Nie jesteś zalogowany.
[ bWheel U8 ] BMS - czy i kiedy odcina zasilanie?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
To właściwie jest dobra sugestia żeby coś z tym zrobić przy poprawkach.
Znalazłem trochę materiałów do poczytania z forum anglojęzycznego:
BMS
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Kalmar napisał: Chcąc jechać szybciej po prostu się przyzwyczajam, że piszczy i jadę dalej, silnik nie ma rezerwy mocy na przyspieszanie żeby utrzymać stabilizację, system odłącza sterowanie i lecę.
A nie myślisz, że to może być nie tyle odłączenie zasilania przez system, a po prostu brak mocy na jeszcze większe przyśpieszenie sprawia, że przeważasz punkt równowagi i lecisz? Wtedy koło się przewraca, włącza się sygnał ciągły i silnik się zatrzymuje (tak jak wtedy gdy podnosisz go w powietrze)?
Bo gdyby system odłączał zasilanie, to czy odtwarzany był by sygnał dźwiękowy? Raczej nie bo BMS montuje się w akumulatorze a nie w sterowniku. Ponad to, podczas działania BMS zwykle monocykl się nie włącza, dopóki nie podłączymy ładowarki (byłem świadkiem takiej sytuacji w Ninebot One E+). A bWheel, po takim upadku włącza się normalnie i dalej możemy jechać.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Jedno koło to nie dwa i trzeba wziąć pod uwagę różne sytuacje.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Późniejsza jazda też miałem wrażenie, że była już przy mniejszej prędkości i ostrzeżenie włączało się szybciej (ale nie wykluczam, że to może być problem ze mną - możliwe, że już się przyzwyczaiłem do prędkości oferowanych przez bWheela i teraz już zawsze będzie mi się wolno jechało

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Co do ślizgających się butów na pedałach. Estetycznie wyglądają naklejone paski taśmy antypoślizgowe. Zdają egzamin nawet w deszcz. Są względnie trwałe. Po 2 miesiącach używania dzień w dzień wyglądają jak nowe.
Jedyna uciążliwość, to brak prędkości. Te 20 km/h bez pikania byłoby super. Więcej na miasto nie trzeba. Może da się to zrobić, może są plany delikstnego podrasowania prędkości maksymalnej? Ale go już pewnie pytanie do ekipy bwheel
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zresztą instrukcja mówi, że:
ale ostrzeżenie dźwiękowe i cofanie pedałów delikatnie przesunąłbym w górę gdyby to było możliwe.ogranicznik prędkości do 18km/h zapobiega wypadkom spowodowanym nadmierną prędkością
Wracając do tematu to rzeczywiście należy uznać, że BMS nie zadziałał w moim kółku ani razu. To by oznaczało, że moja technika jazdy i stan akumulatora nie doprowadzają do nadmiernego rozładowania i prawdopodobieństwo uszkodzenia ogniw jest małe.
uzupełnienie 21.06.2016 - (pierwszy dzień Lata - czas rozruszać kółko)
Zrobiłem 3 przejazdy dla każdego wariantu, z GPS (20-22 satelity-trochę poczekałem na stabilizację-wskazanie błędu GPS w aplikacji było najmniejsze, aplikacja Move Bike Computer, droga rowerowa asfaltowa gładka, bez drzew)
1. Przy poziomie naładowania między 50% - 25% (dwie kreski a po chwili jazdy jedna) sygnalizacja dźwiękowa w moim egzemplarzu następuje przy prędkości 13,8-14,0 km/h. Ostatni przejazd na jednej kresce nie zmienił poziomu przy jakim sygnalizacja się włącza, nadal było to ok. 14km/h
2. Przy pełnym naładowaniu poziom 100% - ostrzeżenie pojawiło się w zakresie prędkości 15,3 - 15,5 km/h
05.09.2016
Jeżeli chodzi o wskaźnik akumulatora w U8 to najlepiej traktować go jako wskaźnik dystansu który pozostał do przejechania. Tak jest wygodniej planować trasę.
Po pełnym naładowaniu każdy z użytkowników przejedzie jakiś dystans a jeśli na wskaźniku świecą 2 niebieskie diody to oznacza, że przejechał połowę tego maksymalnego, właściwego dla swojej wagi i stylu jazdy dystansu. Po pewnym czasie nauczymy się ile możemy przejechać przy świecącej 1 diodzie (u mnie jest to ok. 5-6 km)
Podczas ładowania ładowarka jest u mnie zwykle wpięta w monitor prądu, napięcia, zużycia energii itd. Nie jest to bardzo dokładne urządzenie laboratoryjne ale dobrze się sprawdza w amatorskich pracach elektrycznych. Podczas wielu ładowań powstała orientacyjna tabelka zależności wskazań wskaźnika przed ładowaniem a energii zużytej na ładowanie.
W odniesieniu do energii pozostałej w akumulatorze wygląda to tak:
100 % - 4 diody (MAX) | 170-210 Wh / 260 Wh MAX |
75% - 3 diody | 130-150 Wh |
50% - 2 diody | 80-100 Wh |
25% -1 dioda | 20-60 Wh |
0% - czerwona (MIN) | 4 Wh |
Poziomy nie mają ciągłości ponieważ nie są to informacje teoretyczne tylko praktyczne, tak ładował się akumulator i takie zakresy zaobserwowałem. Jeśli będę miał dokładniejsze dane szczególnie dotyczące granic poszczególnych poziomów to poprawię powyższą tabelę.
Poziom maksymalny to nie tylko teoretyczne 264Wh ale też 170-210 Wh ponieważ w moim egzemplarzu nadal świecą 4 diody po wcale nie takiej krótkiej jeździe i kiedy podłączę ładowarkę doładuje się około 50-90 Wh. Przy poziomie minimalnym natomiast te 4Wh to wynik dokładności miernika energii, który pokazuje dwa miejsca a więc setki i dziesiątki. Doładowanie wyniosło 0,26kWh czyli 260Wh. Zbyt często nie rozładowuję tak mocno akumulatora i ten poziom zapisany w tabeli jako MIN to poziom alarmu.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.