Nie jesteś zalogowany.

commander pro Max 22"

2023/05/23 10:53 2023/05/24 18:18 przez tdm.
tdm
Złoty forowicz
Złoty forowicz
Posty: 1018
Więcej
Autor
commander pro Max 22" #12597
nowe koło długodystansowe od Extremebull-a, konkutent MasterPro, v13:
- 22 cale,
- amortyzacja sprężyna+olej
- bateria 4800wh,
- silnik 134v dużej mocy
- metalowa obudowa, 56kg

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.



w tym sezonie coś się ruszyło w końću w segmencie kół o dużej średnicy.Teraz pora na ruch Veterana, niedawno pokazali nowe koła 16, 20 i brakuje w ofercie teraz tylko czegoś 22", myślę że w tajemnicy już nad tym pracują.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2023/05/24 02:18
Kółkowiec
Ekspert
Ekspert
Posty: 345
Oklaski: 2
Więcej
commander pro Max 22" #12598
Może być fajne koło, choć pewnie ciężkie jak diabli. Przy okazji zapytam - czy amortyzacja sprężyna + olej oznacza, że nie trzeba o nią dbać i sprawdzać zbyt często?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2023/05/24 18:17 2023/05/24 18:56 przez tdm.
tdm
Złoty forowicz
Złoty forowicz
Posty: 1018
Więcej
Autor
commander pro Max 22" #12599
w markowych widelcach rowerowych takie zawieszenie jest niemal bezobsługowe. Trwałość bardzo duża, jak nie pęknie sprężyna (można wymienić) to działa wiecznie, nie za bardzo tam ma co się zużywać.
Ale nie weim na ile tak samo będzie w chińskim wykonaniu, w shermanach-s i comPro niektórzy piszą że trochę oleju czasem wycieka, w Veteranie pękają obejmy itp., co jednak nie blokuje działania samego amortyzatora, można dolać oleju a uszkodzony element wymienić. Z czasem myślę że dopracują te niedoróbki, obejmy niedawno wypuścili nowe, zobaczymy czy będą mocniejsze.

Z kolei amortyzacja wahaczowa jaką ma np. Master czy s18 też ma swoje zalety, w razie czego mozna wywalić chiński tani damper i wsadzić jakiegoś RockShoxa. Ale w powietrznym damperze trzeba stale dbać o czystość uszczelek, smarowanie, dopompowywanie, itp.
Zawieszenie tak czy inaczej jakiejś tam obsługi będzie wymagało, w sumie każde jedno i jest to delikatny, skomplikowany mechanicznie element.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2023/05/24 20:28
Kółkowiec
Ekspert
Ekspert
Posty: 345
Oklaski: 2
Więcej
commander pro Max 22" #12601

tdm napisał: w markowych widelcach rowerowych takie zawieszenie jest niemal bezobsługowe. Trwałość bardzo duża, jak nie pęknie sprężyna (można wymienić) to działa wiecznie, nie za bardzo tam ma co się zużywać.
Ale nie weim na ile tak samo będzie w chińskim wykonaniu, w shermanach-s i comPro niektórzy piszą że trochę oleju czasem wycieka, w Veteranie pękają obejmy itp., co jednak nie blokuje działania samego amortyzatora, można dolać oleju a uszkodzony element wymienić. Z czasem myślę że dopracują te niedoróbki, obejmy niedawno wypuścili nowe, zobaczymy czy będą mocniejsze.

Z kolei amortyzacja wahaczowa jaką ma np. Master czy s18 też ma swoje zalety, w razie czego mozna wywalić chiński tani damper i wsadzić jakiegoś RockShoxa. Ale w powietrznym damperze trzeba stale dbać o czystość uszczelek, smarowanie, dopompowywanie, itp.
Zawieszenie tak czy inaczej jakiejś tam obsługi będzie wymagało, w sumie każde jedno i jest to delikatny, skomplikowany mechanicznie element.



Dzięki za odpowiedź. Jestem leniwy i nie chce mi się dbać, dopompowywać itp. Lubię rzeczy bezobsługowe, dlatego wymóg obsługi jest dla mnie ważna wskazówką przy zakupie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2023/05/26 12:04 2023/05/26 17:26 przez tdm.
tdm
Złoty forowicz
Złoty forowicz
Posty: 1018
Więcej
Autor
commander pro Max 22" #12603

Kółkowiec napisał: Lubię rzeczy bezobsługowe, dlatego wymóg obsługi jest dla mnie ważna wskazówką przy zakupie.

a na czym aktualnie jeździsz, i na co ew. zamierzasz zmienić w przyszłości ?
Z kół bezobsługowych no to chyba nadal tylko sztywne zostają. Najlepszą amortyzację w sztywniakach zapewni monster/abrams na oponie 3", gruby i wysoki balon opony 23calowej pozwala na jazdę przy bardzo niskim ciśnieniu (nawet 0.50 bar), co działa prawie tak jakby koło miało ze 30mm amortyzacji.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Wczoraj 02:20
Kółkowiec
Ekspert
Ekspert
Posty: 345
Oklaski: 2
Więcej
commander pro Max 22" #12604

tdm napisał: a na czym aktualnie jeździsz, i na co ew. zamierzasz zmienić w przyszłości ?
Z kół bezobsługowych no to chyba nadal tylko sztywne zostają. Najlepszą amortyzację w sztywniakach zapewni monster/abrams na oponie 3", gruby i wysoki balon opony 23calowej pozwala na jazdę przy bardzo niskim ciśnieniu (nawet 0.50 bar), co działa prawie tak jakby koło miało ze 30mm amortyzacji.


Jeżdżę na KS 18XL i MSX, zamiennie. Mają przebieg po ok. 7 tys. km. Poza dopompowaniem opon co jakiś czas nie robię przy tych kołach nic i podoba mi się to. Chciałbym kupić koło amortyzowane, bo dłuższa jazda mnie męczy, czuję ją w kościach. Jeżdżę na dość niskim ciśnieniu - ok. 1,6 bara, ale przy jeszcze niższym koło traci na przyspieszeniu i zwrotności, opory toczenia zmniejszają zasięg i jest ryzyko uszkodzenia felgi. Bardzo niskie ciśnienie przy szerokiej oponie nie wydaje mi się rozwiązaniem problemu. Jeździć przy ciśnieniu niższym niż 1 bar nie wyobrażam sobie, nawet na 22 calach. Na Abramsie raz się krótko przejechałem i to dla mnie za duży kloc. 18-calowe koło z amortyzacją wydaje mi się odpowiednie do mojej wagi i wzrostu, a słabo mi na myśl, że przed każdą przejażdżką albo co parę dni musiałbym regulować ciśnienie w amortyzatorach jakąś pompką. Jakoś w rowerze nie muszę nic robić przy amortyzatorze, więc chyba da się zrobić coś bezobsługowego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.201 s.