Nie jesteś zalogowany.

Gotway Monster V3 (wersja 2020)

2021/04/10 23:17 2021/04/10 23:25 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 539
Więcej
Gotway Monster V3 (wersja 2020) #11212
błotnik założony, genialne rozwiązanie. Zrobiłem trochę wiekszy niż z linku powyżej.
Zaskakująco stabilnie to się trzyma nawet bez podklejania taśmą, monster ma tam akurat śruby mocujące i w sam raz jest o co zahaczyć. Błotnik jest zdejmowany/zakładany bez użycia narzędzi, więc można go nawet wozić w kieszeni i zakładać tylko w razie potrzeby. Podobne rozwiązanie można też zrobić z przodu, również zdejmowane.

Teraz myślę nad jakąś prostą rączką, bez ingerowania w obudowę, np. coś takiego, dostepne na allegro za grosze

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


może podpowiecie jakieś modele (np. wyższe) albo inne sprytne rozwiązania rączki do monstera?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/04/11 00:09
IgorRz
Moderator
Moderator
Posty: 847
Oklaski: 1
Więcej
Autor
Gotway Monster V3 (wersja 2020) #11213
ja tu tylko wspomnę że widziałem jak kolega na grupie zamontował rączkę od łopaty.... i zdawała egzamin ;)

Grupa na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA
www.facebook.com/groups/MonocykleElektrycznePOLSKA/
Telegram:
t.me/EUCPOLSKA
Czat na Facebooku MONOCYKLE ELEKTRYCZNE POLSKA:
m.me/join/AbbBttt4pO_asGIt
Grupa na Fb Ninebota Z :
www.facebook.com/groups/ninebotzseries/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/04/11 22:49 2021/06/02 10:41 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 539
Więcej
Gotway Monster V3 (wersja 2020) #11214
Przejechałem już nieco więcej Monsterem v3 100v/1845wh (wersja z 2 lampami) i pokuszę się o jego recenzję.
Przedtem jeździłem sporo na Msuper 19" i do niego będę porównywał wrażenia z jazdy monsterem.

Koło + opona - 22.2" to zupełnie inna jazda niż na mniejszych kółkach. Niby te parę cali to niedużo ale w realu różnica jest bardzo wyraźna. Wielkie koło daje wysoki komfort, stabilność i bezpieczeństwo jazdy. Długie proste poza miastem które na msx trochę mnie nudziły teraz sprawiają mi wielką przyjemność i dosłownie nie chce się zsiadać. Nie są mu straszne dziury w drodze, tzn. odczuwamy to na pedałach ale koło zachowuje równowagę i jedzie dalej jakby nigdy nic, znacznie poprawia to bezpieczeństwo jazdy. Opona jest wysoka i szeroka, mieści dużo powietrza, amortyzuje lepiej niż mniejsze opony. Fabryczna opona ma gruby półterenowy bieżnik, a do tego jest cicha, wg. mnie jest bardzo uniwersalna i trwała. Duży prześwit w obudowie pozwala zamontować inne opony, np. szersze (bridgestone L301) albo np. terenowe (shinko 241). Wielkie koło to kluczowy atut tego monocykla, nieoceniona zaleta na polskich drogach. Im dłuższy dystans tym różnica w komforcie jest bardziej odczuwalna.
Sterowanie - Obudowa jest wysoka i inaczej się ją trzyma nogami - dotykamy koła tuż pod kolanem, a nie środkiem łydki. Wpływa to na kierowanie - znacznie poprawia komfort na asfalcie ale i trochę utrudnia ciasne zakręty czy offroad. Fabryczne pady są wygodne ale nie dają wsparcia dla przyspieszania, aby wykorzystać potencjał monstera jak w każdym dużym kole konieczne są profilowane pady, poduszki itp. Monster nie jest aż tak zwrotny jak małe kółka, z początku wydaje się trudny w skręcaniu, ale to z czasem mija - po prostu trzeba dłużej pojeździć, przyzwyczaić się do zupełnie innego balansu. Po 100km praktyki i opanowaniu koła można nim manewrować zupełnie normalnie. Monster spokojnie spokojnie da radę wjechać wszędzie tam gdzie msx.
Silnik, bateria - 100v/2500w robi robotę, absolutnie nie brakuje przyspieszenia. Sprawdzona konstrukcja silnika z osią pozwala nie martwić się o łożyska. Znane są egzemplarze z przebiegiem ponad 50 tys. km. Na dużym kole w mniejszym stopniu odczuwa się prędkości - chwila moment i mamy 40km/h, nawet tego nie czując. Mimo iż lubię bezpieczną jazdę zauważyłem, że na Monsterze jakoś automatycznie jeżdżę szybciej i dalej niż na msx. Bateria 1845wh oparta na japońskich ogniwach Sanyo daje realny zasięg 100km, co w połączeniu z komfortem tego koła czyni je świetnym wyborem do jazdy poza miastem i do turystyki. Fabryczna ładowarka 3A waży 800g i można ją zabierać w trasę, w kryzysowej sytuacji 1 godz. podładowania da +16km.
Obudowa, waga - 28.2kg - w swojej klasie jest to lekkie koło, da się je wnieść po schodach czy do pkp. Dla porównania monsterPro waży aż 13.2kg więcej, a mniejsze monocykle z podobną baterią np. RS czy Nikola+ zaledwie 1-2 kg mniej. Obudowa jest estetyczna i dość wąska, +1cm wobec msx. Duże płaskie boki pozwalają na dowolną aranżację wszelkich dodatków poprawiających uchwyt. Główna część obudowy przypomina carbon, błyszczące boczne panele są eleganckie ale podatne na ryski, na szczeście są płaskie i łatwo je okleić. Monster fabrycznie nie ma błotników, ale bardzo prosto można samemu wykonać zdejmowane błotniki z elastycznego błotnika MTB (link kilka postów powyżej). Obudowa nie posiada szczelin na uchwyt czy głośniki, boczne panele mają uszczelki a nieduży otwór z kablem silnika łatwo uszczelnić taśmą - dzięki temu obudowa jest pyło i deszczoszczelna. Unikalną cechą wysokiej obudowy jest mozliwość jazdy na siedząco, do czego to koło jest fabrycznie przystosowane.
Podnóżki - duże o kształcie trapezu, wysokość akurat żeby o nic nie zahaczyć, minimalny kąt pochylenia. Pedały są tak wygodne, że zastanawiam się czy w ogóle szukać akcesoryjnych. Nawet po 100km nie dokuczają mi stopy, znacznie rzadziej robię teraz przerwy na odpoczynek w czasie długich tras - ale jest to zasługa całej konstrukcji, nie tylko samych podnóżków.
Rączka - Wbudowany uchwyt posiada antyspin i jest wygodny do noszenia, dzięki niemu koło wydaje się troszkę lżejsze. Teleskopowa rączka dostępna jako akcesorium, ale to koło jest na tyle wysokie że krótkie odcinki da sie je prowadzić i bez niej. Brak rączki można częściowo zniwelować instalując na uchwycie np. siedzenie, rączkę od walizki, czy coś podobnego. Koło jest wówczas tak wysokie że można je utrzymać bez pochylania się.
Oświetlenie - przednie 2xLed świecą bardzo dobrze, wyraźnie widać je nawet pełnym w słońcu. W dzień idealny jest tryb migający, w nocy tryb stały - silne światło które przygasa trochę na postoju i rozjaśnia się po ruszeniu. Światała są wystarczająco mocne żeby jechać w nocy tylko na nich, świecą długim wąskim strumieniem. Tylne światło 10Led jest też %-owym wskaźnikiem baterii (bardzo przydatne!), ma funkcję światła stop a podczas jazdy miga różnymi kolorami, co poprawia jego zauważalność. Tylne światło jest za słabe w słoneczny dzień, ale to chyba póki co wada wszystkich monocykli.
Rozbudowa, akcesoria Monster ma wbudowany antyspin, port usb 2.0 (szybko podładujemy telefon) i donośne głośniki 35w a na bocznej ściance jest podświetlany napis (którego treść można personalizować). Fabrycznie dostepne akcesoria to: wysokie siedzenie i teleskopowy uchwyt. Błotniki i podwyższoną rączkę łatwo wykonać samemu. EUCservice oferuje - instalację górnego wyświetlacza od Tesla3 ( link ), rozbudowę baterii o +450wh lub zmodyfikowaną wersję "Sport". Prócz tego mamy kilka opon do wyboru, po modyfikacji pasuje rączka od InMotion v10, jest też stalowa rączka monocustomize, powłoki ochronne - twarde shelle lub miękkie pokrowce, akcesoryjne podnóżki lub ich modyfikacje (np. płytka z kolcami), podstawki, pasują tu wszelkie pady i poduszki boczne, winglety do skakania itp. Boczne panele są płaskie, łatwo je okleić i zmienić sobie kolor monocykla. Panele te są pół-przezroczyste, miłośnicy bocznych LED-ów mają szerokie pole do popisu. Tu można zobaczyć ciekawy przykład modyfikacji monstera: link
Inne uwagi - wydaje mi się że koło w tym rozmiarze lepiej pasuje wizualnie dla dorosłego mężczyzny. Jakoś tak poważniej się na nim wygląda, widać że to jest konkretny pojazd a nie zabawka. Na małych kołach laicy wołali za mną "ale hulajnoga!" a teraz słyszę raczej "ale motor!".

Jak dla mnie Monster v3 jest na chwilę obecną najlepszym kołem w stajni Gotway/Begode i jednym z najlepszych monocykli w ogóle. Unikalne właściwości jezdne dużego koła, konkretny zasięg, wysoki komfort, a przy tym niezawodność i umiarkowana waga - czynią go jednym z najlepszych monocykli przeznaczonych na dłuższe wyjazdy, nieźle przystosowanym do polskich dróg. Porównałbym go do Harleya w świecie EUC - jest w nim coś takiego, że nie ma sie ochoty zsiadać, robić przerw, tylko cieszyć sie wygodą i jechać przed siebie aż po horyzont....
PODZIĘKOWANIE Kalmar, IgorRz, Kółkowiec, wukoz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/04/12 11:57
wukoz
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Więcej
Gotway Monster V3 (wersja 2020) #11215

tdm napisał: błotnik założony, genialne rozwiązanie. Zrobiłem trochę wiekszy niż z linku powyżej.
Zaskakująco stabilnie to się trzyma nawet bez podklejania taśmą, monster ma tam akurat śruby mocujące i w sam raz jest o co zahaczyć. Błotnik jest zdejmowany/zakładany bez użycia narzędzi, więc można go nawet wozić w kieszeni i zakładać tylko w razie potrzeby. Podobne rozwiązanie można też zrobić z przodu, również zdejmowane.


Super pomysł z demontowalnym błotnikiem.
Dałbyś radę wrzucić jakieś foty z wymiarami ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/04/14 14:28 2021/04/14 16:22 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 539
Więcej
Gotway Monster V3 (wersja 2020) #11226

wukoz napisał: Super pomysł z demontowalnym błotnikiem. Dałbyś radę wrzucić jakieś foty z wymiarami ?

u mnie prototyp wyszedł tak, może coś jeszcze później poprawię, skrócę (np. można zrobić szerszy i zagiąć krawędzie w dół) ale na razie spełnia swoją rolę.

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


Jako że mocowania przót/tył są kompatybilne, to można sobie zrobić różne wersje tego błotnika, np. na co dzień z tyłu wystarczyłby mniejszy, a jeśli miałoby padać to wtedy ten mniejszy przełożyć do przodu, a na tył założyć większy. Zdjęcie/założenie zajmuje kilka sekund :)
PODZIĘKOWANIE wukoz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/04/15 18:23 2021/04/17 20:55 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 539
Więcej
Gotway Monster V3 (wersja 2020) #11230
fajny pomysł na rączkę do Monstera, po spiłowaniu nadmiaru podstawy pasuje rączka od inmotion v10 (koszt na aliex. ok. 220zł)

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


więcej zdjęć tego ciekawego patentu tutaj: www.facebook.com/permalink.php?story_fbi...3&id=100036446010743
PODZIĘKOWANIE IgorRz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/05/15 22:27 2021/05/15 22:29 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 539
Więcej
Gotway Monster V3 (wersja 2020) #11340
rosyjski wojskowy buduje rowery i pojazdy elektryczne na bazie monocykli Gw Monster:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2021/05/31 18:17 2021/06/01 17:49 przez tdm.
tdm
Ekspert
Ekspert
Posty: 539
Więcej
Gotway Monster V3 (wersja 2020) #11395
nowa funkcja EUCworld dla Monster v3 (i chyba innych tej marki też, ale nie sprawdzałem) - najnowsza wersja aplikacji dodała pod wskaźnikiem prędkości - wskaźnik chwilowego zużycia prądu w trakcie jazdy

Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.


całkiem przydatna sprawa, dzięki Seba za dodanie tej funkcjonalności.


I jeszcze ciekawy post będący porównaniem 2 wersji monstera, pisany przez kogoś kto posiada oba te koła:
Monster v3 - vs - MonsterSport v3 - www.facebook.com/groups/MonocykleElektry...nk/3636524259781888/
okazuje się że podstawowa wersja tego koła w pewnych aspektach nawet przebija jego dużo droższą, usportowioną wersję.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.301 s.