Nie jesteś zalogowany.

[ bWheel U8 ] BMS - czy i kiedy odcina zasilanie?

2016/06/12 16:59
Adamol
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Więcej
[ bWheel U8 ] BMS - czy i kiedy odcina zasilanie? #324
Ninebot One przy osiągnięciu maksymalnej prędkości też piszczy, ale przede wszystkim zwyczajnie zwalnia. Podczas próby dalszego przyspieszania na szczęście nie wyłącza się, jedynie delikatnie "podbija" przód stopy. Przy słabej baterii, zwalnia do prędkości ok 5 km/h. Można dalej jechać bez problemu nawet kilka kilometrów. Ograniczenie prędkości jest w celu zachowania bezpieczeństwa, gdyż przy większych prędkościach potrzeba "więcej" prądu, aby skutecznie hamować, utrzymać skuteczne działanie żyroskopu itp.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2016/06/12 17:27 2016/06/14 12:12 przez Kalmar.
Kalmar
Moderator
Moderator
Posty: 698
Oklaski: 26
Więcej
[ bWheel U8 ] BMS - czy i kiedy odcina zasilanie? #325
Właśnie ograniczenia w postaci zwolnienia jeszcze przed wykorzystaniem rezerwy mocy do końca brakuje w U8. Oczywiście jest ostrzeżenie dźwiękowe ale chcąc jechać szybciej po prostu się przyzwyczajam, że piszczy i jadę dalej, silnik nie ma rezerwy mocy na przyspieszanie żeby utrzymać stabilizację, system odłącza sterowanie i lecę.
To właściwie jest dobra sugestia żeby coś z tym zrobić przy poprawkach.

Znalazłem trochę materiałów do poczytania z forum anglojęzycznego:
BMS

Pozdrawiam. Tomek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2016/06/12 23:27
Adamol
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Więcej
[ bWheel U8 ] BMS - czy i kiedy odcina zasilanie? #326
Myślę, że to jest bardzo ważna funkcja jeśli chodzi o bezpieczeństwo użytkowania i gdyby to była tylko kwestia oprogramowania, to by to dawno wprowadzili. Może tu chodzi o kwestie objęte patentami, bądź zwyczajnie jest to sprawa zaawansowania technologii? Zastanawiałem się dlaczego nineboty są droższe - może właśnie dlatego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2016/06/13 19:00 2016/06/13 19:02 przez WaldekB.
WaldekB
Senior forum
Senior forum
Posty: 129
Oklaski: 5
Więcej
[ bWheel U8 ] BMS - czy i kiedy odcina zasilanie? #337

Kalmar napisał: Chcąc jechać szybciej po prostu się przyzwyczajam, że piszczy i jadę dalej, silnik nie ma rezerwy mocy na przyspieszanie żeby utrzymać stabilizację, system odłącza sterowanie i lecę.


A nie myślisz, że to może być nie tyle odłączenie zasilania przez system, a po prostu brak mocy na jeszcze większe przyśpieszenie sprawia, że przeważasz punkt równowagi i lecisz? Wtedy koło się przewraca, włącza się sygnał ciągły i silnik się zatrzymuje (tak jak wtedy gdy podnosisz go w powietrze)?

Bo gdyby system odłączał zasilanie, to czy odtwarzany był by sygnał dźwiękowy? Raczej nie bo BMS montuje się w akumulatorze a nie w sterowniku. Ponad to, podczas działania BMS zwykle monocykl się nie włącza, dopóki nie podłączymy ładowarki (byłem świadkiem takiej sytuacji w Ninebot One E+). A bWheel, po takim upadku włącza się normalnie i dalej możemy jechać.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2016/06/14 05:15
Kalmar
Moderator
Moderator
Posty: 698
Oklaski: 26
Więcej
[ bWheel U8 ] BMS - czy i kiedy odcina zasilanie? #339
Miałem wrażenie, że sygnał ciągły włączył się kiedy kółko miałem pod nogami i dopiero potem uciekło do tyłu. Być może rzeczywiście nachylenie przekroczyło poziom dopuszczalny, stało się to bardzo szybko.
Jedno koło to nie dwa i trzeba wziąć pod uwagę różne sytuacje.

Pozdrawiam. Tomek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2016/06/14 08:50
Oklit
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Oklaski: 2
Więcej
[ bWheel U8 ] BMS - czy i kiedy odcina zasilanie? #340
A zauważyliście jakiś spadek mocy przy nieco rozładowanej baterii? Dzisiaj przy przyspieszaniu (wydaje mi się, że spokojnym, bo wiem czym może się skończyć zbyt gwałtowne nabieranie prędkości) kółko zostało za mną. Bateria wg wskaźnika na rączce miała ok. 50% (dwie niebieskie diody).
Późniejsza jazda też miałem wrażenie, że była już przy mniejszej prędkości i ostrzeżenie włączało się szybciej (ale nie wykluczam, że to może być problem ze mną - możliwe, że już się przyzwyczaiłem do prędkości oferowanych przez bWheela i teraz już zawsze będzie mi się wolno jechało ;)).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2016/06/14 12:29
Kalmar
Moderator
Moderator
Posty: 698
Oklaski: 26
Więcej
[ bWheel U8 ] BMS - czy i kiedy odcina zasilanie? #343
Pisałem tutaj w odniesieniu do postu zygfryda, że zauważyłem taki efekt jednak trzeba byłoby zmierzyć prędkość i porównać dla naładowanej i rozładowanej baterii.

Pozdrawiam. Tomek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2016/06/14 17:44 2016/06/14 17:45 przez zygfryd.
zygfryd
Świeżak
Świeżak
Posty: 19
Więcej
Autor
[ bWheel U8 ] BMS - czy i kiedy odcina zasilanie? #344
Po dłuższym okresie jeżdżenia dzień w dzień do roboty niestety potwierdzam subiektywne odczucia związane z prędkością. Im mniej jest prądu w baterii, tym szybciej słychać sygnał dźwiękowy. Odbija to się na czasie dojazdu do przystanku pks. Przy prawie rozładowaniem baterii koło wlecze się i każda próba przyspieszenia to pisk. Zastanawia mnie jeszcze zmieniająca się częstotliwość dźwięku ostrzegawczego. Im mniej baterii, tym częściej słychać dźwięk o niższej częstotliwości. Może to jest tak, że wysokość dźwięku zależy od poziomu naładowania akumulatora?
Co do ślizgających się butów na pedałach. Estetycznie wyglądają naklejone paski taśmy antypoślizgowe. Zdają egzamin nawet w deszcz. Są względnie trwałe. Po 2 miesiącach używania dzień w dzień wyglądają jak nowe.

Jedyna uciążliwość, to brak prędkości. Te 20 km/h bez pikania byłoby super. Więcej na miasto nie trzeba. Może da się to zrobić, może są plany delikstnego podrasowania prędkości maksymalnej? Ale go już pewnie pytanie do ekipy bwheel

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2016/06/14 23:12 2017/03/13 11:21 przez Kalmar. Powód: aktualizacja 13.03.2017
Kalmar
Moderator
Moderator
Posty: 698
Oklaski: 26
Więcej
[ bWheel U8 ] BMS - czy i kiedy odcina zasilanie? #345
Niestety obawiam się, że 20 km/h to już górny pułap możliwości silnika. Zbyt długo nie pojadę na tej prędkości, za mocno mnie chwieje :)
Zresztą instrukcja mówi, że:

ogranicznik prędkości do 18km/h zapobiega wypadkom spowodowanym nadmierną prędkością

ale ostrzeżenie dźwiękowe i cofanie pedałów delikatnie przesunąłbym w górę gdyby to było możliwe.
Wracając do tematu to rzeczywiście należy uznać, że BMS nie zadziałał w moim kółku ani razu. To by oznaczało, że moja technika jazdy i stan akumulatora nie doprowadzają do nadmiernego rozładowania i prawdopodobieństwo uszkodzenia ogniw jest małe.

uzupełnienie 21.06.2016 - (pierwszy dzień Lata - czas rozruszać kółko)
Zrobiłem 3 przejazdy dla każdego wariantu, z GPS (20-22 satelity-trochę poczekałem na stabilizację-wskazanie błędu GPS w aplikacji było najmniejsze, aplikacja Move Bike Computer, droga rowerowa asfaltowa gładka, bez drzew)

1. Przy poziomie naładowania między 50% - 25% (dwie kreski a po chwili jazdy jedna) sygnalizacja dźwiękowa w moim egzemplarzu następuje przy prędkości 13,8-14,0 km/h. Ostatni przejazd na jednej kresce nie zmienił poziomu przy jakim sygnalizacja się włącza, nadal było to ok. 14km/h
2. Przy pełnym naładowaniu poziom 100% - ostrzeżenie pojawiło się w zakresie prędkości 15,3 - 15,5 km/h

05.09.2016
Jeżeli chodzi o wskaźnik akumulatora w U8 to najlepiej traktować go jako wskaźnik dystansu który pozostał do przejechania. Tak jest wygodniej planować trasę.
Po pełnym naładowaniu każdy z użytkowników przejedzie jakiś dystans a jeśli na wskaźniku świecą 2 niebieskie diody to oznacza, że przejechał połowę tego maksymalnego, właściwego dla swojej wagi i stylu jazdy dystansu. Po pewnym czasie nauczymy się ile możemy przejechać przy świecącej 1 diodzie (u mnie jest to ok. 5-6 km)
Podczas ładowania ładowarka jest u mnie zwykle wpięta w monitor prądu, napięcia, zużycia energii itd. Nie jest to bardzo dokładne urządzenie laboratoryjne ale dobrze się sprawdza w amatorskich pracach elektrycznych. Podczas wielu ładowań powstała orientacyjna tabelka zależności wskazań wskaźnika przed ładowaniem a energii zużytej na ładowanie.
W odniesieniu do energii pozostałej w akumulatorze wygląda to tak:
100 % - 4 diody (MAX)170-210 Wh / 260 Wh MAX
75% - 3 diody130-150 Wh
50% - 2 diody80-100 Wh
25% -1 dioda20-60 Wh
0% - czerwona (MIN)4 Wh

Poziomy nie mają ciągłości ponieważ nie są to informacje teoretyczne tylko praktyczne, tak ładował się akumulator i takie zakresy zaobserwowałem. Jeśli będę miał dokładniejsze dane szczególnie dotyczące granic poszczególnych poziomów to poprawię powyższą tabelę.
Poziom maksymalny to nie tylko teoretyczne 264Wh ale też 170-210 Wh ponieważ w moim egzemplarzu nadal świecą 4 diody po wcale nie takiej krótkiej jeździe i kiedy podłączę ładowarkę doładuje się około 50-90 Wh. Przy poziomie minimalnym natomiast te 4Wh to wynik dokładności miernika energii, który pokazuje dwa miejsca a więc setki i dziesiątki. Doładowanie wyniosło 0,26kWh czyli 260Wh. Zbyt często nie rozładowuję tak mocno akumulatora i ten poziom zapisany w tabeli jako MIN to poziom alarmu.

Pozdrawiam. Tomek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.206 s.