Nie jesteś zalogowany.
Begode EX.N


Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
"EX.N is in my opinion the best wheel of Begode / Gotway"
"Begode's most EXCITING ewheel to date!!"
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
begode-gw.en.alibaba.com/product/1600156...82.21.72ba418fwT13sP
Może zbierzemy na tym forum drużynę pierścienia żeby zakupić te min 5 wymaganych sztuk ? Jak coś piszcie do mnie na maila.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Marcin Zając
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
troche poprawiono, producent dodał jakies częściowe uszczelnienie w okolicy łożysk, ale całkowicie tego uszczelnić się chyba nie da.
Przy okazji chciałem przestrzec przed zbyt mocnym ingerowaniem w konstrukcję koła - trafił się już przypadek gdy ktoś sam sobie załozył wydrukowane na drukarce 3d osłonki łożysk z PLA. W czasie jazdy to się nagrzało i zaczęło topić, w wyniku czego koło zablokowało się podczas jazdy zrzucając kierowcę.
Być może to właśnie jest powód dla którego producenci mimo ciągłych awarii łożysk nie dają tam żadnych plastikowych nakładek osłaniających je brzed brudem - jakiekolwiek uszczodzenie takiej nakładki w trakcie jazdy (o co nietrudno) może mieć dramatyczne konsekwencje.
EXN mimo swojej wagi dzieki centralnemu uchwytowi da sie jeszcze nosić po schodach, 32kg to chyba górna granica wagowa tego typu mobilności. Jego główny konkurent - sherman jest już na to zbyt ciężki i nieporęczny.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Z jednej strony fajne koło, Msuper na sterydach.
Z drugiej strony kontrowersyjne rozwiązania w środku, które mogą generować poważne i drogie w naprawie problemy.
Cena bazowa trochę wyższa niż RS, ale jak doliczymy wymianę łożysk na solidne to się robi cena Shermana, i nadal nie ma gwarancji że po wymianie znów się nie uszkodzą.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnio raczej idą w drugą stronę to znaczy nie uszczelniają całkiem łożysk a luzują uszczelnienie tak żeby nie zatrzymywać wody w środku, żeby miała gdzie odparować lub odpłynąć. Han Solo opisuje to przy recenzji Monstera Pro V3. Nie wiem czy da się wogóle to rozwiązanie z cienkościennymi łożyskami doprowadzić do bezawaryjnego działania, mam wątpliwości...
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

wg. Eucservice raczej nie bardzo się da, tam wchodzi w grę więcej różnych czynników nie tylko odporność na korozję, Łożysko podczas obrotu nie jest sztywne ale wychyla się na boki, im większe tym bardziej się rusza co wpływa na szybsze zużycie. Nie za bardzo jest jak to uszczelnić a uszczelki domowej roboty mogą być wręcz groźne dla użytkownika, o czym pisałem powyżej.Kalmar napisał: Nie wiem czy da się wogóle to rozwiązanie z cienkościennymi łożyskami doprowadzić do bezawaryjnego działania, mam wątpliwości...
Tak sobie myślę że ewentualnie zamiast stosować pusty silnik + wielkie, drogie łożyska może wystarczyłoby dać tradycyjną oś ale o większej średnicy i tylko troszkę większe łożyska niż standardowe. W grubszej osi kable silnika miałyby więcej miejsca a zarazem konstrukcja byłaby sztywniejsza, lżejsza. No i niezawodna, jak do tej pory, a same łożyska w małym rozmiarze zapewne o niebo tańsze.
Przy cenach serwisu 2-3 tys. zł za uszczelnienie pustego silnika + wymianę łożysk na markowe - to jest spore ryzyko kupować sprzęt z silnikiem "hollow"....
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

PS. Dziękuję Ryszardowi za wyjaśnienie pochodzenia tej nazwy kiedyś podczas spotkania monocyklistów we Wrocławiu. Mam nadzieję, że wrócimy do idei spotkań a i mam też nadzieję, że w końcu modernizacja linii kolejowej dobiegnie końca i pociągi do Wrocławia będą śmigać w godzinę

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
120km...z jednej strony sporo, a z drugiej nie aż tak wiele biorąc pod uwagę ogromną baterię 2700wh.
Monster v3 2500w/1845wh ma ok. 100km realnego zasięgu. MsP 2500w/1800wh ok. 95km.
Czyli w EXN zwiększenie wagi koła i mocy silnika do 2800w ma jednak sporą cenę - poj. baterii +50% ale zasięg już tylko +20%.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.