Nie jesteś zalogowany.
Begode EX.N
2020/12/07 15:45
2020/12/08 14:51 przez tdm.
Autor
Begode EX.N #10896
Gotway/Begode i kolejna premiera nowego monocykla o nazwie - EX.N
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Koło rozmiaru 20.1", podobne jak EX, ale:
- brak amortyzacji,
- silnik 2800w (100v hollow)
- waga: 33kg
- bateria 2700wh
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Wydaje się czymś w rodzaju mini-Monstera - kompaktowa konstrukcja podobna do Msuper (+2.5cm wysokości i +1 cm szerokości), ale z potężną baterią. Wg danych producenta realny zasięg (obliczony jako połowa tego co podają oficjalne dane) wyniósłby: 120km (dla porównania wg. analogicznego przelicznika RS: 80, M.Pro: 150).
W standardzie ładowarka 3A (9h pełne ładowanie), ale podano też czas ładowania dla 8A, czyli chyba obsłuży również taką moc.
Waga 33kg mała nie jest, ale z drugiej strony 2 kg lżejszy od Shermana i 6-7kg od EX i Monster Pro, co może przesądzić o tym czy da się jeszcze wnieść to koło po schodach, czy nie. Gabarytowo jest bardziej kompaktowy niż tamte i ma centralny uchwyt do noszenia.
Silnik podobny jak RS, myślę że osiągi też. Teoretyczna Vmax 68km/h, więc myślę że 40-45km/h będzie tu można bezpiecznie utrzymać.
Amortyzacji pneumatycznej nie ma, za to jest opona jakby "wyższa" niż w Msuper i powiększona średnica koła z 19.3" do 20.1"cm - co powinno troche poprawić wygodę. Koło nie jest tak wielkie jak w monsterach a podnózki są niżej niż w kołach amortyzowanych, czyli teoretycznie powinno być zwrotniejsze w prowadzeniu.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
akcesoria - siedzenie, błotnik, powerpady, aluminiowe podnózki z regulowanym kątem
Bardzo ciekawe wygląda cena..... na stronie producenta ten model pomimo +50% większej baterii niż RS jest od niego droższy tylko o 137$, jeżeli u dystrybutorów różnica cen byłaby podobna czyli +/-2100$ to byłby to chyba najtańszy monocykl z tak dużą baterią. Różnica cenowa wobec Shermana i Monstera Pro sięga ~700$.
link do strony producenta: LINK
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Koło rozmiaru 20.1", podobne jak EX, ale:
- brak amortyzacji,
- silnik 2800w (100v hollow)
- waga: 33kg
- bateria 2700wh
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Wydaje się czymś w rodzaju mini-Monstera - kompaktowa konstrukcja podobna do Msuper (+2.5cm wysokości i +1 cm szerokości), ale z potężną baterią. Wg danych producenta realny zasięg (obliczony jako połowa tego co podają oficjalne dane) wyniósłby: 120km (dla porównania wg. analogicznego przelicznika RS: 80, M.Pro: 150).
W standardzie ładowarka 3A (9h pełne ładowanie), ale podano też czas ładowania dla 8A, czyli chyba obsłuży również taką moc.
Waga 33kg mała nie jest, ale z drugiej strony 2 kg lżejszy od Shermana i 6-7kg od EX i Monster Pro, co może przesądzić o tym czy da się jeszcze wnieść to koło po schodach, czy nie. Gabarytowo jest bardziej kompaktowy niż tamte i ma centralny uchwyt do noszenia.
Silnik podobny jak RS, myślę że osiągi też. Teoretyczna Vmax 68km/h, więc myślę że 40-45km/h będzie tu można bezpiecznie utrzymać.
Amortyzacji pneumatycznej nie ma, za to jest opona jakby "wyższa" niż w Msuper i powiększona średnica koła z 19.3" do 20.1"cm - co powinno troche poprawić wygodę. Koło nie jest tak wielkie jak w monsterach a podnózki są niżej niż w kołach amortyzowanych, czyli teoretycznie powinno być zwrotniejsze w prowadzeniu.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
akcesoria - siedzenie, błotnik, powerpady, aluminiowe podnózki z regulowanym kątem
Bardzo ciekawe wygląda cena..... na stronie producenta ten model pomimo +50% większej baterii niż RS jest od niego droższy tylko o 137$, jeżeli u dystrybutorów różnica cen byłaby podobna czyli +/-2100$ to byłby to chyba najtańszy monocykl z tak dużą baterią. Różnica cenowa wobec Shermana i Monstera Pro sięga ~700$.
link do strony producenta: LINK
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2020/12/08 02:45
Begode EX.N #10898
Niestety, silniki typu Hollow we wszystkich monocyklach mają problemy z łożyskami, które szybko zaczynają hałasować, a nawet blokować się. Dlatego ja na razie wstrzymałem się z zakupem nowego kółka. Mam nadzieję, że Chińczycy zmienią łożyska na lepsze, ale kiedy to nastąpi i jaki będzie miało wpływ na ceny, to się okaże.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2020/12/08 09:55
2020/12/09 19:53 przez tdm.
Autor
Btw - próbowałem nosić po schodach swojego Msx z dociążeniem go do 33kg - jest ciężko ale jeszcze się da. Przy 40kg Monster Pro lub amortyzowanym EX chyba bym już spasował.
Niestety łożyska to póki co problem, ale to są bardzo świeże modele, dopiero teraz będa je dopracowywać. Te urządzenia nie są pomyślane na jazdę w deszczu. GW teraz robi wszystkie nowe modele na tych pustych silnikach: RS, Ex.N, EX, M.Pro a nawet Tesla3. Wszędzie tam są stosowane takie łożyska. Mam nadzieję że dzięki temu rozwiążą problem szybciej, niż gdyby dotyczyło to tylko jednego modelu.
Begode EX.N #10899
A jaki ewentualnie model sobie upatrzyłeś?Kółkowiec napisał: ja na razie wstrzymałem się z zakupem nowego kółka
Btw - próbowałem nosić po schodach swojego Msx z dociążeniem go do 33kg - jest ciężko ale jeszcze się da. Przy 40kg Monster Pro lub amortyzowanym EX chyba bym już spasował.
Niestety łożyska to póki co problem, ale to są bardzo świeże modele, dopiero teraz będa je dopracowywać. Te urządzenia nie są pomyślane na jazdę w deszczu. GW teraz robi wszystkie nowe modele na tych pustych silnikach: RS, Ex.N, EX, M.Pro a nawet Tesla3. Wszędzie tam są stosowane takie łożyska. Mam nadzieję że dzięki temu rozwiążą problem szybciej, niż gdyby dotyczyło to tylko jednego modelu.
PODZIĘKOWANIE Swietlas
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2020/12/08 23:50
Begode EX.N #10901
tdm napisał: A jaki ewentualnie model sobie upatrzyłeś?
Właśnie ten.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2020/12/09 19:57
2020/12/23 23:07 przez tdm.
Autor
Begode EX.N #10904
EX.N ma większośc komponentów z Msuper a zawieszenia brak, więc tu nie powinno być kłopotu.
Pomysłowi Rosjanie próbują sobie jakoś radzić z problemami łożysk w amortyzowanym EX. Usunęli fabryczny smar z łożysk smarując je specjalnym smarem dla statków, wodoodpornym i antykorozyjnym (moim zdaniem super pomysł i za grosze) -LINK do smaru- i wykonali odpowietrznik silnika + rynienkę, którą woda/brud z pustej osi silnika może spływać omijając łożysko: -LINK do fotorelacji z seriwsu-
Co prawda EX i EX.N mają inne silniki, ale zasada ta sama. W v11 też to samo przerabiali. Te zabiegi powinny sporo pomóc, najlepiej byłoby przy okazji wymienić także łożyska na markowe, albo przynajmniej wykonać te ulepszenia póki jeszcze koło jest nowe. InMo po pół roku od premiery zmieniło łożyska na masywniejsze, Gw chyba powinien zrobić to samo ale tak jak w v11 będzie to prawdopodobnie wymagać zmiany obudowy silnika.
W razie czego w tej samej kategorii zostaje nam jeszcze Sherman...
......................................................................
aktualizacja - w najnowszej edycji RS-ów (kocówka modeli v.1 i wszystkie v.2) producent zmienił łożyska silnika na jakieś inne, także GW widzi problem i coś próbuje z tym robić. Oby skutecznie
pierwsze sztuki mini-Monster i maxi-Monster dotarły do recenzentów, za jakiś czas powinno być trochę więcej informacji
Porównanie wielkości nowych modeli GW: scontent.fpoz4-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/...9805fc3f&oe=600988CE
EX.N na tym foto wydaje się niewielki, nawet mniejszy od Msuper...
Pomysłowi Rosjanie próbują sobie jakoś radzić z problemami łożysk w amortyzowanym EX. Usunęli fabryczny smar z łożysk smarując je specjalnym smarem dla statków, wodoodpornym i antykorozyjnym (moim zdaniem super pomysł i za grosze) -LINK do smaru- i wykonali odpowietrznik silnika + rynienkę, którą woda/brud z pustej osi silnika może spływać omijając łożysko: -LINK do fotorelacji z seriwsu-
Co prawda EX i EX.N mają inne silniki, ale zasada ta sama. W v11 też to samo przerabiali. Te zabiegi powinny sporo pomóc, najlepiej byłoby przy okazji wymienić także łożyska na markowe, albo przynajmniej wykonać te ulepszenia póki jeszcze koło jest nowe. InMo po pół roku od premiery zmieniło łożyska na masywniejsze, Gw chyba powinien zrobić to samo ale tak jak w v11 będzie to prawdopodobnie wymagać zmiany obudowy silnika.
W razie czego w tej samej kategorii zostaje nam jeszcze Sherman...
......................................................................
aktualizacja - w najnowszej edycji RS-ów (kocówka modeli v.1 i wszystkie v.2) producent zmienił łożyska silnika na jakieś inne, także GW widzi problem i coś próbuje z tym robić. Oby skutecznie

pierwsze sztuki mini-Monster i maxi-Monster dotarły do recenzentów, za jakiś czas powinno być trochę więcej informacji
Porównanie wielkości nowych modeli GW: scontent.fpoz4-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/...9805fc3f&oe=600988CE
EX.N na tym foto wydaje się niewielki, nawet mniejszy od Msuper...
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2020/12/26 13:20
2020/12/26 18:51 przez tdm.
Autor
Begode EX.N #10943
pierwsze wrażenia z jazdy EXN
w wersji produkcyjnej poprawiono rączkę, która jest teraz sztywna i - zdaniem testerów - całkiem wygodna.
Co ciekawe mimo większej wagi koła testujący ocenili EXN jako bardziej zwrotny od RS, co prawdopodobnie wynika z innego typu opony, podobnej do tej jaką miał Msx tylko z głębszym bieżnikiem. W motocyklach turystyczno-terenowych użytkowałem podobne opony i właśnie tego typu wzór bieznika sprawdzał się najlepiej, opona była o wiele cichsza od opon terenowych ale zarazem lepiej trzymała w terenie niz typowe szosówki.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
a tu foto wnętrza EXN i instalacja w nim opony terenowej a'la Sherman: www.facebook.com/ECOEUC2020/photos/pcb.1...2240/159423715932344
w wersji produkcyjnej poprawiono rączkę, która jest teraz sztywna i - zdaniem testerów - całkiem wygodna.
Co ciekawe mimo większej wagi koła testujący ocenili EXN jako bardziej zwrotny od RS, co prawdopodobnie wynika z innego typu opony, podobnej do tej jaką miał Msx tylko z głębszym bieżnikiem. W motocyklach turystyczno-terenowych użytkowałem podobne opony i właśnie tego typu wzór bieznika sprawdzał się najlepiej, opona była o wiele cichsza od opon terenowych ale zarazem lepiej trzymała w terenie niz typowe szosówki.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
a tu foto wnętrza EXN i instalacja w nim opony terenowej a'la Sherman: www.facebook.com/ECOEUC2020/photos/pcb.1...2240/159423715932344
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2021/01/16 23:56
2021/01/22 23:10 przez tdm.
Autor
Begode EX.N #10964
EX vs EXN
EXN mimo mniejszego silnika wygrał test przyspieszenia, a przy okazji okazał się też być zwrotniejszy.
Żeby nie te problemy z łożyskami i ogólnie jakością to by było jedno z najlepiej wycenionych kół na rynku, następca serii Msuper. evX który niedawno testował ten model stwierdził w wywiadzie, że EXN to "Msuper Killer". Niestety łożyska odezwały się już po kilku km...ratunkiem dla tego projektu byłoby umieszczenie tam silnika z osią od MSP lub podobnego i tyle. Być może takie zmodyfikowane wersje będą dostepne u Kotu.
Na foto poniżej od lewej kolejno RS - EXN - EX
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
EXN mimo mniejszego silnika wygrał test przyspieszenia, a przy okazji okazał się też być zwrotniejszy.
Żeby nie te problemy z łożyskami i ogólnie jakością to by było jedno z najlepiej wycenionych kół na rynku, następca serii Msuper. evX który niedawno testował ten model stwierdził w wywiadzie, że EXN to "Msuper Killer". Niestety łożyska odezwały się już po kilku km...ratunkiem dla tego projektu byłoby umieszczenie tam silnika z osią od MSP lub podobnego i tyle. Być może takie zmodyfikowane wersje będą dostepne u Kotu.
Na foto poniżej od lewej kolejno RS - EXN - EX
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2021/02/14 14:24
Begode EX.N #11019
Recenzent zwrócił uwagę na nierównomierny rozkład masy w kole, co jego zdaniem skutkuje łatwiejszym wobblingiem przy hamowaniu i nieco innym zachowaniem przy manewrach w prawo i w lewo. W recenzjach EX nie podnoszono tego. By może dlatego, że EX jest cięższe przez elementy zawieszenia i wpływ nierównego ułożenia baterii jest mniejszy.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
2021/02/14 14:35
2021/02/16 16:06 przez tdm.
Autor
Begode EX.N #11020
EX ma to samo, dodatkowe 7kg w osi kola pewnie trochę pomaga, ale nadal brak równowagi. Podobny brak symetrii miały MSS, dodatkowa bateria dołożona po jednej stronie, czy inne konstrukcje z rozszerzaną baterią np. z aliexpress, gdzie upychają dodatkowe baterie we wszystkie mozliwe przestrzenie.
Niestety przy 100v dostepnych jest ograniczona pula ułożenia pakietów, 1800, 2700 (niesymetrycznie), 3200-3600. Żeby to dać w miarę symetrycznie jeden pakiet musiałby byc chyba na górze, ale wtedy koło byłoby znacznie wyższe i całkowicie inny design. A z kolei z 4 pakietami koło byłoby znacznie cięższe a i tak musieliby całkowicie przekonstruować obudowę.
Podobny kłopot z chłodzeniem elektroniki - jak się zamknie obudowę i da mocny silnik to się coś może spalić, jak obudowa jest zbyt hermetyczna to ewentualna wilgoć nie ma którędy uchodzić i tez coś może uszkodzić, jak się zrobi otwór wentylacyjny, to z kolei może się dostać woda....
Inżynierowie tych sprzętów mają pewnie sporo takich dylematów, które nie jest łatwo rozwiązać.
Czy ktoś się orientuje co to za model opony w tym EX/EXN - bardzo fajnie się prezentuje, może warto byłoby wrzucoś taką do Msuperów?
...................
ok, ustaliłem to samodzielnie - opona to kenda K340 14x2.75 Wg. posiadacza obu tych modeli raczej nie będzie pasować do Msuperów bez wycinanek obudowy bo jest trochę większa.
Niestety przy 100v dostepnych jest ograniczona pula ułożenia pakietów, 1800, 2700 (niesymetrycznie), 3200-3600. Żeby to dać w miarę symetrycznie jeden pakiet musiałby byc chyba na górze, ale wtedy koło byłoby znacznie wyższe i całkowicie inny design. A z kolei z 4 pakietami koło byłoby znacznie cięższe a i tak musieliby całkowicie przekonstruować obudowę.
Podobny kłopot z chłodzeniem elektroniki - jak się zamknie obudowę i da mocny silnik to się coś może spalić, jak obudowa jest zbyt hermetyczna to ewentualna wilgoć nie ma którędy uchodzić i tez coś może uszkodzić, jak się zrobi otwór wentylacyjny, to z kolei może się dostać woda....
Inżynierowie tych sprzętów mają pewnie sporo takich dylematów, które nie jest łatwo rozwiązać.
Czy ktoś się orientuje co to za model opony w tym EX/EXN - bardzo fajnie się prezentuje, może warto byłoby wrzucoś taką do Msuperów?
...................
ok, ustaliłem to samodzielnie - opona to kenda K340 14x2.75 Wg. posiadacza obu tych modeli raczej nie będzie pasować do Msuperów bez wycinanek obudowy bo jest trochę większa.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Czas generowania strony: 0.228 s.