Nie jesteś zalogowany.
[ bWheel U8 ] rozkręcony -zaglądamy i modyfikujemy
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Guma którą zastosowałem jest porowata, grubość ok. 3mm - to produkt odpadowy używany często jako przekładki przy transporcie towarów samochodami ciężarowymi. Można je czasem znaleźć nawet na drodze w pobliżu magazynów czy firm. Grubsze (ok. 8mm) można kupić jako maty antywibracyjne wygłuszające pod pralkę tyle, że przy takiej grubości może być problem z magnesami, mogą nie trzymać podnóżków. Podobne maty bywają również w marketach budowlanych. Przykleiłem ją przy pomocy kleju typu guma-metal (Dragon)
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
31.08.2016 - Po miesiącu gumy trzymają się metalu tak jak powinny, nic się nie odkleiło. Na krawędziach butami trochę ukruszyłem gumę ale nie wygląda to źle, normalny objaw zużycia podczas eksploatacji.
Bonus:
A taka była jakość lutowania w obwodach sterowania silnikiem - poprawiłem:
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Podłączenie równolegle do istniejących gałęzi zasilania przedniej i tylnej lampy.
Gałąź lampy białej napięcie 3,16V rezystory 47R, ok 18mA prąd diody żółtej
Gałąź lampy czerwonej napięcie 2,36V rezystory 22R, ok 16 mA prąd diody
Jest minimalna różnica w jasności po obu stronach ale już nie chciałem kombinować.
Można to zrobić na kilka sposobów:
- każda dioda ma rezystor (tak mam teraz)
- dwie diody jeden rezystor (albo i nie bo napięcie jest wyższe)
podłączenie do przewodów od lamp lub bezpośrednio do płytki przetwornicy.
31.08.2016 - dodam, że oryginalne diody oświetlenia połączone są szeregowo, jak wypniemy jedną to druga zgaśnie i jak dołączymy obciążenie (drugą diodę z rezystorem) równolegle do oryginalnej diody to druga będzie świecić jaśniej do czasu kiedy również do niej nie dołączymy obciążenia.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Ten obrazek jest ukryty dla gości.
Proszę zalogować się lub zarejestrować, aby go zobaczyć.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Dzisiejszy dzień na kole minął pod znakami zapytania, rozczarowania zszokowania i wku.. zdenerwowania. Włączam koło i jadę do pracy wszystko idzie ok, dojeżdżam a on zaczyna piszczeć. To musiał być jakiś tryb serwisowy (miganie czerwonej diody i jednostajny bip ). Wyłącznik nie miał na to żadnego wpływu, wychylanie monocyklem w różne strony również. Dźwięk ustawał po kilku minutach na swoje szczęście.. Moja pierwsza myśl to zalany włącznik [zwarcie], albo coś z płytą. Koło trafiło na stół serwisowy.
Wcześniej zaglądałem do środka żeby zobaczyć co się tam dzieje ale nic nie ruszałem z przewodami itp. Odłączyłem zasilanie, sprawdziłem napięcia multimetrem. Przewody od silnika do płyty głównej był w taśmie izolacyjnej co wzbudziło moje podejrzenie i słusznie jak się okazało. Jeden z przewodów był prawie wysunięty z zacisku.
Poprawiłem połączenie i nie powinno już puścić, dodatkowo rurki termokurczliwe i taśma, której nie widać na zdjęciu.
Połączenia na płytce od bluetooth są tragiczne, gniazda trzęsą się niemiłosiernie, jednak iż nie powinno mieć to wpływu na działanie całości dałem sobie na razie spokój z tym elementem. Zająłem się za to samą płytą główną. Nic nie zwróciło mojej uwagi oprócz bezpiecznika.
Nie jestem pewien co do jego wartości [25A] Wydaje mi się to dosyć za wysoki prąd. Gdy zadziała, może być już za późno:(
Bezpiecznik ten był luźny jak szatan co się okazało był wklejony na swoje miejsce klejem. Masakra to chyba nawet nie była kropelka. Pewnie sam niedługo by wypadł.
Koniec końców, bezpiecznik wlutowany z powrotem na swoje miejsce, trzyma i już nie puści. Wszelkie przewody zagospodarowane. Przewód wychodzący z osi zabezpieczony taśmą. Kółko działa jak należy. Jednak poziom mojego zaufania spadł. Muszę się przekonać od nowa albo przelutować całą tę płytkę od nowa:D
Pozdrawiam serdecznie:)
This message has attachments images.
Please log in or register to see it.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Jakość lutowania w U8 nie zachwyca niestety.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Kalmar napisał: Jakość lutowania w U8 nie zachwyca niestety.
To prawda, może nie jest jakoś tragicznie. Brak tam wielkich cynowych kropel ale chyba te luty nie zostały niczym zabezpieczone bo większość wygląda na zaśniedziałe.
Z czasem i upływem kilometrów asfaltu nawijanego na koło będę robił poprawki. Tym bardziej, że ewidentnie ktoś tam majstrował nieumiejętnie. Ale nie ma się co dziwić. W końcu kupiłem tego Bwheela za ułamek ceny sklepowej

Pozdrawiam serdecznie:)
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ja powlekłem płytkę sterownika lakierem PVB 16, 2-3 warstwy. Przed wilgocią zabezpieczy chociaż trochę. W połączeniach od silnika można by wymienić konektory na lepsze i jeszcze zabezpieczyć dobrą mocną taśmą. lub koszulką termokurczliwą tak jak zrobiłeś. Rozłączające się konektory silnika oraz inne problemy z połączeniami występują nawet w tzw. markowym sprzęcie.
MSuper V3s
http://forum.electricunicycle.org/topic/6430-msuper-v3s-stopped-spinning-and-balancing-while-riding/
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

PS: po moich wcześniejszych naprawach koło jeździ bez zastrzeżeń

Pozdrawiam serdecznie:)
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
W zasadzie po tym co napisałeś wcześniej o sobie to inaczej być nie możeArtur napisał: PS: po moich wcześniejszych naprawach koło jeździ bez zastrzeżeń

Obawiam się, że to nie tyle wizja co jakiś wzór z wcześniejszych projektów sterowania do rowerów elektrycznych przystosowany do EUC.po raz pierwszy spotykam się z sytuacją gdzie główne przewody zasilania znajdują się po środku układu zamiast na krańcach. No ale cóż taką mieli wizję
Tam powinna być taka metalowa sprężynująca osłona (wygląda jak ciasno zwinięta sprężyna z cienkiego drutu), u mnie była przesunięta do przodu na przewodzie i zaklejona taśmąKolejna sprawa to przewody wychodzące z piasty koła prosto pod obudowę boczną. Brak tam jakiegokolwiek przetłoczenia by było im luźniej przez co się przecierają.

Zwróć uwagę Artur czy wtyczka od włącznika zasilania nie dolega do pokrywy i nie przygniatają się przewody. U siebie to zauważyłem. W nowym sterowniku mam innego typu wtyczkę (XHP-2) która jest dużo mniejsza i tego efektu nie ma. To też jest dziwne, że inne wtyczki są standardowo spójne a tu nagle od włącznika 3 razy większa

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.