnym uciskaniem nóg przez obudowę koła, a także obawiałem się małych, wąskich podnóżków, bo cenię sobie komfort. Trochę mniej istotne wady, o których czytałem to były kiepska rączka i niezbyt dobre oświetlenie.
W końcu jednak kupiłem to koło, bo nie miałem gdzie go przetestować, a ciekawość zwyciężyła. Mam więc MSX od trzech tygodni i oto garść moich spostrzeżeń.
Po pierwsze - kąt nachylenia podnóżków jest OK, bo został zmniejszony w egzemplarzach produkowanych przez ostatnie miesiące. Z tego co czytałem - z 13 stopni w dawnych egzemplarzach do ok. 8 stopni. Osobiście nie mierzyłem jeszcze dokładnie, ale kąt nachylenia jest odpowiedni i w niczym nie przeszkadza.
Po drugie - podnóżki mogłyby być dłuższe i szersze, ale nie jest źle. Można jechać na kole przez kilkadziesiąt minut bez przerwy i stopy nie są specjalnie zmęczone.
Pady boczne są miękkie, ale trochę przeszkadzają, bo są nieco za grube. Można je odkleić i przykleić w ich miejsce nieco cieńsze, ale nie jest to niezbędne.
Opona - to wielka zaleta tego koła. Dobrze tłumi nierówności i jedzie się miękko.
Koło nie jest specjalnie zrywne, ani specjalnie ociężałe. KS 18XL po ostatniej aktualizacji rozpędza się łatwiej. MSX bez problemu jedzie ponad 40 km/h. Maksymalna prędkość, z jaką jechałem to ok. 48 km/h, bo tak ustawiłem sobie tiltback.
Podjazdy na bardzo strome wzniesienia nie są jego szczególnie mocną stroną ze względu na dużą średnicę opony, ale na krótkie wzniesienia o kącie 20 stopni da radę podjechać. To i tak jest bardzo stromo i w normalnych warunkach drogowych takie wzniesienia nie występują, lecz tylko w terenie.
Lampa przednia - myślałem, że będzie gorzej. Może trochę oślepiać i słabo oświetla boki, ale w przód świeci całkiem daleko, co pozwala na dobrej drodze jechać w nocy z sensowną prędkością, a nie jak żółw.
Rączka - tutaj trzeba uważać, żeby nie utracić kontroli nad kołem i prowadzić koło powoli i uważnie. Utrata kontroli nad kołem mogłaby poczynić szkody, gdyby nastąpiło to np. w sklepie.
Gruba opona sprawia wrażenie masywności koła i ma się wrażenie, że standardowy akumulator 1600 Wh nie jest wcale duży, jak na rozmiar tego koła. Przy szybkiej jeździe zasięg jest mniejszy w porównaniu z KS 18XL.
Aplikacja Gotway jest prosta, ale pozwala dopasować koło pod siebie. W razie czego jest apka EUC World, w której także można ustawić parametry koła i dokładniej odczytać wyniki z czujników.
Ogólnie MSX oceniam dobrze, choć nie doskonale, bo ma swoje wady. Wydaje mi się, że dobrze się na nim jeździ osobom ciężkim. Ja nie jestem specjalnie ciężki, więc jazda wymaga trochę więcej wysiłku niż na mniejszym kole.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/10 06:09 2020/02/10 06:16 przez IgorRz. Powód: dodatkowy tekst
IgorRz
Moderator
Moderator
Posty: 753
Oklaski: 1
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9164
W moim przypadku sytuacja wyglądała tak że po 2k km na 84v zmieniłem na 100v i różnica jest naprawdę odczuwalna, zdecydowanie łatwiej i szybciej przyspiesza, hamowanie tez zauważalnie lepsze, także zmiana z 84v na na 100v w odczuciach z jazdy na DUŻY plus.

Grupa na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA
www.facebook.com/groups/MonocykleElektrycznePOLSKA/
Czat na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA:
m.me/join/AbbBttt4pO_asGIt
Grupa na Fb na temat Ninebota z serii Z :
www.facebook.com/groups/ninebotzseries/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/10 10:03
Kółkowiec
Senior forum
Senior forum
Posty: 207
Oklaski: 2
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9165

IgorRz napisał: W moim przypadku sytuacja wyglądała tak że po 2k km na 84v zmieniłem na 100v i różnica jest naprawdę odczuwalna, zdecydowanie łatwiej i szybciej przyspiesza, hamowanie tez zauważalnie lepsze, także zmiana z 84v na na 100v w odczuciach z jazdy na DUŻY plus.


Wydaje mi się, że tak powinno być. Ale niektórzy twierdzą, że przy mniejszych prędkościach nie czuć różnicy w zachowaniu się koła, a dopiero przy większej prędkości widać różnicę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/10 11:21 2020/02/10 12:03 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 285
Więcej
Autor
[MSX] Gotway Msuper X #9166
zauważyłem, że wiele osób "testujących" MSX chwyta rączkę w nieprawidłowy sposób, chwytem od góry tak jak w kingsongach: cdn.shopify.com/s/files/1/0021/7389/4702...lley_handle.jpg?8685

Rączka MSX w ogóle nie pasuje do takiego chwytu, jej nietypowy kształt od razu wskazuje że wymyślono ją do innego rodzaju trzymania.
Dłoń znakomicie układa się na rączce jeśli chwycimy ją nie z góry ale chwytem od spodu, tak aby palce owinęły się dookoła rączki i weszły w wycięcie za które wyjmujemy rączkę z obudowy. W tej pozycji krzywizna rączki dokonale pasuje do kształtu dłoni, nagle ten dziwny kształt zaczyna pasować i dłoń owija się dookoła rączki zapewniając o wiele mocniejszy chwyt i dużo lepszą kontrolę na prowadzonym kołem. Moim zdaniem ta rączka celowo ma taki kształ bo specjalnie zaprojektowano ją do takiego uchwytu. Rozwiązanie na które zdecydował się producent tj. umieszczenie uchwytu teleskopowego z tyłu koła wymaga po prostu mocniejszej kontroli nad torem jazdy koła niż lekki chwyt górny, który sprawdzi się przy uchwycie centralnym ale nie tylnym. Po chwyceniu rączki od spodu i owinięciu palców dookoła tejże rączki mamy znacznie silniejszy chwyt i dzięki temu łatwiej jest utrzymywać koło na obranym torze jazdy, sterować nim, co ma kluczowe znaczenie.
Wydaje mi się, że wiele narzekań ludzi na niewygodę tego rozwiązania wynika z tego, że trzymają dłoń na rączce w odwrotnej pozycji niż ta do której została ona zaprojektowana.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/10 12:02 2020/02/10 12:09 przez atdlzpae.
atdlzpae
Ekspert
Ekspert
Posty: 238
Oklaski: 1
Więcej
[MSX] Gotway Msuper X #9167

tdm napisał: Wydaje mi się, że wiele narzekań ludzi na niewygodę tego rozwiązania wynika z tego, że trzymają dłoń na rączce w odwrotnej pozycji niż ta do której została ona zaprojektowana.

Moje narzekanie wynika z tego, że KS mogę prowadzić dwoma palcami, a do MSX'a trzeba całej dłoni i jeszcze ciągle myśleć o jego trajektorii.
Ja moją rączkę złamałem ponieważ koło postanowiło się obrócić w jedną stronę, a ja z nim walczyłem. To było w sklepie, ale na szczęście o półkę koło nie zachaczyło. A teraz jeżdżę bez rączki.

Problem z MSX jest taki, że rączka jest bardzo daleko od środka ciężkości. Żaden chwyt tutaj nie pomoże. :)
Fajnie gdyby w kole dało się włączyć "tryb rączki" który by je obracał o 30° centrując rączkę... Ale firmware zamknięty więc ja tego nie zaprogramuję.

Ps. KingSongi mają rączkę pod kątem 45°, więc nie chwyta się jej "od góry" tylko "od boku". :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2020/02/10 12:09 2020/02/10 12:19 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 285
Więcej
Autor
[MSX] Gotway Msuper X #9168
nie mówię że to jest perfekcyjne rozwiązanie, w KS mają to wygodniej wymyślone.
Mówię jedynie że skoro inżynierowie GW zdecydowali się na umieszczenie uchwytu z tyłu koła to aby trochę zniwelować wady tego rozwiązania celowo zaprojektowali kształ rączki w taki sposób, aby chwytać ją od spodu, a nie z góry. Chwyt od spodu dużo pomaga i jako jedyny pasuje do kształtu wnętrza dłoni. Prowadzenie koła trzymając rączkę od góry to pomyłka, właśnie wtedy najłatwiej o niekontrolowane skręty na boki a poza tym zwyczajnie kształt rączki nie pasuje do chwytu górnego.

Spróbujcie sami.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.252 s.